Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@03:59:33 GMT

پیش‌بینی قاضی‌زاده‌هاشمی از مشارکت مردم

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۴۰۵۱۶

پیش‌بینی قاضی‌زاده‌هاشمی از مشارکت مردم

 

قاضی‌زاده‌هاشمی در پاسخ به «شرق»:

اگر مردم رأی دهند قطعا شرایط عوض خواهد شد

شرق: امیرحسین قاضی‌زاده‌ هاشمی، نماینده اصولگرای مجلس و از نامزدهای تأییدصلاحیت‌شده انتخابات ریاست‌جمهوری، روز گذشته در حالی نشست انتخاباتی خود را در خبرگزاری فارس برگزار کرد که در همان ساعت در پارلمان رأی‌گیری برای هیئت‌رئیسه جدید برگزار می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاضی‌زاده‌هاشمی که نایب‌رئیس اول در نخستین سال مجلس یازدهم بود، از خیر نامزدی مجدد برای آن کرسی گذشت و ترجیح داد خود را برای رفتن به پاستور آماده کند. او در این نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگار«شرق» که از او پرسید: «با توجه به لیست شورای نگهبان و تأییدنشدن چند چهره شاخص سیاسی، پیش‌بینی شما از مشارکت مردم چقدر است؟»، این‌گونه گفت: «درباره فهرست ارائه‌شده توسط شورای نگهبان صحبتی ندارم و آن را باید سخنگوی این شورا پاسخ دهد، البته مردم دلسردی دارند که فکر نمی‌کنم به فهرست شورای نگهبان ربط داشته باشد. البته قبل از اینکه وارد بحث انتخابات شویم هم نظرسنجی‌ها نشان می‌داد میزان مشارکت مردم پایین است».

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: «دلسردی مردم نسبت به عملکرد کارگزاران مثل امثال بنده است و بیشتر از دولتی‌ها دلسرد هستند که کار اجرائی در دست آنها بوده است. من در جای دیگری هم گفتم اگر به مردم احساس خیانت دست دهد، یعنی رأی دهند اما بعد آن کسی جواب سلام آنها را ندهد، درست نیست. ما برای همین نام دولت خود را «دولت سلام» گذاشته‌ایم، به این معنی که می‌خواهیم به مردمی سلام کنیم که علیک‌السلام‌های درستی در این 40 سال از دولت‌ها دریافت نکرده‌اند».

او افزود: «مردم از ساختارها ناراضی هستند و بعضا در ادارات فساد و رشوه دیده می‌شود. مردم مشکلات فرزندان خود را دارند و در نتیجه ناراحتی خود را این‌گونه نشان می‌دهند. من امیدوارم با توجه به اینکه بنا داریم 40 سال دوم انقلاب را ایجاد کنیم بتوانیم حرف‌هایی را به مردم و جوانان بزنیم که آنها احساس کنند می‌شود امید داشت. ملت ایران مردمی به‌شدت عاطفی و وابسته به خانواده است که حاضر است هر کاری کند تا آینده فرزندش تضمین شود، ما می‌خواهیم این امید را به ملت هدیه کنیم. اگر مردم رأی دهند قطعا شرایط عوض خواهد شد».

قاضی‌زاده‌هاشمی همچنین درباره حدس خود درباره میزان مشارکت مردم، گفت: «نمی‌توانم حدس بزنم». خبرنگار «شرق» گفت البته خبرگزاری فارس که این نشست را برگزار کرده، خوب نظرسنجی‌ها را با ریز اعداد اعلام می‌کند که او هم در جواب عنوان کرد: «پس از خبرگزاری فارس سؤال کنید».

انصراف به نفع رئیسی توهین به اوست

او همچنین درباره کنارکشیدن به نفع سید‌ابراهیم رئیسی، دیگر نامزد اصولگرایان، گفت: «نیت پوششی نداریم و انصراف به نفع رئیسی توهین به اوست و به او ارادت دارم. اگر گفتند جبهه انقلاب به خطر افتاد و آیا حاضر به همکاری هستی، شرایط فرق می‌کند اما هنوز زمان آن نیست و اگر اتفاق افتاد به آن فکر می‌کنم. به‌عنوان جریان دوم انقلاب مدلی را برای اصلاح حکمرانی تهیه کرده‌ایم و نظام‌های مدیریتی کشور را تغییر می‌دهیم».

