Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سازمان تبلیغات اسلامی با ارایه این مدل جدید تلاش می کند تا حل مشکلات حوزه های مختلف محلات و شهرها توسط خود شهروندان شناسایی شده و برای رفع این مشکلات مدل گفتمانی حل مساله را نهادینه کند تا بدون دغدغه مسائل یاد شده برطرف و زمینه توسعه در ابعاد مختلف مهیا شود.

بر این اساس مسوولان بنیاد هدایت، مدیران کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و معاونان فرهنگی ادارات تبلیغات اسلامی این استان ها در فرهنگسرای الغدیر تبریز گرد هم آمدند تا ارزیابی از طرح مهرواره محله همدل در شمال غرب کشور که البته به صورت سراسری برگزار می شود انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی روز چهارشنبه در این نشست گفت: حدود ۲۸۰۰ مساله و مشکل توسط مردم با اجرای طرح مهرواره محله همدل در این استان ثبت شده است و تا ۲۰ خرداد ماه جاری دریافت این مسائل و راهکارهای آنها ادامه خواهد داشت. 

حجت الاسلام والمسلمین حسن شعبانی اظهار کرد: در قالب این طرح مردم برای مشکلات ارسال شده توسط خودشان اعلام آمادگی کردند تا برای رفع مشکلات خودشان اقدام کنند و این موضوع نشان دهنده رغبت مردم برای رفع مشکلات شهرستانی، استانی و ملی است. 

وی با بیان اینکه بیشترین مشکلات مطرح شده مربوط به مسایل اقتصادی بوده است، افزود: این طرح در سه بخش شهرستانی، استانی و ملی برگزار می شود و در نهایت به سه برگزیده کشوری که بهترین راهکار عملی برای رفع بزرگترین مشکل اعلام شده هر کدام ۲۰۰ میلیون تومان اهدا می شود. 

تاکنون ۵۰ هزار و ۸۹۱ مساله از حدود ۳۹هزار محله مطرح شده است

دبیر مهرواره محله همدل و مسئول منطقه شمال غرب ادارات تبلیغات اسلامی کشور نیز در این نشست گفت: تاکنون ۵۰ هزار و ۸۹۱ مساله و ۷۴۸گزارش از نزدیک ۳۹هزار محله کشور ثبت شده است که بر این اساس ۱۴کلان مساله طرح شده و ۱۰۴ ریزمساله طراحی شده است که باید رفع شود. 

حجت الاسلام رضا غلامی گفت:استان های آذربایجان شرقی و غربی مقام اول طرح مسائل و مشکلات را هر کدام با هفت درصد در اختیار دارند و استان اردبیل مقام ششم را دارد. 

وی با اشاره به فرمایشات سال گذشته مقام معظم رهبری  در ماه مبارک رمضان برای مواسات و همدلی، اظهار کرد: با این اتفاق مساجد ما که به دلیل کرونا اغلب تعطیل بودند کارکردشان تغییر کرد و بیشتر به سمت همدلی و کمک مؤمنانه پیش رفتند و در واقع مساجد وارد مسائل اجتماعی شدند و از طرفی مهرواره با هدف جامعه بانشاط و خودباوری شکل گرفت که نیاز جامعه انقلابی است که دشمن نیز از بین بردن امید و خودباوری مردم را نشانه رفته است. 

وی خاطرنشان کرد: تاکید رهبری این بوده که مشکلات با همراهی مردم رفع شود و طرح مهرواره برای تحقق این موضوع کلید خورد.

حجت الاسلام غلامی ادامه داد: در قالب این طرح سه جشنواره شهرستانی برای انتخاب ۵۵۰ مساله برتر، جشنواره استانی برای انتخاب ۶۲ مساله برتر و ۳ نفر برتر در سطح ملی انتخاب و برای هر کدام ۲۰۰میلیون تومان وجه نقد اهدا می شود. 

دبیر مهرواره محله همدل یادآوری کرد: بیشترین مسائل و مشکلات ارایه شده به ترتیب در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و زیرساختی است. 

