Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: حسن میرکاظمی معروف به حسن رعیت در جلسه دادگاه درباره ارتباط خود با اکبر طبری گفت: طبری رفیق ۱۸ ساله من است.
به گزارش خرداد به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات حسن میرکاظمی معروف به حسن رعیت و 21 متهم دیگر پرونده در شعبه 5 دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در جلسه دوم دادگاه با موافقت قاضی و به درخواست وکلای شکات مبنی بر استمهال و ارائه فرصت مطالعاتی از سوی دادگاه، مقرر شد جلسه سوم پس از یک فرجه زمانی برگزار شود.
در ابتدای جلسه دادگاه، حسن رعیت با اعلام قاضی در جایگاه قرار گرفت و اتهامات نامبرده توسط قاضی مجدداً قرائت و به وی تفهیم گردید. رعیت با بیان این که اتهامات مذکور را قبول ندارم مدعی شد در زندگی‌ام به هیچ کس رشوه نداده‌ام و اتهام اخلال در نظام اقتصادی را نیز قبول ندارم.
در ادامه جلسه دادگاه، قاضی بابایی از مصادیق اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور را که به حسن رعیت منتسب شده دریافت 67 میلیون یورو تسهیلات ارزی از بانک صادرات شعبه 4060 گرگان و واریز آن به یک حساب صوری بدون واردات کالا به کشور دانست که رعیت متهم ردیف اول پرونده مدعی شد در زمان دریافت تسهیلات ارزی مورد اشاره ارائه برگ سبز گمرکی ضرورت نداشته است. این ادعای رعیت توسط جعفرزاده نماینده دادستان رد شد.
رعیت در ارتباط با تأسیس 44 شرکت صوری نیز گفت: 50 درصد این شرکت‌ها کاری انجام نمی‌دادند که بخواهند صوری یا غیر صوری باشند! و مابقی شرکت‌ها نیز که فعالیت داشتند، مالیات پرداخت می‌کردند و فهرست بیمه کارکنان داشتند؛ این ادعای رعیت با واکنش نماینده دادستان مواجه شد و جعفرزاده اعلام کرد: چرا فهرست بیمه کارکنان شرکت‌های مورد ادعای رعیت هیچگاه به بازپرس ارائه نشد؟
دریافت 182 میلیون دلار تسهیلات ارزی برای راه‌اندازی کارخانه فلر اردستان و واردات ماشین آلات مستهلک برای این کارخانه، از موارد مطروحه در پرونده مزبور بود؛ رعیت در جلسه دادگاه ادعا کرد 110 میلیون دلار برای واردات ماشین آلات کارخانه مورد اشاره هزینه شده است و شرکت فولاد مبارکه متقاضی دریافت یکی از این ماشین آلات بود که در دنیا بی‌نظیر است! این ادعای رعیت نیز با واکنش نماینده دادستان مواجه شد و جعفرزاده به رعیت متذکر شد مبالغ دریافتی از صندوق ذخیره ارزی، به جای تجهیز کارخانه، صرف خرید ملک زعفرانیه و خرید سهام شرکت دنیای فلز و خرید خودرو و فرش شده است.
موضوع دریافت 161 میلیون دلار تسهیلات از بانک صنعت و معدن برای تأسیس و راه‌اندازی مجتمع فولاد درود ازنا که منتهی به واردات کالا و راه‌اندازی کارخانه نشد، از دیگر موارد مطروحه در پرونده اتهامی حسن رعیت است؛ متهم ردیف اول پرونده یعنی حسن رعیت در جلسه دادگاه ادعا کرد که فقط 6 ماه صرف واردات ماشین‌آلات این کارخانه از بندرعباس شده است که نماینده دادستان در این رابطه به رعیت متذکر شد که گزارش رسمی کارشناسی دادگستری تصریح دارد که ماشین آلات وارداتی مجتمع ازنا مستهلک بوده است.
