Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-25@15:30:05 GMT

جشن قهرمانی ویارئال در لیگ اروپا

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۹۷۳۶

جشن قهرمانی ویارئال در لیگ اروپا

به گزارش ایرنا؛ فینال فصل جاری لیگ اروپا، بین تیم‌های منچستریونایتد انگلیس و ویارئال اسپانیا و در شهر گدانسک لهستان برگزار شد که این دیدار در پایان ۹۰ دقیقه و وقت‌های اضافه با تساوی یک بر یک همراه شد اما ویارئال با برتری در ضربات پنالتی، جام قهرمانی را از آن خود کرد.

با تصمیم اتحادیه فوتبال اروپا، ۱۰ هزار هوادار ۲ تیم در ورزشگاه حضور داشتند و ۲۵ درصد ظرفیت ورزشگاه را در اختیار داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بازی از سوی هر دو تیم خشن آغاز شد و در دقایق نخستین، درگیری در میانه میدان بسیار زیاد بود.

در دقیقه ۲۹ ارسال «دنی پارخو» را «جرارد مورنو» مهاجم توانمند اسپانیایی تبدیل به گل کرد تا ویارئال از حریف مطرح خود پیشی بگیرد.

در ادامه نیمه نخست بازیکنان منچستر تلاش زیادی برای جبران انجام داده اما موفق به گلزنی نشدند. «مارکوس رشفورد» و «ادینسون کاوانی» فرصت‌های خوبی را از دست دادند.

منچستر روندبازی در نیمه دوم را در اختیار گرفت و برای رسیدن به گل حملات زیادی را انجام داد.

در دقیقه ۵۵ «ادینسون کاوانی» مهاجم باتجربه اروگوئه‌ای، کرنر ارسالی را در یک رفت و برگشت به گل تساوی یونایتد تبدیل کرد.

در دقیقه ۷۰ منچستر در آستانه گل دوم قرار گرفت که رشفورد این بخت طلایی را هدر داد.

در ادامه اتفاق دیگری رخ نداد تا بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود. در وقت‌های اضافه هم گلی ثبت نشد تا ضرربات پنالتی تعیین کننده تیم برتر این دیدار حساس باشد.

در ماراتن ضربات پنالتی، ویارئال به حساب ۱۱ بر ۱۰ پیروز شد تا عنوان قهرمانی را از آن خود کند. «داوید دخه‌آ» دروازه‌بان منچستر، پنالتی یازدهم تیمش را از دست داد تا تیم تحت هدایت «اوله گانر سولسشر» بازهم در فینال یک رویداد معتبر با شکست مواجه شود.

«اونا امری» سرمربی ویارئال برای چهارمین بار فاتح لیگ اروپا شد تا رکوردی جاوادنه را به نام خود ثبت کند. وی پیش از این، سه مرتبه با سویا فاتح لیگ اروپا شده بود.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: منچستریونایتد ویارئال اتحادیه فوتبال اروپا منچستریونایتد ویارئال لیگ اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۹۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین قهرمانی لیگ به حزباوی رسید

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال السد در حالی که محمدامین حزباوی را در ترکیب و خط دفاعی داشت، از ساعت 19 امشب (به وقت ایران) در ورزشگاه البیت به مصاف الشمال و یاران امید ابراهیمی رفت تا یکی از دیدارهای هفته بیست و یکم و ماقبل پایانی لیگ ستارگان قطر را انجام بدهد.

حسن الهیدوس در دقیقه 9 روی اشتباه عجیب در خط دفاعی الشمال گلزنی کرد که توانست نمایش هجومی خود را ادامه بدهد و در دقیقه 26 توسط گونزالو پلاتا گل دوم را به ثمر رساند و کار یاران امید ابراهیمی را سخت کند.

شاگردان پویا اسبقی در الشمال که سعی در جبران نتیجه داشتند، در دقیقه 36 با خطای امید ابراهیمی روی بوعلام خوخی و بازبینی ویدئویی که کارت قرمز را به همراه آورد، 10 نفره شدند تا ادامه بازی برای آنها مقابل یاران حزباوی سخت‌تر شود.

حزباوی که در 18 مسابقه از 20 بازی گذشته لیگ ستارگان قطر برای السد به میدان رفته و یک گل به ثمر رسانده بود، در دقیقه 52 هم موفق شد دروازه الشمال را باز کند، اما داور پس از وی‌ای‌آر در این صحنه، گل مدافع ایرانی را مردود کرد.

در دقیقه 74 هر دو تیم یک اخراجی دادند، اما یاران حزباوی بازهم موفق به گلزنی شدند و دو گل دیگر توسط اکرم عفیف و پائولو اوتاویو به ثمر رساندند تا این مسابقه را با برتری چهار بر صفر تمام کنند.

السد که پس از دو قهرمانی پیاپی در لیگ ستارگان قطر، سال گذشته نتوانسته بود این عنوان را تکرار کند و در رقابت با الدحیل عقب مانده بود، در حضور کامل حزباوی و کسب پیروزی 4 بر صفر مقابل الشمال، 49 امتیازی شد تا در فاصله یک هفته مانده به پایان فصل و پنج امتیاز بیشتر نسبت به الریان و الغرافه، قهرمانی خود در این رقابت‌ها را قطعی کند.

امین حزباوی نخستین لژیونر فوتبال ایران است که در فصل 24-2023 توانسته در لیگ برتر یک کشور به مقام قهرمانی می‌رسد و البته پیش از او علیرضا جهانبخش در جام حذفی هلند همراه با فاینورد صاحب جام شده و سعید عزت‌اللهی نیز در شباب الاهلی به قهرمانی در سوپر شیلد امارات و قطر رسیده بود.

دیگر خبرها

  • لیورپول برابر اورتون هم ناکام ماند / بازگشت منچستر به جاده برد
  • صعود بایرن مونیخ به فینال لیگ قهرمانان اروپا با غلبه بر رئال مادرید در ضربات پنالتی (2012/4/25) / فیلم
  • برد پرگل منچستر برابر قعرنشین با درخشش برونو
  • اولین قهرمانی لیگ به حزباوی رسید
  • لیگ قهرمانان آسیا/ یوکوهاما ۱۰ نفره فینالیست شد
  • نفس مبارزه، شكوه در شكست و ذلت در پیروزی
  • الهلال (۴) ۲ - ۱ (۵) العین/ شگفتی بزرگ در آسیا با صعود شاگردان کرسپو به فینال+ فیلم
  • صحبت‌های سردار آزمون پس از گلزنی برای رم
  • واکنش سردار آزمون به گلزنی مقابل بولونیا
  • میلان قهرمانی اروپا را از دست داد