غلامی همچنین در خصوص ثبت‌نام  در این مهرواره اعلام کرد: برنامه‌های مهرواره محله همدل از ۲ روز مانده به ماه مبارک رمضان شروع ‌شده است و روند ثبت مسأله توسط شرکت‌کنندگان تا عید سعید فطر، همچنین حل مسئله و بارگذاری آن در سایت «www.ham-del.ir» تا ۲۰ خرداد جاری ادامه دارد.

وی گفت: علاقه مندان و هر کنشگر اجتماعی باید عدد یک را به شماره ۵۰۰۰۱۷۵ ارسال کند و لینک ثبت‌نام برای آن داوطلب ارسال می‌شود و داوطلب با اعلام آمادگی برای رفع مشکلات محله‌اش نوع مشارکت خود را هم اعلام می کند و اگر نیاز به پاسخگویی بود به او مشاوره داده می‌شود.

غلامی ادامه داد: فقط موضوع جمع‌آوری و توزیع سبد معیشتی مدنظر نیست بلکه به جز مشکلات اقتصادی اهالی، موضوعاتی چون برطرف شدن اختلافات، رفع مشکلات محله، جهیزیه و هر نوع مشکلات فردی و جمعی که در محله‌ها وجود دارد مدنظر این مهرواره است، البته تاکنون مشکلاتی مثل آب شرب محله، ایجاد اشتغال و آسفالت محله رفع شده است. 

برچسب‌ها آذربایجان شرقی تبریز سازمان تبلیغات اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی تبریز سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تبریز سازمان تبلیغات اسلامی اخبار کنکور مهرواره محله همدل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برای رفع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۷۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش مدیران اردستان گره گشایی از مشکلات مردم باشد

ایسنا/اصفهان فرماندار اردستان با بیان اینکه همه هم و غم مدیران شهرستان در سال جدید باید مردم و درخواست‌های آنها باشد، گفت: مسئولان شهرستان باید گره‌ای از مشکلات مردم باز کنند.

سید محمدهادی احمدی طباء عصر امروز (چهارشنبه، ۸ فروردین) در شورای اداری شهرستان در سالن سینما اردستان، اظهار کرد: سال گذشته در سطح شهرستان اردستان تلخی و شیرینی‌های را شاهد بودیم و برخی از پروژه‌ها بعد از گذشت ۱۲ و ۱۵ سال افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به برخی از پروژه‌هایی که سال گذشته در شهرستان اردستان افتتاح شده بود، افزود: سال گذشته شاهد رشد ۷ درصدی بیمه اجباری و ۲۳ درصدی در حوزه هرم و مشاغل آزاد را شاهد بودیم. هم چنین یکی از کارهای بزرگ فرهنگی که سال گذشته در سطح شهرستان اردستان انجام شد برگزاری بیش از ۲۰۰ یادواره شهدا بوده است.

فرماندار اردستان تصریح کرد: با مجموعه اقدامات انجام شده سال گذشته در حوزه مسکن شاهد یک شکوفایی در سطح شهرستان بودیم و با وجود الحاق ۳۹ هکتار زمین در شهر اردستان دوسری واگذاری زمین در حوزه جوانی جمعیت داشتیم.

وی با بیان اینکه هم چنین در شهر مهاباد نیز بیش از ۲۰۰ قطعه پلاک زمین در حوزه نهضت ملی تحویل افراد شده است، اضافه کرد: مسکن کریمان زواره که دو سال با سنگ اندازی برخی افراد معطل مانده بود اکنون بیش از ۸۰ درصد در قسمت سفت کاری پیشرفت دارد.

احمدی طباء افزود: تمام سعی و تلاش مجموعه شهرستان برگزاری انتخابات سالم و امن در اسفند سال گذشته بود و به گونه‌ای اتفاق افتاد که مشارکت ۸۴ درصدی مردم شهرستان اردستان رتبه دوم استان اصفهان را کسب کرد.

به گزارش ایسنا، فرماندار اردستان با اشاره به شعار جهش تولید با مشارکت مردم که عنوان شعار سال جدید از سوی رهبر انقلاب نامگذاری شده است، گفت: همه هم وغم مدیران شهرستان در سال جدید باید مردم و درخواست‌های آنها باشند. تمام تلاش مسئولان باید به گونه‌ای باشد که گره‌ای از مشکلات مردم باز شود.

