Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-23@11:21:14 GMT

معجزه ویارئال با دستان یک گلر نیمکت نشین

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۴۳۰۲۸

معجزه ویارئال با دستان یک گلر نیمکت نشین

ویارئال شب گذشته در حالی موفق شد در ماراتن پنالتی ها از سد منچستریونایتد بگذرد که جرونیمو رولی سنگربان زیردریایی ها، گلر ذخیره این تیم شب خوبی را سپری کرد.

به گزارش "ورزش سه"، دیدار پایانی لیگ اروپا در فصل 2020-2021 شب گذشته با قهرمانی ویارئال در استادیوم میسکی لهستان به پایان رسید. دیدار حساسی که پس از 120 دقیقه تلاش دو تیم، تکلیف برنده آن در ضربات پنالتی مشخص شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


در این مسابقه ابتدا جرارد مورنو در دقیقه 29 زیر دریایی های زرد را پیش انداخت اما در دقیقه 55 این ادینسون کاوانی بود که گل تساوی شیاطین سرخ را وارد دروازه ویارئال کرد و بازی در پایان 90 دقیقه و همچنین پس از 30 دقیقه وقت های اضافی، با تساوی یک – یک به پایان رسید تا ضربات پنالتی تکلیف تیم قهرمان را مشخص کند.


در ماراتن عجیب ضربات پنالتی هر دو تیم 10 پنالتی خود را وارد دروازه کردند و نوبت به دروازه بانان دو تیم رسید تا پشت ضربه پنالتی قرار بگیرند. ابتدا جرونیمو رولی سنگربان ویارئال به زیبایی دروازه منچستر را باز کرد و سپس نوبت به داوید دخیا گلر شیاطین سرخ رسید که ضربه او توسط رولی مهار شد تا ویارئال در اولین فینال اروپایی خود، جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

 


جرونیمو رولی گلر 29 ساله و آرژانتینی ویارئال که در این مسابقه یک سیو نیز در جریان بازی داشت، چندین بار جهت ضربات پنالتی بازیکنان منچستر را درست تشخیص داد که هر بار با بدشانسی قادر به مهار توپ نمی شد که بارزترین آنها ضربه پنالتی لوک شاو بود که توپ از زیر دستان رولی وارد دروازه شد.


جرونیمو رولی که سابقه حضور در منچسترسیتی را نیز در کارنامه دارد، شب گذشته پنالتی یازدهم تیمش را به شکل زیبایی وارد دروازه حریف کرد که پنالتی او باعث تعجب تماشاگران حاضر در استادیوم و بینندگان تلویزیونی شد و بلافاصله نیز با مهار پنالتی دخیا، باعث قهرمانی تیمش شد تا قهرمان زیر دریایی ها لقب بگیرد.

 


در واقع رولی، دروازه بان دوم ویارئال و ذخیره سرخیو آسنخو گلر شماره یک این تیم اسپانیایی است. اونای امری در تمامی 13 دیدار ویارئال در رقابت های لیگ اروپا، از رولی استفاده کرد و در رقابت های لالیگا تنها 2 بار درون دروازه تیمش قرار گرفت که یک مورد آن دیدار هفته پایانی لالیگا و بازی با رئال مادرید بود که امری قصد داشت با حضور رولی در آن بازی، او بخاطر دیدار فینال با منچستر، در شرایط حضور در زمین مسابقه قرار بگیرد.


این گلر آرژانتینی در سپتامبر 2020 از رئال سوسیه داد جدا شد و به ویارئال پیوست تا بزرگترین و تنهاترین عنوان قهرمانی دوران ورزشی اش را کسب کند. رولی که دوران حرفه ای خود را از رده های پایه استودیانتس آرژانتین آغاز کرد، در سال 2016 به منچسترسیتی پیوست ولی هرگز برای این تیم به میدان نرفت.

 


دوران درخشان زندگی حرفه ای رولی به زمان حضورش در رئال سوسیه داد بازمیگردد که او در 170 بازی برای این تیم به میدان رفت و موفق به ثبت 50 کلین شیت شد. او در سال 2018 و در دو بازی مقابل گواتمالا و مکزیک برای تیم ملی آرژانتین به میدان رفت و در هر دو بازی موفق شد دروازه اش را بسته نگه دارد.

 


داوید دخیا یکی از بدترین شب های زندگی اش را سپری کرد. تنها شوت درون چارچوب ویارئال در طی 120 دقیقه به گل تبدیل شد. او هیچ سیوی نداشت و از 11 پنالتی اسپانیایی ها، هیچ کدام را مهار نکرد و منچستر با پنالتی او، دستش از جام کوتاه ماند.

 


رولی پس از پایان بازی دیشب و درخصوص ضربه پنالتی زیبایی که وارد دروازه دخیا کرد، در کمال صداقت پاسخ داد که خودش هم نمی داند چطور ضربه اش را زده است. او گفت: من برای زدن ضربه پنالتی فکر نکردم که آن را به کجا بزنم چون اگر این کار را می کردم، اوضاع بدتر می شد. با قدرتی که برایم مانده بود، به توپ لگد زدم. من دقیقا نمی دانم چه کار کردم. فقط به این فکر می کردم که توپ وارد دروازه شود.

 

 


لحظه مهار پنالتی دخیا توسط رولی. صحنه ای که نخستین جام اروپایی در تاریخ باشگاه ویارئال و همچنین اولین جام دوران حرفه ای رولی را در پی داشت. گلر ذخیره ای که جواب اعتماد اونای امری را به بهترین شکل ممکن داد.

 


او گفت: این یک لذت بزرگ است چرا که ثمره یک فصل عالی است. من حتی در رویاهایم نیز تصور نمی کردم که یک پنالتی را به گل تبدیل کنم و پنالتی بعدی را بگیرم و عنوان قهرمانی در اروپا را به دست بیاورم. من برای هر بازی آماده بودم و تمام تلاشم را می کردم. مربی به من این فرصت را داد تا بازی کنم و ارزشش را داشت تا اینگونه جواب اعتماد او را بدهم.

ویارئال

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: ویارئال ضربات پنالتی وارد دروازه ضربه پنالتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۳۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوربین مداربسته یونایتدها را سوژه کرد! (عکس)‏

به گزارش "ورزش سه"، دیدار دیشب منچستریونایتد و کاونتری در ‏نیمه‌نهایی جام حذفی انگلیس با اتفاق‌هایی عجیب و غریب همراه ‏بود. ‏

یونایتد تا دقیقه 58 سه بار دروازه حریفش که در چمپیونشیپ ‏حضور دارد را باز کرد ولی از دقیقه 70 تا 90+5 سه بار دروازه‌اش را باز ‏شده دید تا بازی به دو وقت اضافه کشیده شود. ‏

در پایان وقتهای اضافه و در دقیقه 120+1 حاجی رایت دروازه یونایتد را ‏باز کرد و هواداران این تیم در استادیوم ومبلی همه امیدشان را از ‏دست داده و باخت تیم‌شان را قبول کردند. گروهی از هواداران یونایتد ‏در اوج ناراحتی ورزشگاه را ترک کردند تا زمانی که اطراف ورزشگاه هنوز ‏شلوغ نشده خودشان را به ایستگاه‌های مترو و قطار برسانند. ‏

اما گلی که حاجی رایت به ثمر رسانده بود توسط وی‌ای‌آر مردود شد و ‏این عده از هواداران یونایتد که تلفن‌های همراه‌شان را نگاه می‌کردند ‏ناگهان متوجه شدند که کار به ضربات پنالتی کشیده شده است. ‏

صدها هوادار یونایتد که بیرون از استادیوم بودند ناگهان برگشته و با ‏حداکثر سرعت به سمت ورودی ومبلی دویدند تا بتوانند ضربات ‏پنالتی را تماشا کنند. تصاویری که از این برگشت و دویدن‌های ‏یونایتدها توسط دوربین‌های مداربسته بیرون ورزشگاه ضبط شده ‏امروز سر و صدا کرده است. ‏

هواداران دیگر تیم‌ها با اشاره به ترک استادیوم توسط یونایتدها و ‏برگشت ناگهانی آنها در حال تمسخر شیاطین سرخ و هوادارانش ‏هستند. ‏

دیگر خبرها

  • دوربین مداربسته یونایتدها را سوژه کرد! (عکس)‏
  • ضربه ضعیف کاسمیرو در ضربات پنالتی بازی کاونتری و منچستریونایتد / فیلم
  • یونایتد 3(4)-(2)3 کاونتری: تن‌هاخ تا دم اخراج رفت و برگشت!‏
  • برناردو سیلوا: پس از آن پنالتی و حذف مقابل رئال مادرید، خواب به چشمم نیامد
  • سکوت برناردو در مورد پنالتی جنجالی شکست
  • درخوست جدایی از استقلال؛ خداحافظی زودهنگام نیمکت نشین گران قیمت
  • پاننکا: سی بار پاننکا زدم یکیش گل نشد!
  • جنجال در اف‌ای کاپ: داور به کمک سیتی رفت (عکس)
  • برناردو جبران کرد: لطفا من را عفو کنید! (عکس)‏
  • جام ملت های فوتسال آسیا | کامبک شیرین یوزهای ایران مقابل بحرین