Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرورزشی – سرمربی تیم ملی دوشنبه شب لیست ۲۶ نفره خود را برای ۴ دیدار حساس پیش رو در بازی های مقدماتی جام جهانی اعلام کرد و قرار است بعد از اردوی کیش ۳ نفر خط بخورند و تیم ملی با ۲۳ بازیکن راهی منامه شود.

همواره وقتی لیست تیم ملی اعلام می‌شود انتقادات به خاطر دعوت از چند بازیکن یا خط خوردن برخی بازیکنان به راه می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از اعلام لیست جدید تیم ملی نیز همین اتفاق افتاد و بعضی‌ها به دلیل دعوت نکردن چند ستاره به اسکوچیچ حمله کردند. در این گزارش جامانده‌های سرشناس تیم ملی را بررسی می‌کنیم.

رشید مظاهری

رشید در سال‌های اخیر همواره به اردوهای تیم ملی دعوت می‌شد و حتی کی‌روش او را به جام جهانی برد ولی همیشه پشت سد بیرانوند می‌ماند و بازی به او نمی‌رسید.

مظاهری حتی زمانیکه ابتدای فصل برای استقلال بازی نمی‌کرد هم برای اردوی بوسنی به تیم ملی دعوت شد تا اسکوچیچ نشان دهد علاقه زیادی به گلر اول آبی‌ها دارد.

رشید به خصوص در نیم فصل اول جزو بهترین‌های استقلال بود ولی در چند بازی آخر تیمش خیلی خوب کار نکرد تا خیلی زود تیم ملی را از دست بدهد.

هواداران استقلال خیلی به دعوت شدن مظاهری امید داشتند ولی وقتی لیست تیم ملی اعلام شد خبری از رشید نبود.

رامین رضاییان

بهترین مدافع راست ایران از نظر کی روش، در همه این سال‌های اخیر پای ثابت اردوهای تیم ملی بود و یک جام جهانی و دو جام ملت های آسیا را تجربه کرد.

انصافا هم رضاییان در چند سال اخیر عملکرد بسیار خوبی داشت و بی جهت مدافع راست فیکس تیم ملی نبود.

با این حال بعد از آمدن اسکوچیچ دیگر خبری از حضور رامین نشد تا مشخص شود اسکوچیچ علاقه‌ای به این بازیکن ندارد.

در مورد رامین گفته می شود حواشی خارج از فوتبالش باعث دعوت نشدن او به تیم ملی شده است.

وریا غفوری

هیچکس فکرش را نمی‌کرد وریا غفوری در آستانه جام جهانی ٢٠١٨ روسیه و در اوج آمادگی از تیم ملی خط بخورد ولی کی‌روش این کار را انجام داد و غفوری به همراه سید جلال حسینی را در میان تعجب همه اهالی فوتبال به روسیه نبرد.

وریا بعد از جام جهانی و با آمدن ویلموتس دوباره به تیم ملی دعوت شد ولی نیمکت نشین رامین بود. در چند اردوی قبلی تیم ملی اسکوچیچ از بازیکنانی که حتی دفاع راست نبودند در این پست استفاده کرد ولی  قلم قرمز روی نام وریا کشید تا نشان دهد اعتقادی به کاپیتان آبی‌ها ندارد.  

وریا به وضوح نسبت به فصول گذشته افت کرده و شاید دو آتیشه‌ترین هوادار استقلال هم اگر می‌خواست لیست تیم ملی را بنویسد وریا را به تیم ملی دعوت نمی‌کرد.

سیامک نعمتی

 سیامک ذاتا  یک هافبک یا وینگر سمت راست است ولی در بسیاری از بازی‌های این فصل از روی نیاز پرسپولیس به عنوان مدافع راست بازی کرد.  

اسکوچیچ هم نعمتی را برای بازی در پست دفاع راست در اردوهای قبلی دعوت می‌کرد و اعتقاد داشت نعمتی مدافع راست بهتری است.

سیامک فکر می کرد در لیست نهایی تیم ملی قرار بگیرد ولی بازگشت صادق محرمی و همچنین درخشش دانیال اسماعیلی فر در سپاهان باعث شد نعمتی تیم ملی را از دست بدهد.

امید نورافکن

امید نورافکن از زمان ویلموتس به اردوی بزرگسالان هم دعوت می‌شد و در دیدارهای دوستانه اخیر هم دقایقی برای تیم ملی به میدان رفت.

امید در این فصل  جزو بهترین‌های تیمش بود و اسکوچیچ قصد دعوت کردن این بازیکن را داشت اما مصدومیت بدموقع باعث خط خوردن نورافکن شد و این بازیکن بازی‌های تیم ملی را از دست داد.