قرارگاه مشارکت مردمی در اردستان راه‌اندازی شود

احمدی طباء با بیان اینکه یکی از وظایف ادارات خاص شهرستان مانند صمت، جهادکشاورزی، میراث فرهنگی، تعاون کار و... در سال جدید راه اندازی قرارگاه مشارکت مردم خواهد بود، گفت: مدیران شهرستان در سال جدید به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که مردم وسط میدان باشند زیرا هر کجا مردم در راس بودند مطمئنا موفقیت و پیروزی را به دنبال داشته است.

وی افزود: یکی از افتخارات فرمانداری شهرستان، انتصاب بیش از هفت مدیر خانم به عنوان مسئول اداره و بانک بوده است که در سابقه اردستان بی نظیر بوده است. امروز مدیران خانم در شهرستان اردستان بسیار متعهد، جهادی، کارآمد و متدین در حوزه‌هایی که هستند خدمت رسانی می‌کنند.

فرماندار اردستان با اشاره به عملکرد رسانه‌های شهرستان در سال گذشته، گفت: اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان سال گذشته انقلابی کار کردند و عملکرد قابل قبولی داشتند و انتظار داریم سال جدید امیدآفرینی را در دستور کار خود داشته باشند. خبرنگاران و کانال های فضای مجازی به جای بزرگ نشان دادن نقطه‌های سیاه، خبرهای سفید را پررنگ تر کنند.

مسئولان عالی اردستان فضای اجتماعی را آرام و امن کنند

همچنین امام جمعه اردستان در این جلسه گفت: مردم از مسئولان انتظار دارند تقوای اجتماعی داشته باشند و جامعه را به سمتی ببرند که مردم در آن احساس آرامش و امنیت اقتصادی، اجتماعی، خانوادگی و... داشته باشند.

حجت‌الاسلام حسن دهشیری بیان کرد: اگر تقوای اجتماعی در جامعه شکل گرفت و مردم احساس امنیت کامل کردند آن زمان شعار رهبر انقلاب به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم عملیاتی می‌شود. تسهیل، تسریع و تکریم مردم از مهمترین وظایف مدیران در سال جدید در محل کار و مواجه با مردم خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان ما اگر می‌خواهند مردم و همه آنهایی که بیرون شهرستان حضور دارند برای جهش تولید مشارکت داشته باشند، باید به گونه‌ای کار کنند که زمینه برای حضور آنها تسهیل، درخواست‌ها تسریع و در برخورد با آنها تکریم مورد توجه قرار گیرد. نگذاریم برخی افراد در داخل شهرستان دانسته یا نداسته، فضا را جوری آلوده کنند که حضور و مشارکت مردم منفی شود.

امام جمعه اردستان با تاکید بر اینکه اجازه ندهیم بزرگان شهرستان تخریب و تحقیر شوند، گفت: چرا اجازه می دهید هر کسی با هر نیتی ناامنی فکری و اجتماعی در فضای شهرستان ایجاد کند؟ یک انتخابات در شهرستان انجام شد و منتخب مردم هم مشخص شد، اما درست نیست که خدماتی که سال‌های گذشته انجام شده است نادیده گرفته شود و به همه کارهایی که انجام شده خط قرمز کشیده شود.

دهشیری گفت: از مسئولان عالی شهرستان تقاضامندیم با برنامه ریزی و دقت نظر فضای اجتماعی شهرستان را آرام و امن کنند تا آن وقت زمینه ساز تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم ایجاد شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایندگان منتخب مشهد باید پاسخگوی رای باکیفیت مردم مشهد باشند 
  • پویش مشهد مهربان با مشارکت مردم
  • تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش مشهد مهربان
  • مردمی سازی اقتصاد در کرج ریل گذاری می شود
  • تلاش مدیران اردستان گره گشایی از مشکلات مردم باشد
  • نذری نان؛ رسم زیبایی که هنوز در محلات قدیمی ادامه دارد
  • افزایش تولید ملی با مشارکت مردم از مهمترین راهکار‌های رفع مشکلات اقتصادی
  • افزایش تولیدملی با مشارکت مردم مهمترین راه رفع مشکلات اقتصادی است
  • مشارکت مردم تنها راه حل مشکلات کشور
  • بزرگترین پویش مردمی « شهر همدل » در مازندران آغاز شد