قاضی‌زاده‌هاشمی گفت: «کسی که می‌خواهد در انتخابات بیاید قرار نیست مانند جهانگیری عمل کند، ما که نمی‌خواهیم «جهانگیری‌طور» عمل کنیم. آقای رئیسی برادر بزرگ ماست و سالیان سال است به ایشان ارادت داریم اما ما می‌خواهیم حرف‌هایمان را به مردم عرضه کنیم. حال اگر جبهه انقلاب به خطر افتاد و این شرط ایجاد شد، حاضرم همکاری کنم و به بحث در این رابطه بپردازیم. بنده به‌عنوان جریان گام دوم انقلاب و چهره‌های نخبه، با کار طولانی و عمیق برای اصلاح نظام اداری و تغییر در نظام مدیریتی کشور در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب آمده‌ام».

او با اشاره به حضور مستقل خود در عرصه انتخابات، افزود: «در دوره انتخابات معمولا ائتلاف‌هایی شکل می‌گیرد و تعهدهایی داده می‌شود و بعد حلقه‌هایی درست می‌شود؛ حلقه نیاوران، جماران، علم‌و‌صنعت، امیدواریم دیگر شاهد اداره کشور با حلقه‌ها نباشیم و نان و آب مردم را گروگان نگیرند».

قاضی‌زاده‌هاشمی با بیان اینکه مردم شایسته بهترین‌ها هستند، گفت: «دوران لبخندها و اشک‌های صوری و بی‌نتیجه گذشته است. دورانی که با به‌کار‌گرفتن احساسات مردم جلب رأی می‌شد. امیدواریم بعد از چلگی انقلاب به پختگی رسیده باشیم که براساس برنامه واقعی انتخاب کنیم و همچنین اینکه چه افرادی آن برنامه‌ها را اجرا می‌کنند. البته ریاست‌جمهوری کار فرد نیست، باید ببینیم مجموعه و مکتب فکری که پشت فرد هستند، چه مکتب و مجموعه‌ای هستند».

بحران بورس را 3روزه می‌توان حل کرد

قاضی‌زاده‌هاشمی به برنامه‌های خود برای دوران ریاست‌جمهوری نیز پرداخت و با بیان اینکه بحران بورس را سه‌روزه می‌شود حل کرد، گفت: «این موضوع دستور حکومتی و از سوی رئیس‌جمهور می‌خواهد».

او ادامه داد: «می‌خواهیم دولت را از درّه ناکارآمدی سیاست‌بازان، نجات دهیم و عملگرایان متعهد کار را در دست بگیرند، امیدواریم دیگر شاهد رفیق‌بازی نباشیم و جوانان شایسته در رأس امور قرار گیرند که ما یک مدل را برای این کار ارائه کرده‌ایم».

می‌خواهیم تورم را به 5 درصد برسانیم

قاضی‌زاده‌هاشمی به موضوع تورم هم پرداخت و با بیان اینکه بسیاری از کشورهای دنیا موفق به حل تورم شده‌اند، افزود: «51 پروژه برای رساندن تورم به پنج درصد طراحی کرده‌ایم و طبق این پروژه‌ها تورم را ثابت نگاه خواهیم داشت».

او با تأکید بر اینکه «دولت سلام» قادر است برای تمام متقاضیان کار، شغل فراهم کند، عنوان کرد: «زمینه آسانی ازدواج و برخورداری از مبانی یک زندگی ساده را مهیا خواهد کرد. یک صندوق اعتبار خانواده طراحی کرده‌ایم که برای هر زوج جوان، ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی کرده‌ایم».

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه خدمت سربازی باید در جهت برنده‌کردن سلاح اقتصاد اصلاح شود، گفت: «با نیروی جوان خود باید به ساخت کشور سرعت بدهیم. ایران را با سازندگان ایرانی و محصولات ایرانی خواهیم ساخت».

برای اقتصاد کرونایی بسته داریم

قاضی‌زاده‌هاشمی، همچنین به مهم‌ترین معضل این روزهای کشور یعنی کرونا اشاره کرد و گفت: «در ایام کرونا باید به اقتصاد کرونایی بپردازیم؛ مشاغل روزمزد که درآمد روزانه دارند و بیش از ۶۰ درصد بازار را تشکیل می‌دهند با مشکل جدی مواجه هستند، برای رفع این مشکل بسته جدی داریم».

او با بیان اینکه معضل کرونا خیلی زودتر از اینها می‌توانست مدیریت و رفع شود، افزود: «همان‌طورکه یکی از داوطلبان ریاست‌جمهوری که نماینده دولت در چین است، در یک گفت‌وگوی مجازی عنوان کرده بود، مردادماه می‌توانستیم ۱۸ میلیون واکسن وارد کشور کنیم، اگر این اتفاق می‌افتاد پایان مرگ‌و‌میر در ایران رقم می‌خورد؛ چراکه مرداد حدود ۱۶ میلیون دز واکسن نیاز داشتیم؛ این تعلل در بحث تولید واکسن هم اتفاق افتاد».