نماینده دادستان در این بخش به صوت موجود از اکبر طبری نیز اشاره کرد که در آن سند طبری تاکید می‌کند؛ «ازنا یک متروکه است که به بانک انداخته شد».
جعفرزاده نماینده دادستان، در ادامه به مورد خط تولیدی نورد اشاره کرد که رعیت بابت آن 176 میلیون دلار تسهیلات دریافت کرد در حالی که راه‌اندازی این خط تولیدی مطابق برآورد‌ها صرفاً 93 میلیون دلار نیاز داشت و اوضاع به گونه‌ای پیش رفت که شرکت فولاد مبارکه وقتی بر آن شد تا خط تولیدی مزبور را راه بیندازد، اعلام کرد: 60 میلیون دلار دیگر نیاز است!
طبق ردیابی‌های مالی، 11.8 میلیون یورو از بانک مسکن شعبه خدامی توسط حسن رعیت دریافت شده و این مبلغ به حساب بانک بابک زنجانی مستقر در مالزی واریز شده و رعیت در ایران معادل ریالی مبلغ مذکور را بدون وارد کردن کالایی دریافت کرده است؛ این موضوع نیز در جلسه دادگاه توسط قاضی مطرح شد که رعیت این اقدام را ناشی از گشایش اعتبار بانک مسکن و توافق میان بانک مسکن و بابک زنجانی و باقر شعار دانست. نماینده دادستان درباره این موضوع خطاب به رعیت گفت: اگر مدعی هستید آقای شعار سر شما کلاه گذاشته چرا از وی به سبب کلاهبرداری و تضییع حقوق بیت‌المال شکایت نکردید؟! آیا این موضوع از آنجایی ناشی نمی‌شد که شما (رعیت) و آقای شعار یک مجموعه بودید و منافع مشترک داشتید؟
تأسیس 44 شرکت صوری به نام افراد بی‌بضاعت و دریافت تسهیلات به نام این افراد در ازای پرداخت ماهیانه 200 هزار تومان به آن‌ها از دیگر اتهامات حسن رعیت است که در جلسه دادگاه مطرح شد؛ رعیت بی‌بضاعت بودن این افراد را منکر شد و آ‌نها را که اعضای هیئت مدیره شرکت‌های صوری تسهیلات گیرنده بودند، کارمندان خود دانست!
«من مطلع نبودم بچه‌ها دستگاه مهرزنی و مهرسازی دارند». این پاسخی بود که حسن رعیت به اتهام کشف 12 عدد مهر بانکی از دفترش به دادگاه ارائه کرد! البته اتهام جعل و استفاده از اسناد مجعول از جمله جعل برگه گمرکی و ارائه آن به گمرک انزلی توسط رعیت نیز در این بخش از دادگاه مطرح شد. رعیت در این بخش مدعی شد: هیچگاه هیچ سندی را جعل نکردم؛ جعل برگ سبز گمرکی را تحت هیچ شرایطی قبول ندارم؛ البته اگر باقر شعار می‌خواست برگ سبز درست کند، می‌توانست!
در ادامه جلسه دادگاه، اتهامات دیگر رعیت دایر بر آسیب وارد ساختن به محیط زیست و همچنین کشف مهمات جنگی غیرمجاز از وی نیز مطرح شد. رعیت در این بخش از دادگاه منکر نگهداری 17 قلاده ببر شد.
اتهام اعمال نفوذ حسن رعیت در بانک صادرات گلستان به واسطه طبری نیز در جلسه دادگاه مطرح شد که در این بخش نیز متهم ردیف اول پرونده یعنی رعیت مدعی شد هیچ‌گونه اعمال نفوذی صورت نگرفته است بلکه، چون بانک صادرات گلستان 5 قرارداد ما را به چهار شعبه قضایی فرستاده بود ما اعلام کردیم که این رویه غیرقانونی است و چون به حرف ما توجه نکردند به آقای طبری مراجعه کردیم. رعیت در این بخش از دادگاه گفت: طبری رفیق 18 ساله من بود و به همین دلیل به او مراجعه داشته است.
در پایان، پس از دفاعیات متهم و ارائه ادله انتسابی جرم از سوی نماینده دادستان، قاضی بابایی رییس دادگاه با اعلام ختم جلسه گفت: جلسه بعدی دادگاه متعاقبا اعلام می‌شود. برچسب ها: رعیت ، بابک زنجانی

