Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، دولت آلمان چهارشنبه از گسترش شهرک سازی صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی انتقاد کرد و گفت این مسئله مانعی برای اجرای «راه‌حل دو دولتی» است.
 
به گزارش خبرگزاری «آناتولی» «کریستوفر برگر»، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در یک نشست مطبوعاتی در برلین گفت که شهرک‌سازی اسرائیل با قوانین بین‌المللی سازگار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد که سیاست‌های رژیم اسرائیل مانعی برای راه حل مذاکره دو دولتی است.
 
آلمان که متحد سنتی دیرینه رژیم اسرائیل است، بارها و بارها از ادامه ساخت و ساز این رژیم انتقاد و اعلام کرده که این روند مذاکرات صلح خاورمیانه را بیش از پیش پیچیده خواهد کرد. برلین بارها وعده داده که به تلاش های خود همراه با ایالات متحده و دیگر شرکای اتحادیه اروپا برای یافتن یک راه حل قابل قبول و قابل مذاکره برای رفع اختلافات رژیم صهیونیستی و فلسطین ادامه دهد.
 
قوانین بین‌المللی، کرانه باختری وشرق بیت المقدس را به عنوان سرزمین‌های اشغالی در نظر گرفته و کلیه فعالیت های شهرک‌سازی صهیونیست‌ها را در آنجا غیرقانونی می‌داند.
 
دولت ایرلند نیز از طرح پارلمانی که اقدام رژیم صهیونیستی در اشغال و غصب اراضی فلسطین را محکوم می‌کند، حمایت کرد.
 
«سایمون کانوی» وزیر امور خارجه ایرلند در سخنرانی در مجلس این کشور گفت: «مقیاس، سرعت و ماهیت راهبردی اقدامات اسرائیل در گسترش شهرک سازی و اهدف پشت سر آن ما را به جایی رسانده که باید درمورد آنچه که واقعاً در این سرزمین زمین اتفاق می‌افتد صادق باشیم.»
 
وی افزود: «ما اولین کشور اتحادیه اروپا هستیم که چنین کاری انجام داده ایم. اما این نشان دهنده نگرانی بزرگی است که در مورد این اقدامات و البته تاثیر آنها داریم.»
 
چندی قبل اتحادیه اروپا نیز در بیانیه‌ای شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطینی‌ها و تخریب منازل آنها را محکوم کرد. «پیتر استانو» سخنگوی اتحادیه اروپا در این بیانیه گفت: «ما ساخت شهرک‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را رد می‌کنیم زیرا طبق قوانین بین‌المللی غیرقانونی هستند.»
 
استانو با اشاره به حملات نظامیان اشغالگر صهیونیست به روستای «شیخ جراح» و اخراج فلسطینیان از منازلشان، تصریح کرد: «افزایش تخریب منازل در سرزمین‌های اشغالی و تحولات در محله شیخ جراح باعث نگرانی است.»
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: اتحادیه اروپا شهرک سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۹۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، صدها معترض حامی فلسطین در تظاهرات سراسری که توسط شبکه همبستگی علیه اشغال فلسطین (RESCOP) در اسپانیا سازماندهی شد، به خیابان‌ها آمدند و خواستار پایان دادن به نسل‌کشی غزه و آتش‌بس فوری شدند.
 
این چهارمین تظاهرات سراسری از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در 7 اکتبر 2023 است.
 
تظاهرکنندگان بنرهایی در محکومیت نسل‌کشی در غزه، اشغال فلسطین، آپارتاید، پاکسازی قومی و استعمار شهرک‌نشینان در دست داشتند.
 
آنها از دولت اسپانیا و جامعه بین‌المللی خواستند تا اقدامات فوری، ملموس و موثر علیه اسرائیل از جمله توقف تجارت اسلحه و تحریم شرکت‌های اسرائیلی که در قتل عام شریک هستند، انجام دهند.
 
در مادرید نیز هزاران نفر در مرکز شهر راهپیمایی کردند و پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز درآوردند.
 
ایون بلارا، وزیر موقت حقوق اجتماعی اسپانیا که در تظاهرات حمایت از فلسطین شرکت کرده بود، آمریکا را به دلیل تصویب کمک نظامی ۲۶ میلیارد دلاری به اسرائیل به همدستی در نسل‌کشی غزه متهم کرد.
 
بلارا از دولت اسپانیا و اتحادیه اروپا خواست تمام روابط خود را با آمریکا قطع کنند.
 
در بارسلونا نیز تظاهراتی با حدود 3 هزار و 500 نفر برگزار و در بیانیه‌ای که در جریان تظاهرات قرائت شد، بر جنایات رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و اتحادیه اروپا تاکید گردید.
 
همچنین تظاهرات مشابهی در شهرهای بزرگ اسپانیا مانند سویا، لاکرونا، آلمریا، بورگوس، کادیس، گرانادا، مالاگا، مورسیا، سالامانکا، وایادولید و ساراگوسا برگزار شد.
 

دیگر خبرها

  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه وجلوگیری ازفاجعه بشری درغزه
  • بورل: پیشرفتی برای کاهش فاجعه بشری در غزه رخ نداده است
  • تحریم‌های بیشتری باید علیه شهرک نشینان وضع شود
  • بورل: تحریم‌های بیشتری باید علیه شهرک نشینان وضع شود
  • آژیر خطر در کریات شمونا و ۸ شهرک دیگر به صدا درآمد
  • بحران در کابینه تل‌آویو؛ ادامه اختلافات بر سر تبادل اسرا
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا
  • حزب‌الله با موشک مرکز نظامی «الضهیره» اسرائیل را به آتش کشید
  • ناو آلمانی از ماموریت دریای سرخ خارج شد