Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با اجرای اخذ مالیات بر عایدی سرمایه، برنامه‌های مقابله با احتکار و افزایش حمایت از سرمایه‌گذاری اجرایی می‌شود. - اخبار استانها -

سیدغنی نظری‌خانقاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  اردبیل  اظهار داشت: تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه به عنوان یکی از طرح‌های موفق در از بین بردن نوسانات قیمت مسکن، خودرو، ارز و طلا خواهد شد و فاصله طبقاتی را به حدأقل خواهد رساند، چرا که در حال حاضر با اجرای این طرح به دنبال مقابله با احتکار هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: سوق‌یابی به سمت افزایش تولید و کمک به جامعه برای تأمین نیاز مصرفی در واقع حمایت از تولیدات داخلی است و این مسائل زمانی عملاً تحقق می‌یابد که از احتکار و فعالیت دلالان جلوگیری به عمل آید و با اخذ مالیات از دلالان و سوداگران از منفعت‌طلبی‌های بی حد و مرز آنان بکاهیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: اگر بتوانیم با عملی‌سازی این طرح به تأمین نیاز مصرفی مردم کمک کرده و سوداگران را از بازار خارج کنیم، وضعیت اقتصادی استان و کشور تا حد قابل توجهی بهبود خواهد یافت و کسانی که به رانت‌خواری می‌پرداختند، مشخص و احراز می‌شوند.

نظری‌خانقاه ادامه داد: یکی از دستاوردهای این موضوع افزایش رغبت سرمایه‌گذاران با توجه به اصلاح منابع مالی است که با اصلاح ساختار بودجه خروجی‌های حائز اهمیتی را به دنبال خواهد داشت و در شرایطی که هم‌اکنون گرفتن مالیات بهینه نشده و عده‌ای با دلالی ریالی مالیات نمی‌دهند باید قانون اخذ مالیات را به سمت این افراد سوق دهیم.

افزایش کشف کالاهای احتکار در گرگان نتیجه مقابله بسیج با سودجویان استبیش از 20 تن روغن مایع خوراکی احتکاری در زاهدان کشف شد41تن مرغ احتکار به ارزش 7میلیارد ریال در مازندران کشف شد

وی بیان کرد: افزایش تولید و بهبود نیاز مصرفی را در استان مورد توجه قرار داده‌ایم و تمام تلاش و جدیت ما بر این است که بتوانیم برای رفع مشکلات و موانع موجود گام برداشته و شاهد بهبود و گسترش حوزه اقتصادی باشیم و مردم نیازمند بیشتر از این زیرفشارها له نشوند.

انتهای پیام/140/ی

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۳۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش فرار مالیاتی با اجرای مالیات بر مجموع درآمد

محمد وصال عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: مالیات بر مجموع درآمد در اغلب کشورهایی که نظام مالیاتی پیشرفته ای دارند، وجود دارد و یک ابزار موثر برای درآمدزایی دولت به شمار می رود. علاوه بر این، اطلاعات لازم برای پایه های مختلف مالیاتی را نیز فراهم می‌کند. منظور از مالیات بر مجموع درآمد، مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی است.

وی ادامه داد: پایه‌های مالیاتی مربوط به اشخاص حقیقی، سهم بسیار بالایی از درآمد‌های مالیاتی را به خود اختصاص نمی‌دهند. به عنوان مثال، مالیات بر درآمد مزد و حقوق و مالیات مشاغل در مجموع ۸ درصد از درآمد‌های مالیاتی را به خود اختصاص داده اند. این عدد می‌تواند به رقم بالاتری برسد، البته با در نظر گرفتن ابعادی که اکنون از آن‌ها مالیات اخذ نمی‌شود. به عنوان مثال، سود سپرده ها، سود تقسیم شده شرکت‌ها و درآمد حاصل از تغییر قیمت دارایی ها.

کاهش فرار مالیاتی با مالیات بر مجموع درآمد

وصال در ادامه بیان کرد: مالیات بر مجموع درآمد می تواند با تجمیع پایگاه های اطلاعاتی و کنار هم قرار دادن منابع مختلف به شناسایی فرار مالیاتی کمک کند. لازمه این امر آن است که سازمان امور مالیاتی از داده ها استفاده کند و بتواند فرارهای موجود را شناسایی کند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، زیرساخت اجرای مالیات بر مجموع درآمد

وصال تاکید کرد: زیرساخت های مالیات بر مجموع درآمد، در حال آماده شدن است. یکی از این زیرساخت های مهم، پایانه های فروشگاهی و دستگاه های پوز است. زیرساخت دیگر، سامانه مودیان است و براساس آن، برای هر فردی که کسب و کاری دارد، باید کارپوشه ای در نظر گرفته شود. سازمان امور مالیاتی اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است.

کسب درآمد و مقابله با سوداگری اهداف مالیات بر عایدی سرمایه

وصال درباره طرح مالیات بر عایدی سرمایه نیز اظهار کرد: عایدی سرمایه به رشد قیمت فروش نسبت به قیمت خرید گفته می شود. درواقع، فعالیتی انجام نگرفته، اما به دلیل رشد قیمت، درآمدی حاصل شده که ما می خواهیم از این درآمد، مالیات اخذ کنیم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: هدف اول از مالیات بر عایدی سرمایه این است که یکی از منابع درآمدی را شناسایی کنیم و از آن مالیات بگیریم. اگر کسی به عنوان واسطه از خرید و فروش دارایی ها، درآمد کسب می کند، یک فعالیت اقتصادی انجام داده و یک منبع درآمد محسوب می شود. هدف دوم، کنترل سوداگری است. اما اینکه مالیات بر عایدی سرمایه سبب کنترل تورم می شود، به یک افسانه شبیه است.

دیگر خبرها

  • پارسال برای ۲۴ هزار و ۵۰۴ نفرشغل ایجاد شده است.
  • پیمان سپاری تنها راه مقابله با خروج سرمایه
  • درآمد ۳۰ هزار میلیاردی دولت از ۳ محل مالیات خودرو
  • کاهش فرار مالیاتی با اجرای مالیات بر مجموع درآمد
  • کاهش 40 درصدی مالیات عملکرد تولید به معنای افزایش جذابیت این بخش است
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم باید قبل از اتمام کار مجلس یازدهم به سرانجام برسد
  • حمایت از سرمایه‌گذاران و اتباع روسی مقیم استان یزد
  • پیش بینی ۱۷ هزار میلیارد تومان مالیات در بخش مسکن
  • پنج شایعه و پنج خبر تاثیرگذار اقتصادی در سال جدید
  • منابع انسانی، رکن اصلی و سرمایه دستگاههای اجرایی است