علی کریمی

کریمی جزو بازیکنانی بود که از زمان کی روش در اکثر اردوها حضور داشت ولی موقع اعلام لیست نهایی قبل از تورنمنت‌هایی مثل جام جهانی و جام ملت های آسیا از فهرست تیم ملی خط می‌خورد. علی در اردوهای قبلی حضور داشت  ولی او هم مثل نورافکن دچار مصدومیت شد و این اردوی تیم ملی را از دست داد.

امید ابراهیمی

ابراهیمی که تجربه حضور در جام جهانی و جام ملت های آسیا را در کارنامه دارد معمولا در همه اردوهای قبلی حاضر بود و خیلی ها فکر می کردند اسکوچیچ این هافبک دفاعی را با خود به منامه ببرد ولی وقتی لیست تیم ملی اعلام شد خبری از امید نبود تا او هم جزو خط خورده های بزرگ تیم ملی قرار بگیرد.

سجاد شهباززاده

ترافیک خط حمله تیم ملی آنقدر زیاد است که حتی آقای گل فعلی لیگ برتر هم به تیم ملی دعوت نمی شود. سجاد بعد از ابتلای قایدی به کرونا در اردوی قبلی فرصت حضور در اردوی تیم ملی را بدست آورد ولی در این اردو خبری از حضور شهباززاده نیست.

نکته: در کنار این نفرات، بازیکنانی مثل حامد لک، میلاد سرلک، فرشید اسماعیلی، عارف غلامی، عیسی آل کثیر، ابوالفضل جلالی، اللهیار صیادمنش، مهرداد محمدی و … هم می توانستند به تیم ملی دعوت شوند ولی با نظر سرمربی تیم ملی این اتفاق رخ نداد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: تیم ملی تیم ملی خبر ویژه تیم ملی را از دست تیم ملی دعوت لیست تیم ملی جام جهانی مدافع راست کی روش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۸۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه ستاره سابق استقلال از علی دایی و کارلوس کی‌روش!

آفتاب‌‌نیوز :

خسرو حیدری خاطرات جالبی از دوران حضور در تیم ملی مطرح کرد، گلایه‌ای که سال‌های طولانی از علی دایی داشته تا قهر یک ماهه با کارلوس کی‌روش و داستان تلخی که اجازه خداحافظی با پیراهن تیم ملی به او داده نشد.

خسرو حیدری با حسرت درباره نیمکت نشین شدن در بازی معروف شکست دو بر یک مقابل عربستان صحبت کرد و گفت: زمان آقای دایی به تیم ملی دعوت شدم، در آن زمان مجید غلام‌نژاد بود و من هم اضافه شدم، در بازی دوستانه‌ای که با کویت برگزار کردیم نیمه دوم به جای حسین کعبی وارد زمین شدم و مهدوی‌کیا هافبک راست بود و یک زوج خیلی خوب تشکیل دادیم، بعد از آن در تمرینات هم خیلی خوب با مهدوی‌کیا هماهنگ شده بودم و زوج خوبی تشکیل داده بودیم، بازی با عربستان بود و تا روز بازی فکر می‌کردم که ترکیب اصلی قرار دارم و در تمرینات هم همینطور به نظر می‌رسید، اما حسین کعبی مقابل عربستان در ترکیب اصلی قرار گرفت، برای آن مسابقه خیلی انگیزه داشتم و اصلا برایم مهم نبود که چه بازیکنی مقابلم است و زوج خوبی با مهدوی‌کیا تشکیل می‌دادیم، بعد از آن هروقت علی دایی را دیدم به او گفتم که تا روز بازی فکر می‌کردم که فیکس هستم، اما حسین کعبی دفاع راست بازی کرد.

