Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@21:16:25 GMT

ديدار ماکرون با فرمانده کل ارتش لبنان

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۴۱۷۲۴

خبرگزاری آریا-رئیس‌جمهوری فرانسه در دیدار خود با فرمانده کل ارتش لبنان اظهار کرد، تشکیل دولت قادر به اجرای اصلاحات لازم در لبنان منوط بر بسیج کمک‌های بین‌المللی طولانی مدت است.
به گزارش آریا، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، روز چهارشنبه با ژوزف عون، فرمانده کل ارتش لبنان که به دعوت ژنرال فرانسوآ لوکوآنتر، همتای فرانسوی خود، به این کشور سفر کرده است، گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اولین بار است که یک فرمانده کل ارتش لبنان با رئیس جمهوری فرانسه دیدار می‌کند.
به گفته کاخ ریاست جمهوری فرانسه، ماکرون همچنین بر حمایت مستمر فرانسه از نیروهای مسلح لبنان که ستون واقعی ثبات این کشور است، تاکید کرد.
امانوئل ماکرون پس از بازدید از لبنان درست پس از انفجاری که بندر بیروت را ویران کرد، از رهبران لبنان خواست تا ظرف 15 روز دولت اصلاحاتی تشکیل دهند.
در اول سپتامبر 2020، در سفری مجدد به پایتخت لبنان، اعلام کرد که تعهد رهبران را برای ایجاد این دولت و همچنین رفع انسداد کمک‌های بین‌المللی به دست آورده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دیدار ماکرون فرمانده کل ارتش لبنان فرمانده کل ارتش لبنان جمهوری فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۱۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون پیمان مرکوسور را رد کرد

رئیس جمهور فرانسه توافقنامه تجارت آزاد برنامه ریزی شده بین اتحادیه اروپا و ائتلاف اقتصادی آمریکای جنوبی موسوم به مرکوسور را بسیار بد دانسته و آن را رد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت" آلمان، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، توافقنامه تجارت آزاد برنامه ریزی شده بین اتحادیه اروپا و ائتلاف اقتصادی آمریکای جنوبی مرکوسور را به شکل فعلی آن رد کرد.

ماکرون در جریان بازدید از شهر سائوپائولو برزیل گفت: شکل فعلی که برای این توافق وجود دارد بسیار بد است. این توافق 20 سال پیش مورد مذاکره قرار گرفت. این چیزی نیست که ما می خواهیم.

وی افزود: بیایید یک توافق جدید و مسئولانه‌تر را مورد مذاکره قرار دهیم که بر اساس اهداف و واقعیت ما باشد و توسعه، آب و هوا و تنوع زیستی را در نظر بگیرد.

از سوی دیگر، جرالدو آلکمین، معاون رئیس جمهور برزیل و فرناندو حداد، وزیر اقتصاد این کشور پیش از این اصولاً این توافقنامه تجارت آزاد را ترویج کرده بودند.

ماکرون یکی از منتقدان سرسخت این پیمان در اتحادیه اروپا است. او بیش از همه از این واقعیت انتقاد می کند که کشاورزان و شرکت های اروپایی باید دستورالعمل های سختگیرانه ای را برای کاهش انتشار کربن رعایت کنند، در حالی که در آینده تعرفه ها بر محصولاتی از آمریکای جنوبی که طبق قوانین مشابه تولید نمی شوند، برداشته خواهد شد.

این اظهارات ماکرون در جریان مذاکرات دشوار بر سر توافق تجارت آزاد بین دو بلوک اقتصادی مطرح شده است.

ماکرون تصریح کرد: در این توافق چیزی وجود ندارد که موضوع تنوع زیستی و آب و هوا را لحاظ کند؛ هیچ چیز.

فرناندو حداد وزیر دارایی برزیل در دیدار ماکرون با مقامات تجاری برزیل گفت: ما هنوز زمان داریم. درست است که ما در پایان سال گذشته یک فرصت را از دست دادیم، اما نباید از این توافق دست بکشیم.

وی افزود لولا داسیلوا رئیس جمهور برزیل زمان زیادی را در این توافق سرمایه گذاری کرده است و به سرمایه گذاری در رابطه نزدیک تر با بازار اروپا ادامه خواهد داد.

ماکرون پیشتر در اجلاس آب و هوایی COP و گروه بیست گفته بود که به دنبال استانداردهای بین المللی بیشتری برای دادن مشوق های مالی به بانک ها و شرکت و سرمایه گذاران با هدف کربن زدایی در صنعت و حفاظت بیشتر از محیط زیست است.

این توافق بین اتحادیه اروپا و اتحاد مرکوسور با کشورهای عضو آن برزیل، آرژانتین، پاراگوئه و اروگوئه یکی از بزرگترین مناطق تجارت آزاد جهان را با بیش از 700 میلیون نفر ایجاد می کند. به ویژه این پیمان باید تعرفه ها را کاهش دهد و در نتیجه تجارت را افزایش دهد. با این حال، این توافق که مذاکرات آن تکمیل شده بود از سال 2019 متوقف شده است. این معاهده هم در آمریکای جنوبی و هم در اروپا بحث برانگیز است. برخی از کشورها می خواهند از بازارهای خود محافظت کنند، برخی دیگر می ترسند که استانداردهای کار و محیط زیست در سایه این توافق تضعیف شود.

اعتبار فرانسه زیر اهرم فشار کسری بودجه بالا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف
  • لوپن: دست دولت ماکرون در جیب فرانسوی‌ها است
  • ماکرون پیمان مرکوسور را رد کرد
  • بلومبرگ: ماکرون آمریکا را خشمگین کرد
  • عصبانیت آمریکا از دست ماکرون
  • وقت آن است که ماکرون، نفاق را کنار بگذارد
  • آمریکا از دست ماکرون عصبانی است
  • بازدید فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش از بندر امیرآباد
  • رئیس دفتر سیاسی حماس به تهران سفر می‌کند
  • رئیس دفتر سیاسی حماس امروز به تهران می آید | دیدار اسماعیل هنیه با امیر عبداللهیان