Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سفارت چین در آمریکا شامگاه چهارشنبه (به وقت واشنگتن) در بیانیه ای که بر روی تارنمای رسمی آن منتشر شد، اعلام کرد که «برخی نیروهای سیاسی بر فریبکاری سیاسی و انداختن تقصیر بر گردن دیگران متمرکز شده اند».

این سفارتخانه در ادامه می افزاید که «سیاسی سازی» منشأ ویروس کووید -۱۹ تحقیقات بیشتر در این زمینه را با مانع مواجه کرده و تلاشهای جهانی برای مقابله با این بیماری همه گیر را تضعیف می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که سازمان بهداشت جهانی در حال آغاز کردن مرحله دوم مطالعات خود در مورد منشأ ویروس کووید -۱۹ است و ادعاهایی نیز در مورد نشت ویروس سارس- ک وو-۲ از یک آزمایشگاه تخصصی در شهر ووهان چین به گوش می رسد، مقامات پکن برای دادن اجازه دسترسی بیشتر به مأموران تحقیق تحت فشار فزاینده قرار گرفته اند.

این در حالی است که چین بارها مسئولیت هرگونه آزمایشگاه تخصصی را در اشاعه این بیماری رد کرده و می گوید که ایالات متحده و سایر کشورها در تلاش برای منحرف کردن افکار عمومی از شکستهای خود در مقابله با شیوع این ویروس هستند.

گفتنی است، «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده شامگاه چهارشنبه به وقت واشنگتن اعلام کرد که نهادهای اطلاعاتی این کشور برای بررسی این موضوع که آیا ویروس کووید -۱۹ از «تماس انسانی با یک حیوان آلوده سرایت کرده است یا از یک حادثه آزمایشگاهی» بطور جداگانه تحقیق خواهند کرد.

در این میان «یان ژونگ هوآنگ» عضو ارشد سلامت جهانی در شورای روابط خارجی آمریکا در واشنگتن مدعی است که فقدان شفافیت از سوی چین یک عامل مهم در طرح مجدد تئوری نشت آزمایشگاهی (برای شیوع ویروس کرونا) است.

کد خبر 5221634

منبع: مهر

کلیدواژه: چین ایالات متحده امریکا شیوع کرونا جو بایدن ایالات متحده امریکا فلسطین رژیم صهیونیستی سوریه عراق نبرد شمشیر قدس جنگ 12 روزه غزه انتفاضه رمضان 2021 ایران برجام روسیه آنتونی بلینکن بلاروس اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۰۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگو درباره کتاب «بازآرایی نهاد دین در برابر نهاد دولت»

به گزارش خبرنگار مهر، به همت مدرسه مطالعات دین باشگاه‌اندیشه نشست گفت‌وگو پیرامون کتاب «بازآرایی نهاد دین در برابر نهاد دولت» برگزار می‌شود.

سخنرانان این نشست عبدالمجید مبلغی عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سیدمحمدعلی حسینی‌زاده عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی و حسن اجرایی (نویسندۀ کتاب) هستند.

نشست گفت‌وگو پیرامون کتاب «بازآرایی نهاد دین در برابر نهاد دولت» روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه ساعت ۱۸:۳۰ در شبستان باشگاه اندیشه واقع در خیابان انقلاب، خیابان وصال شیرازی، کوچه نایبی، پلاک ۲۳ برگزار می‌شود.

حضور برای عموم در این نشست آزاد و رایگان است.

کد خبر 6082680 سارا فرجی

دیگر خبرها

  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • فواصل بهداشتی دامپزشکی مانعی برای مجوز‌های دامداری و پرورش طیور
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است، باید استعفا کند
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو باید استعفا دهد
  • ۲۰۰ روز جنگ و ۷ تحول جهانی به‌نفع مقاومت
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • گفتگو درباره کتاب «بازآرایی نهاد دین در برابر نهاد دولت»
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