Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار اصفهان گفت با بیان اینکه برای توسعه و پیشرفت شهر و تحقق شهر زیست‌‎پذیر و رقابت پذیر باید قفل‌ها باز شود، گفت: سال ۹۶ سهم شهرداری در پروژه‌های مشارکتی ۵۳ درصد و سهم سرمایه گذاران ۴۷ درصد بوده که در سال ۹۸ میزان مشارکت‌ها در سرمایه‌گذاری افزایش یافته به طوری که سهم شهرداری ۲۹ درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز _ پنج‌شنبه ششم خردادماه ۱۴۰۰_ در شصت و چهارمین نشست هم اندیشی اصفهان فردا با حضور جمعی از توسعه گران شهر، ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان بر اثر ابتلاء به کرونا، اظهار کرد: امیدواریم هرچه زودتر شرایطی ایجاد شود که شاهد از بین رفتن ویروس کرونا باشیم، البته مسئولان نیز باید بدانند که احساس مسئولیت در برابر جان انسان‌ها حائز اهمیت است و باید برای نجات جان مردم اقدامات لازم را به موقع انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از مجموع ۶۴ نشست هم اندیشی اصفهان فردا برای توجه به نظرات قشرهای مختلف، چهار نشست با سرمایه گذاران و انبوه سازان شهر برگزار شده که امیدواریم این نهال به مرور تنومند شود، افزود: زمانی در برگزاری چنین جلسات ۷۰ مشکل اصلی از سوی سرمایه‌گذاران و انبوه‌سازان شهر مطرح شد که با توجه به رسیدگی به مشکلات آنها، موارد مطرح شده در جلسه امروز کاهش یافته است.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر در فضای مجازی مباحث زیادی مطرح و اقداماتی صورت گرفت که شهرداری می‌توانست برای هر کدام از آنها موضع گیری کرده و مسائل را از طریق دستگاه قضائی پیگیری کند، ادامه داد: این اقدام به معنای سرکوب رفتاری است که در صورت کنترل می‌تواند سودمند باشد، وقتی چندین نفر موارد اخلاقی را در نقد رعایت نمی‌کنند، اگر سرکوب شوند منجر به جلوگیری از حق آزادی بیان عموم مردم می‌شود و ترسی در جامعه ایجاد می‌کند از این رو با افزایش آستانه تحمل و صبر خود به گونه‌ای عمل نکردیم که کسی از نقد ما هراس داشته باشد و این روند باید حفظ و به تمام اجزای حکومت و بخش‌ها در دستگاه‌های دولتی تعمیم داده شود.

وی گفت: در جریان بیان نقدها امکان دارد افرادی مورد تهمت قرار گیرند، اما نهایت کار برای کل جامعه سودمند است و احساس امنیت خاطر کسی که می‌خواهد اظهار نظر کند دستاورد بزرگی خواهد بود.

حضور در کلاب‌هاوس با اطمینان به عملکرد و فعالیت‌ها

نوروزی با بیان اینکه بسیاری از افراد معتقد بودند در کلاب‌هاوس شرکت نکنیم، اما با اطمینانی که از نحوه فعالیت‌ها، رفتار، سابقه و عملکرد شهرداری داشتیم، اعلام آمادگی کردیم تا هر کسی سوال دارد به میدان بیاید، گفت: دلیلی نداشت که خود را در معرض قضاوت قرار ندهیم؛ شهرداری اصفهان از سه سال گذشته خود را در معرض تیم کارشناسی برای تعالی سازمانی قرار داده است، همه باید احساس کنند که نظارت همگانی بر آنها سلطه دارند و هیچ کجا از قضاوت عمومی مصون نیستند، نتیجه این روند در کشورهایی که اجرا شده، چیزی جز پیشرفت و ایجاد امکان برای اظهار نظر نخبگان جامعه نبوده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در فضای اینستاگرام هر روز نقدها و پیام‌های تشکرآمیز زیادی مطرح می‌شود، تصریح کرد: برای اصلاح نقدهای درست راهکارهای لازم را بررسی و اقدامات لازم را انجام می‌دهیم و اگر فرآیندها با شیب زیاد رو به اصلاح بوده به دلیل فضای آزاد گفت و گو و جلسات متعدد است.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های شهرداری در حوزه مالی و اقتصادی، گفت: در سال ۹۶ میزان ۳۵۵ میلیارد تومان اموال غیرمنقول شهرداری فروخته شد که این میزان در سال ۹۹ به ۱۳۸ میلیارد تومان رسیده و اموال فروخته شده نیز برای انجام تهاتر با پیمانکاران بوده است.

نوروزی ادامه داد: در زمینه فروش اوراق مشارکت در چهار سال اخیر دو هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان پول به شهر آوردیم بدان معنا که یک هزار و ۹۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی برای شهر باقی می‌ماند؛ البته برای انجام این اقدام هر سال ۵۲ مرتبه تهران رفتیم و ۲۰۰ مرتبه پیگیری انجام دادیم.

وی با بیان اینکه استفاده از اوراق مشارکت تحول عمرانی را به همراه دارد و برای بخش حمل و نقل عمومی، مترو و خرید اتوبوس در شهر هزینه می‌شود، افزود: در هفته جاری در مذاکره‌ای با مدیرعامل ایران خودرو دیزل موفق به خرید ۳۰ دستگاه اتوبوس برای شهر شدیم.