منبع: خرداد

کلیدواژه: رعیت بابک زنجانی نماینده دادستان جلسه دادگاه بابک زنجانی میلیون دلار حسن رعیت ماشین آلات راه اندازی مدعی شد شرکت ها مطرح شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۹۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح ماجرای عفو مسعود رجوی توسط شاه

وکیل شکات در پرونده رسیدگی به جنایات سران منافقین گفت: مسعود رجوی بعد از آنکه هم‌رتبه‌های او در سازمان مجاهدین خلق اعدام شدند، از طرف شاه حکم عفو گرفت و همکاری خود با ساواک را آغاز کرد. این موضوع در یک نامه ارتشبد نصیری به صراحت آمده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات 104 نفر از اعضای گروهک تروریستی منافقین امروز سه‌شنبه 4 اردیبهشت‌ماه در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران در مجتمع قضایی امام خمینی(ره) برگزار شد. ریاست دادگاه با قاضی حجت‌الاسلام دهقانی بود و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین ناصری، قاضی را در این دادگاه همراهی کردند.

قاضی دهقانی در آغاز این جلسه رسیدگی با تشریح مواد قانونی در تشکیل و تشریفات دادگاه، با بیان سخنانی اظهار کرد: متهمین اعلام می‌شود محل سکونت خود و یا محل دیگری را برای دریافت اوراق قضایی به دادگاه اعلام کنند.

وی سپس در توضیح تأخیر بیش از یک ساعت برای آغاز جلسه امروز گفت: نظر به اینکه ریاست دادگاه و مستشاران بر ضرورت رعایت قانون اصرار دارند، عدم حضور وکیل تسخیری متهمان در جلسه موجب اخلال در جلسه‌ می‌شود، به دلیل تأخیر حضور وکیل متهمان ردیف اول تا بیستم، جلسه دادگاه با تأخیر شروع شد و به وی تذکر داده می‌شود که از این پس‌ سر ساعت در جلسه حاضر شود.

قاضی دهقانی سپس با تبریک تنبیه دشمنان ملت و حمایت از مردم فلسطین، اعلام کرد: با توجه به قرائت کیفرخواست از سوی نماینده دادستان و با نظر به قانون، شکات و یا وکیل آنها برای استماع بیانات و نیز آماده کردن بیان سخنان خود در دادگاه فرصت داشته‌اند و دادگاه به استماع سخنان شکات و یا وکیل آنها می‌پردازد.

وی همچنین در ادامه سخنان مقدماتی خود در این جلسه خطاب به سازمان‌های بین‌المللی و کشورهایی که میزبان متهمان این کیفرخواست هستند، گفت: هرگاه مظنونی به ارتکاب جرایم خشن شناخته شود چنانچه شامل جنایات علیه بشریت و قتل و جنایت باشد، توسط نهادهای امنیتی یا انتظامی اخطار و هشدار داده می‌شود و عکس و نام مظنون پخش و بیان می‌شود تا در صورت مراجعه پلیس را مطلع کند.

قاضی دهقانی تأکید کرد: به عنوان قاضی دادگاه به اینترپل و سازمان‌های بین‌المللی و کشورهایی که میزبان این متهمان هستند بیان می‌کنم؛ 104 متهم با کیفرخواست صادره متهم به جنایاتی بیش از یک قتل هستند که اتهامات در دادگاهی صالح در حال رسیدگی است. جنایاتی از سوزاندن کودکان و پوست کندن زنده افراد و بمب‌گذاری و هواپیماربایی در دادگاه صالح مطرح است.

وی ادامه داد: آیا مردم کشورها نباید پیشگام شده و خواستار استرداد و خروج این افراد و حضور در دادگاه تا تعیین تکلیف نهایی شوند؟ در دادگاهی که متهمان حق انتخاب آزادانه وکیل دارند.

