Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@09:11:23 GMT

عملکرد مغز مگس، مانع از شکار آن می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۸۸۸۸

عملکرد مغز مگس، مانع از شکار آن می‌شود

به گزارش حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، حیوانات از سیستم عصبی حسی خود استفاده می‌کنند تا اطلاعاتی در مورد محیط اطراف خود به دست آورند و سپس رفتار‌های خاصی را در واکنش به آنچه تشخیص داده‌اند، انجام می‌دهند.

پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود نشان داده‌اند که مغز مگس‌ها می‌تواند تغییرات محیط اطراف را پیش‌بینی کند و آن‌ها را در فرار کردن از شکارچیان یاری دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها با استفاده از نمودار‌های دقیق اتصال میان سلول‌های عصبی در سیستم بینایی پرواز، واکنش بینایی را شبیه‌سازی کردند.

پژوهشگران، ساختار‌هایی موسوم به «اتصالات شکاف آکسون» (axonal gap junctions) را شناسایی کردند که کانال‌هایی فیزیکی برای اتصال نورون‌ها هستند. همچنین آن‌ها دریافتند که یک زیرگروه از نورون‌های حسی حرکتی که در پیش‌بینی نقش دارند، منحصر به فرد هستند، زیرا مستقیما به نورون‌های فرمان پرواز مگس متصل می‌شوند.

این نشان می‌دهد که یک ورودی مستقیم از نورون‌ها که مسئولیت پیش‌بینی در مورد محیط پرواز را بر عهده دارد، به نورون‌هایی متصل است که رفتار مگس را کنترل می‌کنند. شاید این ارتباط مستقیم بتواند توضیح دهد که چگونه پیش‌بینی‌هایی که مگس انجام می‌دهد، می‌توانند به سرعت بر رفتار آن اثر بگذارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حیوانات اهلی شبیه ساز سیستم بینایی نورون ها پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۸۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل سردار آزمون مانع شکست رُم نشد

گلزنی مهاجم ایرانی جالوروسی این تیم را از قبول یک شکست خانگی برابر رقیب مستقیم در کورس کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا نجات نداد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ادامه دیدارهای هفته سی‌و‌سوم سری A ایتالیا، امشب (دوشنبه) از ساعت 20 به وقت تهران، تیم فوتبال رُم در ورزشگاه المپیکو پذیرای بولونیای رده چهارمی بود و این بازی را با نتیجه 3 بر یک به میهمان خود واگذار کرد.

در این بازی رم در حالی به یک امتیاز بسنده کرد که بولونیا با گلزنی اوساما العزوزی در دقیقه 14 و یاشوا زیرکزی در دقیقه 45 نیمه اول را به سود خود به پایان رسانده بود. در نیمه دوم رمی‌ها با گلزنی سردار آزمون که در دقیقه 52 به جای تامی آبراهام به میدان رفت یکی از گل‌های خورده را جبران کردند و به بازگشت به بازی امیدوار شدند اما گل سوم بولونیا در دقیقه 65 توسط الکسی ساله‌ماکرز امیدهای جالوروسی برای فرار از شکست را بر باد داد.

با اعلام دروسی؛ آزمون مقابل بولونیا بازی می‌کند

با این نتیجه رم رده پنجمی که یک بازی معوقه دارد، 55 امتیازی ماند و اختلافش با بولونیا به 7 امتیاز افزایش پیدا کرد. این در حالیست که آتالانتا رده ششمی نیز با 32 بازی و 54 امتیاز در تعقیب شاگردان دانیله دروسی قرار دارد.

در آخرین بازی هفته سی‌و‌سوم سری A امشب از ساعت 22:30 تیم‌های میلان و اینتر به مصاف یکدیگر رفته‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گل سردار آزمون مانع شکست رُم نشد
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز 
  • ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
  • بررسی تحولات قیمتی فاو 460 نشان می‌دهد: کشنده فاو نور چشمی بازار شد
  • پیش بینی تولید ۱.۵ میلیون تُن برنج در مازندران
  • موج دریا مانع از شکست این تیم نشد
  • پولیانسکی: کمک‌های جدید آمریکا مانع پایان رژیم کی‌یف نیست
  • مدل جدید هوش مصنوعی رفتار انسان را با دقت عجیبی پیش‌بینی می‌کند
  • درخشش نورالهی مانع شکست الوحده نشد
  • مبنای قضاوت ما رفتار آمریکاست؛ پرواز ریزپرنده‌ها در حد اسباب‌بازی بود