Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی دفتر نظارت استان گلستان، حمیدرضا بهمنی‌نژاد در برنامه زنده رادیویی شبکه گلستان با عنوان «مردم و مسئولان» در پاسخ به این سؤال که آیا شورای نگهبان در بررسی صلاحیت داوطلبان نباید توازن سیاسی را رعایت می‌کرد؟ اظهار کرد: آنچه شورای محترم نگهبان در احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری عمل کرد، عمل به وظیفه قانونی خود بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: آنچه که شورای نگهبان در بررسی صلاحیت داوطلبان انجام داد عمل به وظیفه قانونی برابر بند ۹ از اصل ۱۱۰ قانون اساسی بود که در آن آمده است «صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری از جهت دارا بودن شرایطی که در این قانون می‌آید باید قبل از انتخابات به تایید شورای نگهبان برسد» و لذا شورای نگهبان با توجه به شرایط مندرج در اصل یکصد و پانزدهم قانون اساسی صلاحیت داوطلبان را مورد بررسی قرار داده است.

* همه مسوولان موظف به برطرف کردن موانع و تشویق مردم به حضور پُرشور در انتخابات هستند

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان گلستان گفت: اگر به قانون اساسی و قوانین عادی مراجعه شود در هیچ جای قانون به این نکته اشاره نشده است که شورای نگهبان در بررسی صلاحیت داوطلبان موظف باشد تا نوعی توازن سیاسی و نسبت مساوی بین جناح‌های سیاسی را رعایت کند و لذا آنچه که ملاک عمل شورای نگهبان قرار گرفته، قانون است.

بهمنی‌نژاد در مورد تاثیر نتایج احراز صلاحیت شورای نگهبان در مشارکت مردم گفت: مسئله مشارکت مردم در انتخابات هرچند موضوعی بسیار مهم است که همه مسوولان موظف به برطرف کردن موانع و تشویق مردم به حضور پُرشور در انتخابات هستند، لیکن دلیل کاهش احتمالی مشارکت مردم را باید در جای دیگر جستجو کرد.

* مسائل اقتصادی و معیشتی مردم، موج گرانی‌های روز افزون و ناتوانی مسوولان در کنترل و نظارت بر قیمت‌ها بر مشارکت مردم تاثیر دارد

وی‌ خاطرنشان کرد: مسائل اقتصادی و معیشتی مردم، موج گرانی‌های روز افزون، ناتوانی مسوولان در کنترل و نظارت بر قیمت‌ها، مشکلات روزهای اخیر مردم در قطعی برق و آب، مشکلاتی که برای سرمایه‌گذاری مردم در بازار سرمایه اتفاق افتاد و مسائلی از این دست است که بر مشارکت مردم تاثیر خواهد داشت نه نظر شورای نگهبان در احراز صلاحیت‌ها، متاسفانه عده‌ای با هدف سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی خود درصدد این هستند که مسئله مشارکت مردم را به تصمیم شورای نگهبان در احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری گره بزنند.

بهمنی‌نژاد با استناد به سخنانی از حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری گفت: حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب همواره در خصوص ضرورت حفظ شأن و جایگاه شورای نگهبان تأکید کرده و هرگونه توهین و تضعیف شورای نگهبان را امری خطرناک برای کشور و اسلام می‌دانستند.

رئیس هیأت نظارت استان گلستان ادامه داد: در همین رابطه رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند « یکی از غلط‌ترین کارها در این زمینه  حمله به شورای نگهبان است، شورای نگهبان یک مجموعه مورد اعتماد است، در قانون اساسی، شأنی برای شورای نگهبان معیّن شده است، چطور آسان متهم بکنند شورای نگهبان را، که مثلا از روی غرض فلان کسی را رد کرده‌اند، یا فلان کس را قبول کرده‌اند؟ خب این تهمت زدن است، تهمت گناه کبیره است، باید توبه کنند.»

انتهای پیام/2307/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان گلستان مشارکت رئیس هیأت نظارت هیأت نظارت گلستان تهمت زدن تهمت گناه گناه کبیره بهمنی نژاد صلاحیت داوطلبان شورای نگهبان احراز صلاحیت قانون اساسی مشارکت مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۴۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آیت‌الله جنتی به عملیات «وعده صادق»

    به گزارش تابناک، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳) شورای نگهبان از عملیات وعده صادق رزمندگان اسلام اینگونه قدردانی کرد: حمله شایسته چند روز گذشته فرزندان شجاع ملت مسلمان ایران که بر اساس اصل دفاع مشروع و منطبق بر موازین بین‌المللی در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی صورت گرفت، جلوه‌ پرفروغ دیگری از عزت و اقتدار ایران اسلامی را به نمایش گذاشت.   وی افزود: این اقدام موجب خوشحالی و دلگرمی آزادگان جهان و به ویژه مردم غزه شد. همچنین این اقدام دقیق، سنجیده و قاطعانه، مطالبه عموم مردم عزیز ایران بود و به همین دلیل با استقبال و همراهی چشمگیر مردم مواجه شد.   دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: واقعیت این است که در تاریخ انقلاب اسلامی همواره حضور مردم، زمینه‌ساز موفقیت بوده است. تاکید مقام معظم رهبری در شعار سال مبنی بر مشارکت مردم برای جهش تولید نیز برآمده از باور عمیق ایشان به نقش مردم است.   آیت‌الله جنتی ابراز امیدواری کرد که این رژیم غیرقانونی کودک‌کُش فهمیده باشد دوران بی‌پاسخ ماندن جنایاتش سرآمده و هر حرکت نابه‌جایی، نابودی او را سرعت خواهد بخشید.   وی در خصوص حامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی نیز گفت: همه کسانی که چشمان خود را به روی جنایات غیرانسانی آن بسته‌اند بدانند که بر اساس سنت الهی، نابودی این رژیم ظالم حتمی است.   آیت‌الله جنتی در همین رابطه تاکید کرد: آن‌ها که تمام موازین و قواعد بین‌المللی را پای جنایات رژیم صهیونیستی قربانی کرده‌اند، حاصلی جز سرافکندگی و خواری به دست نخواهند آورد.

دیگر خبرها

  • چرایی شکست قانون حمایت از فرزندآوری؛ آما و ارقام چه می‌گوید؟
  • مبنای قانونی اقدامات پلیس در برخورد با مسئله‌ی حجاب در قالب طرح نور چیست؟
  • چرا قانون حمایت از فرزندآوری منجر به کاهش جمعیت شد؟
  • تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه
  • روند تصمیم‌گیری نسبت به حل مشکلات تولیدکنندگان قم تسریع شود
  • رییس کمیسیون حقوقی مجلس: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند/ طرح نور نیروی انتظامی جدا از قانون مجلس است
  • واکنش آیت‌الله جنتی به عملیات «وعده صادق»
  • آخرین جزئیات آزمون استخدامی آموزگاری آموزش و پرورش ۱۴۰۳ + لینک سایت گزینش و مدارک
  • جزییات مهم درباره گزینش استخدام معلمان
  • نکات مهم درباره گزینش استخدام معلمان