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری درباره اقتصاد در شرایط شیوع کرونا، گفت: «برای اقتصاد کرونایی بسته جدی داریم. در قضیه واکسن به‌عنوان یک پزشک ما خیلی زودتر از این می‌توانستیم داستان کرونا را در تولید و واردات واکسن سامان ببخشیم».

واجب است سفره انقلاب تکانده شود

قاضی‌زاده همچنین درباره برنامه خود برای مذاکرات، عنوان کرد: «ما حتما بهتر از دولت فعلی مذاکرات وین را به نتیجه خواهیم رساند، با انشانویسی و مقاله‌خوانی در مذاکرات مخالفم. باید معلوم باشد دیپلماسی مذاکره معامله است، باید مشخص باشد چه می‌دهیم و به‌ازای آن چه می‌گیریم». او همچنین در پاسخ به سؤالی درباره پرونده‌های اقتصادی در قوه قضائیه، گفت: «افرادی پای سفره انقلاب نشسته‌اند که واجب است این سفره تکانده شود. اینها فقط اشخاص نیستند، منافعی هستند که به این سفره وابسته است، از‌این‌رو باید این منفعت‌طلبی‌ها بریده شود».

 

 

منبع: فردا

کلیدواژه: مشارکت مردم قاضی زاده هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۰۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» نقطه عطف عبور از چالش‌ها است

‌به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی شعبان‌زاده ظهر سه شنبه در نشست تخصصی و نخبگانی بررسی اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران و تنبیه رژیم متجاوز صهیونسیتی که در سالن جلسات شهید زین الدین اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: امروز نیازمند روایت درست از تحولات منطقه هستیم.

وی با اشاره به اینکه به دنبال خط سیر محتوایی روایت برای مخاطب هستیم، مطرح کرد: برای این هدف باید ۶ محور نصرت آیه‌ها، کوچک انگاری قله‌ها، تحریف روایت‌ها، اشتباه محاسباتی رژیم صهیونسیتی، آغاز فتوحات در داخل و سرنوشت آینده جهان و سرنوشت مردم فلسطین و غزه را مدنظر قرار داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه نهضت زندگی با آیه‌ها در راستای محور نخست است، عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که ما به قله نزدیک شده‌ایم ولی دشمن با جنگ‌های ترکیبی باور این مسئله را از مردم دور کرده است.

وی با اشاره به اینکه باید روایت درست از قله صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: باید در عملیات وعده صادق قله‌هایی که فتح شده است را به درستی برای مردم تبیین کرد.

شعبان زاده با بیان اینکه دشمن از طریق رسانه و هنر به دنبال تحریف است، تصریح کرد: باید حقایقی که تحریف شده است را برای مردم روشن کنیم و اجازه جولان در وادی روایت از اتفاقات مهم امروز جهان را به دشمن ندهیم.

وی با اشاره به اینکه تحلیل مقام معظم رهبری مبنی بر شکست راهبردی دشمن بود، یادآور شد: دستگاه راهبردی مقام معظم رهبری بر دستگاه محاسباتی دشمن تسلط کامل دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه ضرورت دارد تا از محاصره تبلیغاتی دشمن نجات پیدا کنیم، ابراز کرد: عملیات وعده صادق می‌تواند نقطه عطف عبور از چالش‌های مختلف داخلی و خارجی باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز معادلات به نفع جبهه مقاومت تغییر پیدا کرده است، بیان کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری فلسطین کلید رمزآلود ظهور است و باید این موضوع را برای مردم تبیین کنیم.

شعبان زاده افزود: ابعاد افتخار آمیز این عملیات اگر به خوبی تبیین شود، شاهد امید، افتخار، اعتماد به نفس ملی و افزایش ظرفیت سرمایه‌های ملی و اجتماعی خواهیم بود.

کد خبر 6079079

دیگر خبرها

  • استقبال ۸۰ هزار نفری قزوینی‌ها از طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • انتقاد تلویحی یک اصولگرا از مدیریت قالیباف بر مجلس /عملی نشدن وعده های دولت رئیسی تقصیر هیات رئیسه است
  • عملیات «وعده صادق» نقطه عطف عبور از چالش‌ها است
  • ۴۵۰ هزار کشاورز در طرح جهش تولید در دیمزارها مشارکت دارند
  • دور دوم انتخابات مجلس از اهمیت برخوردار است
  • دور دوم انتخابات مجلس از اهمیت برخودار است
  • مشارکت ۴۵۰ هزار کشاورز در طرح جهش تولید در دیمزارها
  • مشارکت ۴۵۰ هزار کشاورز در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها
  • برگزاری نشست توجیهی خبرنگاران بهمئی به مناسبت کنگره ملی شهدا
  • ۱۶۵ میلیارد تومان برای مشارکت در ساخت آزادراه تهران - شمال