Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در آئین بهره‌برداری طرح‌های ملی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: تلاش‌های بسیار خوبی در دولت یازدهم و دوازدهم در بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شده است. 

وی ادامه داد: سال ۹۹ و اواخر ۹۸ دچار مشکل بودیم و در ۶ ماهه اول سال۱۴۰۰ هم با مشکلاتی روبرو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نوید را می‌دهم که در ماه‎‌های پایانی سال، بعد از واکسیناسیون مردم، در حوزه گردشگری شرایط جدیدی در کشور خواهیم داشت. 

رئیس جمهور گفت: ماه خرداد ماه حماسه‌ها در تاریخ کشورمان است. امسال هم امیدواریم خردادی باشد که مژده‌ها و بشارت‌ها را برای ما به ارمغان بیاورد. آنقدر طرح و پروژه برای سال‌های آینده آماده کردیم که دولت بعد هم با تکمیل و افتتاح‌های آن می‌تواند هر پنجشنبه یا هر روزی که بخواهد پروژه‌ها را افتتاح کند.

روحانی با اشاره به اهمیت آثار باستانی در کشور تصریح کرد: شما وقتی به تخت‌جمشید و اصفهان می‌روید هنر و و هویت ایرانی را مشاهده می‌کنید. امروز تنوع بخشی به جاذبه گردشگری مهم است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: ما در دولت یازدهم و دوازدهم برای روستاها خیلی تلاش کردیم. امروز روستاها جاذبه دارد و حتی می‌تواند مهاجرت معکوس داشته باشد. روستاهای ما امروز احیا و آباد شدند و جاذبه‌های زیادی دارند که گردشگران را جذب کند.

وی با تاکید بر موضوع کرونا گفت: کرونا در ایران ۱.۵ میلیون شغل ما را تحت تاثیر قرار داده است. کرونا تمام نمی‌شود اما به تمام افرادی که اسیب پذیر هستند که حدود 14 تا 15 میلیون می‌رسد را واکسینه می‌کنیم و آمار فوتی‌ها کاهش می‌یابد و به ۶۰ تا ۷۰ نفر و ان شا الله کمتر می‌رسد. در کرونا ما یک مهاری را تا پایان این دولت بوجود می‌آوریم.

رئیس جمهور بیان داشت: در زمینه تحریم‌ هم کار بزرگی این دولت انجام داد؛ البته من نمی‌خواهم یکسری مسائل را بگویم. می‌شد که تحریم‌ تمام شده باشد ولی حالا؛ همفکری، اجماع و همه با هم یک کاری را باید انجام دهیم. 

وی ادامه داد: با همه حرف‌ها بخش‌های اصلی تحریم از نظر من در توافق پایان یافته است و در عمل باید توافق کامل شود وقتی کامل شد اجرا کنیم. البته تصمیم خود ما است و درست هم است و تصمی گرفتیم همه چیز تمام شود بعد اجرا شود و الا اگر می‌خواستیم بخش بخش شروع کنیم مثلا تحریم نفت و بانکی را برداریم و به ترتیب جلو برویم در اول سال و آخر سال قبل هم امکان پذیر بود. ان شاالله مردم شرایط بهتری را در ماه‌ها و سال های آینده تجربه کنند. 

ادامه دارد ...

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۳۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه‌های نیمه تمام گیلان تعیین تکلیف شود

اسدالله عباسی، استاندار گیلان در جلسه پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان با بیان اینکه پروژه‌های با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت باید تکمیل شوند، گفت: دستگاه‌های اجرایی باید اولویت خود را تکمیل پروژه‌های با پیشرفت ۸۰ درصد قرار دهند و باید مابقی اعتبارات را دریافت کنند.

او با تأکید بر لزوم توجه به دریافت اعتبارات به منظور تکمیل طرح‌هایی با پیشرفت بیش از ۸۰ درصد توسط دستگاه‌های اجرایی افزود: دستگاه‌های اجرایی برای دریافت مطالبات و اعتبارات خود باید ارتباط خود با مرکز را بیشتر کنند و از هیچ تلاشی در این مورد دریغ نکنند. 

استاندار گیلان تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان ابتدا باید پروژه‌های نیمه تمام سال گذشته خود را تعیین تکلیف کنند و از طریق طرح مولدسازی طرح‌ها را تکمیل و سپس برای تخصیص اعتبارات خود تلاش کنند.

عباسی همچنین با بیان اینکه دولت در طرح مولدسازی دست دستگاه‌های اجرایی را باز گذاشته است، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید پاسخگوی عملکرد خود بوده و اقدامات دولت را برای رسانه‌ها بیان کنند.

او با تأکید بر لازم الاجرا بودن اجرای طرح مولدسازی در گیلان توسط دستگاه‌های اجرایی افزود: برخی از دستگاه‌های اجرایی حاضر به مولدسازی اراضی و امکانات مازاد خود نیستند که باید در این خصوص پاسخگو باشند و هیچ عذری در این مورد پذیرفته نیست.

استاندار به نقش بانک‌ها در تخصیص تسهیلات و تکمیل برخی از پروژه‌های عمرانی مهم در گیلان اشاره و تصریح کرد: میزان تسهیلات اعطا شده مربوط به سفر رئیس جمهور به این استان باید توسط تیم اقتصادی دولت مشخص شود.

به گفته عباسی، بودجه سال آینده هنوز اعلام نشده و بودجه سال گذشته باید به طور کامل تخصیص پیدا کند، زیرا اکنون بهترین فرصت برای تکمیل پروژه‌ها به دلیل وضعیت خوب آب و هوایی است.

او بر مطالبه‌گری دستگاه‌های اجرایی در خصوص حل مشکلات در حوزه‌های مختلف تأکید کرد و گفت: اگر نهادی با دستگاه‌های اجرایی همکاری نمی‌کند باید تعیین تکلیف شود که دلیل انجام آن مشخص شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی افتتاح می‌شود
  • رئیسی فردا یک سد در سریلانکا افتتاح می‌کند
  • افتتاح اولین پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سهند با حضور وزیر راه
  • تمرکز جدی بر اجرای طرح مولدسازی و مصوبات سفر رئیس جمهور
  • تمرکز جدی بر اجرای طرح مولدسازی اموال مازاد دولت و مصوبات سفر رئیس جمهور
  • افتتاح ۴ پروژه در بافت و تحول در اشتغال منطقه توسط گروه مالی گردشگری
  • آماده نبرد تمام عیار با اسرائیل هستیم
  • حزب الله: آماده نبرد تمام عیار با اسرائیل هستیم
  • پاکستان آماده استقبال از رئیس جمهور ایران
  • پروژه‌های نیمه تمام گیلان تعیین تکلیف شود