Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهدی صرامی معاون اقتصادی و بازرگانی شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: شرکت پالایش نفت اصفهان بیش از یک میلیارد و ۵۸۳ میلیون و ۳۳۳ هزار سهام نفت سپاهان عرضه‌شده در بورس را با قیمت پایه هر سهم ۲ هزار و ۱۴۸تومان و قیمت پایه کل ۳.۴ هزار میلیارد تومان خریداری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او تصریح کرد: برای قطعیت خرید، شرکت پالایش نفت اصفهان ۴۰ درصد مبلغ را به‌صورت نقد خواهد پرداخت و مابقی (۶۰ درصد) را در چارچوب شرایط و ضوابط مندرج در آگهی مزایده به‌صورت اقساط مساوی تسویه خواهد کرد.

صرامی بابیان اینکه پالایشگاه اصفهان حدود ۱۰۰ درصد خوراک شرکت نفت سپاهان را تأمین می‌کند، اظهار کرد: با تبدیل شرکت پالایش نفت اصفهان به پترو پالایش و سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دستی که به پالایشگاه وابسته هستند و خوراک خود را از این مجتمع عظیم صنعتی دریافت می‌کنند، نیاز سایر صنایع نیز تأمین می‌شود و افزون بر آن از فرصت­‌های خلق ارزش در شرکت‌های زیرمجموعه، استفاده مطلوب خواهد شد.

عضو هیات مدیره شرکت پالایش نفت اصفهان با اشاره به مالکیت این شرکت بر ۴۲ درصد سهام پتروشیمی اصفهان که تمام خوراک خود را از پالایشگاه دریافت می‌کند تأکید کرد: پالایشگاه اصفهان گام‌های اساسی را برای تبدیل‌شدن به پترو پالایش و هلدینگ بزرگ در این بخش برداشته و آماده استفاده از تجارب بیش از ۴۰ سال فعالیت ارزشمند در مدیریت مجموعه ­های پتروپالایشی است.

۸۵ درصد تولیدات شرکت پالایش نفت اصفهان به ۶ فرآورده اصلی بنزین، نفت سفید، نفت کوره، نفت گاز، گاز مایع و سوخت‌های جت اختصاص دارد که این نوع فرآورده‌ها به‌منظور تسویه بهای نفت خام خریداری‌شده به‌طور کامل به دولت تحویل می‌شود.

بیش از ۳۰ نوع فرآورده ویژه و غیر اصلی دیگر پالایشگاه (۱۵ درصد) نیز در اختیار شرکت است؛ ضمن اینکه پالایشگاه اصفهان خوراک صنایع پایین‌دست کوچک و بزرگی مانند نفت سپاهان، نفت جی، پتروشیمی اراک، پتروشیمی اصفهان و صنایع شیمیایی ایران و شرکت‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی را نیز تأمین می‌کند.

شرکت پالایش نفت اصفهان (پالایشگاه اصفهان) فعالیت خود را از سال ۱۳۵۸ در زمینه پالایش نفت خام، تولید انواع فرآورده‌های نفتی و تامین خوراک صنایع پتروشیمی و دیگر صنایع پایین دستی آغاز کرد و نماد ۴۰ سال بالندگی پس از انقلاب اسلامی بشمار می‌آید.

پالایشگاه اصفهان در حال حاضر وظیفه تامین حدود ۲۳ درصد از سوخت کشور را به عهده دارد و علاوه بر این، تامین کننده اصلی خوراک صنایع بزرگ دیگر بوده و چند طرح بزرگ در جهت تولید سوخت مطابق با استاندارد‌های زیست محیطی و بهبود فراورده‌های اصلی اجرا کرده است.

بنزین و گازوییل از محصولات اصلی این شرکت بشمار می‌آیند که سوخت ۱۲ استان از جمله اصفهان را تامین می‌کند و در دولت‌های یازدهم و دوازدهم برنامه‌ها و طرح‌های بسیاری برای افزایش میزان تولید و ارتقای کیفیت آن‌ها مطابق با استاندارد‌های بین‌المللی و زیست محیطی و در جهت حفظ سلامت مردم انجام شده است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پالایشگاه اصفهان بورس شرکت پالایش نفت اصفهان پالایشگاه اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۲۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران یک کشور صادراتی با محوریت دانش بنیان تبدیل خواهد شد

مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: پایه‌های مستحکم صادرات دانش بنیان در حال بنا شدن است و نتیجه آن طی سال‌های آینده قابل مشاهده خواهد بود به طوری که ایران به یک کشور صادراتی با محوریت دانش بنیان تبدیل خواهد شد.

او بیان کرد: ما به دنبال افزایش مقاصد صادراتی هستیم که می‌تواند سهم بیشتری از بازار‌ها را در اختیار ایران قرار بدهد و محدودیت‌های قیمت‌گذاری برای ایران را از میان بردارد.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: با برگزاری هر نمایشگاه یک میلیارد یورو به صادرات کشور افزوده شده و ما قصد داریم با برپایی ایران اکسپو ۲۰۲۴ این میزان را به ۲ میلیارد یورو برسانیم.

به گفته ضیغمی، سال هزار چهارصد و سه و اجلاس آفریقا هر نمایشگاه به نظرم خوش پتانسیل خودش را دارد می‌تواند عملاً یک بهم رسانی را ایجاد کند یک فعالیتی را اصطلاحاً جوش بدهد نمایشگاه ۱۴۰۳ یک پتانسیل قابل توجهی خودش دارد و شرکت‌های قوی‌تری که از ایران دارند میان شرکت‌های پتانسیل بیشتر و تجار قوی‌تری که از خارج از کشور با کیفیت ما وقت گذاشتیم دعوت کردیم و داردن تو این برنامه شرکت می‌کنند و برنامه ویژه‌ای داریم و بازدید از مراکز صنعتی ایران شرکت‌های بزرگ توانمند ایران و خوب این برنامه‌ها را پارسال نتوانستیم هماهنگ کنیم خود اینها می‌تواند خیلی تاثیرگذار باشد در اینکه این توافقات هرچه بیشتر به قرارداد‌ها و قرارداد‌های فروش بتواند منجر بشود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • فروش بیش از ۵۵ هزار تن گوگرد در پالایشگاه گاز ایلام
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • فلرها، سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است
  • ایران یک کشور صادراتی با محوریت دانش بنیان تبدیل خواهد شد
  • آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان
  • تازه‌ترین انتصاب‌ها در شرکت ملی گاز ایران
  • تولید بیش از ۱۸ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه فجر جم طی سال ۱۴۰۲