رئیس دادگاه افزود: خطاب به مردم آلبانی و کشورهایی که میزبان این متهمان هستند می‌گویم که افرادی در کشورهای شما هستند که متهمند و با استردادشان، این متهمان می‌توانند وکیل آزاد برای دفاع از اتهام انتسابی داشته باشند. به نظر می‌رسد دولت‌های این کشورها مردم خود را نسبت به این موضوع آگاه نکرده‌اند. امیدوارم این دولت‌ها با اولویت دادن به مردم خود در راستای منافع ملی خود اقدام کنند و با استرداد متهمان امکان استماع دفاعیات آن‌ها یا وکلایی که معرفی می‌کنند فراهم شود.

مسعود رجوی همکار ساواک بود و شاه او را عفو کرد 

در ادامه سید میثم حکیم‌زاده حسینی، وکیل شکات در تریبون قرار گرفت.

حکیم زاده‌حسینی نسخه‌ای از دفاعیات خود را به دادگاه تقدیم کرد و گفت: جلسه اولی است که فرصت بیان جهت‌گیری سازمان مجاهدین خلق در دهه 50 است و سلطه‌ای که نظام پهلوی بر این سازمان پیدا کرد.

وی در خصوص اینکه مسعود رجوی چه شد که توسط ساواک بازداشت و به اعدام محکوم شد و چگونه از بند زندان رهایی پیدا کرد. در جلسه قبل مقدماتی مطرح شد، که من در تکمیل آن و بر اساس مستنداتی که در کتب خاطرات و مورخین تهیه شده است، عنوان خواهم کرد. 

حکیم زاده‌حسینی از قاضی دادگاه در خواست کرد که مستندات او در زمان قرایت لایحه‌اش در دادگاه نمایش داده شود و گفت: در کتاب احمد احمد، خاطرات یکی از اعضای سازمان مجاهدین خلق که از این سازمان جدا شده آمده است که دانشجویان عدالت خواه در دهه 50 با تغییر رویکرد این سازمان مواجه شدند.

وی در پاسخ به پرسش قاضی دادگاه با اشاره به یک سند از اسناد ساواک اعلام کرد که مسعود رجوی بعد از آنکه هم‌رتبه‌های او در سازمان مجاهدین خلق اعدام شدند، از طرف شاه حکم عفو گرفت و همکاری خود با ساواک را آغاز کرد. این موضوع در یک نامه ارتشبد نصیری به صراحت آمده است.

وی با اشاره به اظهارات نخستین قاضی دادگاه مبنی بر اینکه مردم و مسئولان کشورهای میزبان باید از جنایات منافقین آگاه شوند، گفت: رسیدگی به این پرونده با چنین ابعاد، جنایاتی که در سطح ملی و بین‌المللی انجام داده، اصحاب رسانه باید این جنایات را معرفی کنند. در جلسه امروز به اینکه سازمان مجاهدین خلق جوانان پاک نیت را جدب خود کرده بود، تغییر روش داد. این تغییر روش به مذاق رژیم سابق (پهلوی) خوش آمد.

قاضی دادگاه طی تذکری به وکیل بیان کرد: بنده از واژه اتهامات استفاده کردم، نه جنایات. دادگاه بی‌طرف است. در حدود لایحه صحبت کنید‌‌.


در حال تکمیل ....

دیگر خبرها

  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • تشریح ماجرای عفو مسعود رجوی توسط شاه
  • شارژ گران پیامک‌های بانکی؟
  • آشنایی با انواع وام بانک مهر ایران + شرایط و جزئیات دریافت وام از ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون
  • شرایط و نحوه دریافت وام ۳۰۰ میلیونی بانک ملی طرح مهربانی
  • واریز ۹۴۱میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • واریز ۹۴۱ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • ماجرای عجیب کتک زدن پدر شوهر و فلج کردن او
  •  بررسی عملکرد بانک توسعه تعاون در دیوان محاسبات