حیدری در ادامه گفت: بعد از نیمکت نشین شدن هم امیدوار بودم که خودم را نشان دادم و در بازی بعدی فیکس باشم، وقتی یک بر صفر از عربستان جلو بودیم و بازی یک بر یک شد استرس گرفتم، قبل از بازی گفته بودند که علی دایی اگر ببازد عوض می‌شود، استرس داشتم که گل دوم را نخوریم و دوباره باید خودم را به مربی جدید ثابت کنم که بعد از کنار گذاشته شدن دایی افشین قطبی آمد و کمتر بازی کردم تا سال ۲۰۱۱ که دوباره فیکس تیم ملی شدم. تیم ملی جدیدی در حال شکل گیری بود. فوتبال ما در افت بود. من در بازی با نیجریه فیکس بودم و بین تمام بازیکنان دو تیم بیشترین دوندگی را داشتم، پژمان منتظری دفاع راست بازی می‌کرد و من وینگر راست بازی می‌کردم، در بازی با آرژانتین کی‌روش مسعود شجاعی را از اول در سمت راست گذاشت و بعد از بازی با آرژانتین از من عذرخواهی کرد که از ابتدا به من بازی نداده و البته بین نیمه به زمین رفتم، بازی با بوسنی هم به میدان رفتم. من در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ برای تیم ملی بازی می‌کردم و زمانی که به مسابقات نزدیک‌شویم تیم را تغییر داد، متوجه شدم که در یک اردو من را نمی‌خواهد دعوت کند و رفتم با او صحبت کردم که بعد از این همه سال که در تیم ملی حضور دارم جالب نیست که دعوت نشوم، خواستم بدانم اگر واقعا نظری روی من ندارم خداحافظی بکنم و شاید ایشان هم استقبال بکند، کی‌روش آدم عجیب و زرنگ بود، به او گفتم اگر نظری روی من ندارید خداحافظی کنم و دوست ندارم که من را کنار بگذارید، به من گفت که همچین نظری ندارم و مقابل کره چه کسی می‌خواهد بازی کند، شما باید باشید و بازی کنید.

او در ادامه گفت: حتی اگر یادتان باشد سیدجلال را در ۲۰۱۸ لحظه آخر کنار گذاشت، من از او صادقانه خواستم که نظر بدهد و این شخصیتش را دوست نداشتم، یک اردو من را دعوت نکرد و در اردوی بعدی که در ارمنستان بود من را مجدد در لیست ۳۶ نفره تیم ملی قرار داد، بعد از آن در زمان علی منصوریان ۸ بازی در استقلال انجام دادم و دیگر هیچوقت من را دعوت نکرد و فرصت این را پیدا نکردم که از تیم ملی خداحافظی کنم.

حیدری در ادامه نسبت به مشکلی که بین قلعه نویی و کی‌روش ایجاد شد گفت: یک مشکل دیگر وجود داشت که ایشان با قلعه نویی به مشکل خورده بود، من یادم هست که بعد از جام ملت‌ها که به عراق باختیم به من و امید ابراهیمی گفت که می‌خواهم درباره مربی شما مصاحبه کنم، تعجب کردیم که چرا به ما می‌گوید؟ به او گفتیم که ما زمانی که در استقلال هستیم صدمان را می‌گذاریم و برای تیم ملی هم همینطور است!

حیدری در صحبت‌هایش از قهر یک ماهه کارلوس کی‌روش با خودش پرده برداری کرد و گفت: یادم هست که زمانی که با استقلال در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتم، مقابل بوریرام گلزنی کرده بودم، بوریرام را بردیم و صعود کردیم، بازی با اف‌سی سئول در دقایق پایانی مصدوم شدم، دکتر نوروزی بررسی کرد و گفت نمی‌توانی بازی کنی، اما قلعه نویی از من خواست که بازی کند، در زمین حضور داشتم، اما بخاطر مصدومیتی که داشتم نمی‌توانستم بازی کنم، بعد از این ماجرا کارلوس کی‌روش یک ماه با من قهر کرده بود و صحبت نمی‌کرد و به او گفتم آقای قلعه نویی از من خواسته که بازی کنم و او از من شاکی بود که به عواقبش فکر نمیکنی که ممکن است فوتبالت تمام شود!

حیدری از تجربه کار کردن با مربیان مختلف خود در دوران بازیگری صحبت کرد و گفت: کی روش در کار دفاعی در دنیا بهترین است، قلعه نویی فوتبال هجومی خوبی به نمایش می‌گذارد و حتی در تیم ملی هم می‌بینید که خیلی هجومی بازی می‌کند، دنیزلی مربی قوی‌ای بود که در پاس هم سابقه کار کردن با او را داشتم، هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را داشتند.

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • مدعیان جامانده به دنبال جام؛ در انتظار خلق شگفتی
  • گلایه ستاره سابق استقلال از علی دایی و کارلوس کی‌روش!
  • بازگشت جام‌حذفی؛ فرصت تاریخی پرسپولیس برای عبور از استقلال
  • تراکتور برای دومین بار، پرسپولیس را صدرنشین لیگ برتر می‌کند؟
  • شغل جدید وریا غفوری مشخص شد
  • ستاره پرسپولیس ایجنت ماشاریپوف نمی‌شود!
  • تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر | مذاکره با چهره سرشناس برای آمدن به ایران
  • لیست خرید رویایی اوسمار ویرا؛ مهدی قائدی، رامین رضاییان و شهریار مغانلو!
  • محرومیت رامین رضائیان برابر پرسپولیس صحت دارد؟
  • ستاره استقلال در لیست خرید اوسمار ویرا