Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیوا شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، به برگزاری مراسم رنگ‌آمیزی و نقاشی دیوار توسط کودکان اوتیسم در شهرستان آبادان اشاره کرد و گفت: اصلی‌ترین هدف از اجرای این مراسم این است که افراد مبتلا به اوتیسم توانمندسازی و از سوی جامعه پذیرش شوند.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی از وجود بیماری اوتیسم به سایر افراد جامعه از دیگر اهداف این مراسم است، عنوان کرد: بسیاری از انسان‌ها از این بیماری بی‌اطلاع هستند به عنوان مثال بعضی از افراد حاضر در این مراسم از بیماری اوتیسم بی‌خبر بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره بهزیستی آبادان بیان کرد: طول دیوار ۳۰ متر است که توسط ۲۰ کودک مبتلا به اوتیسم نقاشی شده که پس از ثبت به عنوان اثر فرهنگی در شهرستان آبادان شناخته خواهد شد.

شجاعی با بیان اینکه طبق آمار رسیده از هر ۵۹ کودک متولد شده یک نفر به بیماری اوتیسم مبتلا می‌شود، گفت: در شهرستان آبادان یک مرکز آموزشی اوتیسم با ظرفیت ۴۰ نفر وجود دارد که آموزش‌های لازم را به صورت رایگان به کودکان مبتلا به این بیماری یاد می‌دهد.

رئیس اداره بهزیستی آبادان اظهار کرد: این برنامه فرهنگی با مشارکت و همکاری سازمان سیما و منظر فضای سبز شهری شهرداری آبادان و همچنین مؤسسه فرهنگی – هنری آینه هنر خورشید اروند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اوتیسم یا درخودماندگی نوعی اختلال رشدی (از نوع روابط اجتماعی) است که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود که علائم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند و علت اصلی آن هنوز ناشناخته است.

اوتیستیک یا درخودمانده کسانی هستند که این اختلال را دارند که بر اساس آمار این اختلال در پسران شایع‌تر از دختران است.

این اختلال بر رشد طبیعی مغز در زمینه تعاملات اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی تأثیر می‌گذارد؛ بنابراین افراد مبتلا به اوتیسم در ارتباطات کلامی و غیرکلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت‌های مربوط به بازی، مشکل دارند.

روز آگاهی جهانی اوتیسم روز دوم آوریل (سیزدهم فروردین‌ماه) هر سال است که سازمان‌های فردی اوتیسم را در سراسر جهان دور هم می‌آورد تا به اموری مانند تحقیق، تشخیص، درمان و پذیرش عمومی افراد مبتلا به این اختلال رشد کمک کند.

کد خبر 5221613

منبع: مهر

کلیدواژه: آبادان نقاشی دیواری اوتیسم بهزیستی خوزستان انتخابات 1400 ویروس کرونا چالش شایستگی بوشهر کرمانشاه سوم خرداد فتح خرمشهر جنبش ازما گرگان آمار کرونا آزادسازی خرمشهر چالش شفافیت واکسن کرونا اردبیل عکس استانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۲۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون «پنوموکوک» برای نوزادان در آبادان

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله شکری پیش از ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار نظر کرد: ایمن‌سازی یکی از مؤثرترین روش‌های پیشگیری از بیماری‌های دوران کودکی است، نقش واکسیناسیون در سلامت جامعه خیلی مهم است. پس از تأمین آب آشامیدنی سالم هیچ مداخله‌ی دیگری حتی آنتی‌بیوتیک‌ها چنین تأثیر عمده‌ای در کاهش مرگ‌ومیر و ناتوانی نداشته است.

وی افزود: در حال حاضر در کشور ما کودکان علیه ۱۰ بیماری خطرناک و کشنده از جمله سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت ب و هموفیلوس آنفلوانزا واکسینه می‌شوند.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان ادامه داد: با فعالیت‌های بهداشتی و درمانی در کشور ما توانستیم در راستای کنترل، حذف و ریشه‌کنی برخی از بیماری‌های واگیر و مهلک گام برداریم.

وی گفت: در حال حاضر واکسن پنوموکوک برای کودکان، تا یک‌سالگی به واکسیناسیون روتین کشور ما اضافه شده که نویدبخش کنترل و کاهش بار بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی است.

شکری افزود: این واکسن سبب کاهش بار جهانی بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی می‌شود. این باکتری‌ها، عامل عفونت‌های مهاجم باکتریال در کودکان، طیف وسیعی از بیماری‌هایی مانند مننژیت، عفونت باکتریال تب‌دار، عفونت گوش میانی، سینه پهلو، سینوزیت و سپتیسمی (عفونت خون) است. این بیماری‌ها، یکی از علل اصلی مرگ‌ومیر در کودکان زیر پنج سال در سراسر جهان و پیشگیری از آنها با واکسن پنوموکوک امکان‌پذیر است.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان بیان کرد: این واکسن به صورت تزریقی در سن ۲ ماهگی، ۴ ماهگی و یک‌سالگی علیه عفونت‌های پنوموکوکی تزریق می‌شود.

کد خبر 6085308

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • کودکان پسر ۴ برابر بیشتر از دختران به اختلال طیف اوتیسم مبتلا می‌شوند
  • راه اندازی نخستین درمانگاه تخصصی بچه های اوتیسم تا مهرماه
  • افراد مبتلا به آب‌سیاه نقاشی‌های معروف را چه شکلی می‌بینند؟ (+عکس)
  • اوتیسم؛ بیماری ناشناخته و بدون درمان!
  • آغاز واکسیناسیون «پنوموکوک» برای نوزادان در آبادان
  • کم‌خطر اما پردردسر!
  • آغاز واکسیناسیون پنوموکوک نوزادان در آبادان
  • واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد