Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم جمیری رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با پیگیری‌های نمایندگان استان و هماهنگی با وزارت نیرو و شرکت توزیع نیروی برق استان، مجوز انتقال برق مازاد شرکت‌های مستقر در منطقه پارس جنوبی به شبکه برق سراسری صادر شده است و در روز‌های آینده خاموشی‌ها در استان کاهش چشمگیری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه در استان بوشهر کمبود تولید برق نداریم، افزود: با وجود نیروگاه اتمی و نیروگاه‌هایی که در استان وجود دارد مازاد بر مصرف استان، برق تولید می‌کنیم و در اختیار هموطنانمان قرار می‌دهیم، حق مردم ما این نیست که با سوءمدیریت مسئولین دچار سختی و مشقت دوچندانی شوند.

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خاموشی‌ها دو بُعد دارد، اول اینکه طول عمر تجهیزات توزیع به شدت کاهش پیدا می‌کند و با اولین مشکل مانند بارندگی دچار آسیب می‌شوند و خسارت زیادی به شبکه توزیع وارد خواهد شد، از طرف دیگر قطعی‌های مکرر برق خسارت فراوانی به اموال مردم وارد خواهد کرد که شرکت‌های بیمه پاسخگوی زیان مشترکین نیستند.

جمیری عنوان کرد: مشکل تولید نداریم، مشکل سوء مدیریت داریم، ما در توازن تولید و مصرف برتری داریم و این خاموشی گسترده و بی ضابطه هیچ محلی از اعراب ندارد.

او با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون انرژی مجلس با وزیر نیرو گفت: در این نشست به وزیر نیرو گفتم استان ما منابع و استعداد‌های فراوانی برای تولید و مدیریت برق و برطرف کردن مشکل کم آبی دارد، ولی به دلیل ضعف مدیریت و نبود برنامه‌ریزی مناسب از این فرصت‌ها و ظرفیت‌ها استفاده مناسبی نشده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر افزود: با مدیریت صحیح منابع می‌توان مشکل فعلی کمبود آب شهرستان‌های گناوه و دیلم را برطرف کرد. پیشنهاد کردیم به کشاورزان و دامداران منطقه مجوز احداث چاه بدهند تا از آب آشامیدنی برای مصرف دام و آبیاری باغ‌ها استفاده نشود، ولی با سوءمدیریت‌ها هنوز در این زمینه اقدامی نشده و همچنان سهمیه بندی شدید و کمبود آب گریبانگیر مردم منطقه است.

جمیری بیان کرد: این سوءمدیریت در زمینه سدسازی نیز وجود دارد، به دلیل نبود سند جامع و انجام مطالعات دقیق، در جا‌هایی سد ایجاد شده که حوضه آبریز وجود ندارد یا سد‌های بالادستی آب را مهار کرده‌اند و در جا‌هایی که باید اقدامات آبخیزداری انجام شود اقدامی صورت نگرفته است.

او گفت: در حوزه مدیریت مصرف برق نیز این مشکلات دیده می‌شود، تعدادی از دستگاه‌های دولتی حاضر به پرداخت هزینه برق مصرفی خود نیستند و چندین میلیارد تومان مطالبات معوق در این زمینه وجود دارد، در صورتی که می‌توان از همین منابع برای اصلاح شبکه فرسوده توزیع و برق رسانی مناسب به مردم استفاده کرد.

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مسائلی که بنده در جزیره خارگ دنبال می‌کردم نصب توربین برای تولید برق بود، پیگیری‌های زیادی در این خصوص صورت گرفت و نفت نیز برای تأمین اعتبار طرح قول مساعد داد، اما با بی تدبیری و تعلل تاکنون اجرایی نشده است.

جمیری با بیان اینکه همه این مشکلات از جنس مدیریت است، بیان کرد: در جلسه کمیسیون انرژی به وزیر نیرو گفتم که عمده مشکلات حوزه آب و برق حاصل ضعف مدیریت و نبود آینده نگری متولیان امر است. این طور نمی‌شود که در تابستان به فکر تأمین آب و برق بیفتیم، در صورتی که همه می‌دانستند خشکسالی و کاهش بارش در تابستان مشکل ساز خواهد شد. با این گرمای شدید و طاقت فرسا به هیچ وجه این میزان خاموشی و قطعی آب برای مردم ما پذیرفتنی نیست.

او ادامه داد: نباید برنامه‌های خاموشی استان‌ها دستوری باشد بلکه باید متناسب با ظرفیت موجود در استان‌ها اعمال شود. در استان بوشهر با وجود این گرمای طاقت فرسا ۷۵ درصد سهمیه خاموشی به مردم تحمیل می‌شود، در صورتی که در استان‌های همسایه بار این خاموشی به بخش کشاورزی و دیگر بخش‌ها انتقال می‌یابد و فشار کمتری به خانوار‌ها وارد می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با شرکت‌های پارس جنوبی بیان کرد: سهم خاموشی روزانه استان بوشهر حدود ۲۰۰ مگاوات است، با نظرات کارشناسی جمع آوری شده، مقرر شد شرکت‌های نفت و گاز منطقه، برق مازاد خود را به شبکه سراسری تزریق کنند که میزان آن از سهمیه خاموشی استان نیز بالاتر است.

جمیری با تشکر از همراهی شرکت‌های پارس جنوبی گفت: امیدوارم با برنامه ریزی مناسب مدیران شرکت توزیع برق و بهره گیری از ظرفیت‌های موجود ظرف یک یا دو هفته آینده شاهد کاهش سهمیه خاموشی استان باشیم و بخش اندکی از بار سنگینی که بر دوش مردم عزیز ما است برداشته شود.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قطعی برق خاموشی کمبود برق نماینده مجلس عبدالکریم جمیری نمایندگان استان سهمیه خاموشی استان بوشهر استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۳۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند

عبداللطیف نظری معاون وزارت اقتصاد طالبان در نشست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان گفت: دشمنان مردم افغانستان می‌خواهند یک افغانستان ضعیف و چندپارچه وجود داشته باشد.

وی افزود: ما وظیفه داریم یک افغانستان متحد و قوی را برای نسل‌های آینده خود به میراث بگذاریم؛ این مهمترین رسالت همه ماست.

 معاون وزارت اقتصاد طالبان پیش از این در یک گردهمایی در «غزنی» گفته بود مردم افغانستان از جنگ حمایت نمی‌کنند و حامی نظام اسلامی هستند.

نظری با اظهار اینکه طی 20 سال گذشته حضور نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان مردم مالک سرزمین خود نبودند، تاکید کرده بود: در حال حاضر این کشور آزاد و مستقل است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مردمی سازی اقتصاد در استان بوشهر عملیاتی شده است
  • در معرفی انقلاب به جهانیان ضعیف عمل کردیم
  • مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند
  • ضربه به تولید با تصمیم‌گیری برای خاموشی چاه موتورهای کشاورزی
  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • مدیریت ارشد استان بوشهر برای رفع مشکلات مردم پای کار است
  • نقش هوش مصنوعی در تسهیل امور مردم در پنجره واحد مدیریت زمین
  • خاموشی چراغ های کمربندی جنوب شیراز مشکل ساز شد
  • چرا رهبر انقلاب اصرار بر مردمی سازی اقتصاد دارند؟ / مزایای واگذاری مدیریت به بخش خصوصی چیست؟