انجام ۱۸۸ میلیارد تومان آزادسازی برای اجرای پروژه‌های شهر

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه میزان وصول درآمد شهرداری در این دوره مدیریت شهری ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است، گفت: در این دوره بودجه شهرداری از دو هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان به حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است؛ در چهار سال اخیر برای انجام آزادسازی اراضی در مسیر اجرای پروژه‌های عمرانی یک هزار و ۱۶۰ توافق انجام شده که تأمین املاک ۳۴۵ مورد در قالب ۴۰۹ هزار مترمربع به ارزش ۱۸۸ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: تعداد قراردادهای مشارکتی شهرداری در سال‌های اخیر ۷۷ قرارداد به ارزش یک هزار و ۸۳۲ میلیارد تومان بوده که در این راستا شهرداری ۶۹۳ میلیارد تومان و بخش خصوص یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مشارکت کرده‌اند.

نوروزی با بیان اینکه سال ۹۶ سهم شهرداری در پروژه‌های مشارکتی ۵۳ درصد و سهم سرمایه گذاران ۴۷ درصد بوده که در سال ۹۸ میزان مشارکت‌ها در سرمایه‌گذاری افزایش یافته به طوری که سهم شهرداری ۲۹ درصد بوده است، گفت: این آمار بیانگر اقدامات خوب در شهرداری است.

وی افزود: در این دوره تمام لوایح ارسال شده شهرداری به شورای شهر مورد تصویب قرار گرفته و تمام طرح‌هایی که شورای شهر مصوب کرده نیز به درستی اجرا شده که به معنای تعامل و همراهی شورا و شهرداری بوده و تسهیل امور مردم را به همراه داشته است.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه توافقات خوبی با ارتش و سپاه برای اجرای پروژه‌های شهری انجام شده در این راستا بزرگترین میدان ایران و دومین میدان جهان به وسعت بیش از یک میلیون متر مربع در اصفهان احداث خواهد شد، گفت: زندان مرکزی اصفهان از محل فعلی نقل مکان خواهد کرد و زمین آن در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد که سرمایه‌گذاران می‌توانند برای سرمایه‌گذاری در این محدوده تصمیم‌گیری کنند.

وی با اشاره به پهنه ۱۴۰ هکتاری در محدوده منطقه چهار شهرداری اصفهان، گفت: با مطرح شدن موضوع این پهنه فریادهایی بلند شد، اما گاهی نادانی‌ها قفل‌هایی به وجود می‌آورد که تداوم فعالیت‌ها را دشوار می‌کند.

سازندگان شهر سرمایه‌گذاران و انبوه‌سازان هستند

نوروزی تصریح کرد: هر کسی در رفتار خود به گونه‌ای عمل کند که مانعی برای افراد ایجاد کند، چیزی جز خیانت به شهر و شهروندان نکرده است؛ مگر می‌شود خواستار توسعه و پیشرفت و تحقق شهر زیست ‎پذیر و رقابت پذیر باشیم، اما قفل‌ها را باز نکنیم؟.

وی خواستار ایجاد یک کانال در فضای مجازی ویژه شهردار و انبوه‌سازان برای شنیدن مشکلات سرمایه گذاران و چاره‌اندیشی برای رفع مسائل مربوطه شد و گفت: برای ساختن شهر همه باید کمک کنند، البته قوانین باید منطق داشته باشد چرا که قانون بی‌منطق از بی قانونی بدتر است.

وی اظهار کرد: شهرداری سرمایه گذاران و انبوه سازان را در تصمیم‌گیری‌ها ورود می‌دهد تا تصمیم سازی کنند؛ البته شهرداران مناطق و مدیران عامل سازمان‌های شهرداری باید بدانند که به لحاظ چارت سازمانی متولی شهر هستیم، اما در واقع سازندگان شهر سرمایه‌گذاران و انبوه‌سازان هستند.

نوروزی از سرمایه گذاران و انبوه سازان خواست چنانچه برای اصلاح امور و تثبیت برخی حقوق باید لایحه‌ای به شورای شهر ارائه شود، موارد لازم را مطرح کنند.

کد خبر 496591

منبع: ایمنا

کلیدواژه: قدرت الله نوروزی شهرداری اصفهان کلانشهر جذب سرمایه گذار سرمایه گذاران توسعه شهری برنامه ریزی توسعه شهری مدیریت شهری پروژه هاي عمراني منابع مالی اوراق مشارکت شهردار اصفهان اصلاح قوانین سرمایه گذاری بخش خصوصی مشارکت شهروندان پروژه مشارکتي درامد هاي پايدار بودجه و اعتبارات شهر شهرداری اموال غیرمنقول تهاتر پیمانکاران انتقاد کلاب هاوس حقوق شهروندی پروژه های شهری پروژه های محرک توسعه نشست هم اندیشی نشست اصفهان فردا شهر اصفهان حمل و نقل عمومي مترو اصفهان خريد اتوبوس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سرمایه گذاران و انبوه سازان شهردار اصفهان میلیارد تومان سرمایه گذاری سهم شهرداری درصد بوده فعالیت ها یک هزار قفل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۴۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۸۰ درصدی پیاده‌روسازی خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: اجرای عملیات کف‌فرش و پیاده‌روسازی ضلع جنوبی خیابان آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی به‌طول ۸۰۰ متر با ۸۰ درصد پیشرفت در دست اقدام است.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پیاده‌روها باید استاندارد اساسی را دنبال کند و متناسب با هدف ساخت آن‌ها این امکان به شهروندان داده شود تا به معنای عام در کنار اصل حفاظت و ایمنی شخصی بتوانند به‌عنوان عابر از فضای لازم برای عبور و مرور استفاده کنند.

وی افزود: در راستای خدمت‌رسانی شایسته و پاسخ به مطالبات شهروندان منطقه ۹ شهرداری اصفهان عملیات پیاده‌روسازی در سطح این منطقه با هدف تسهیل در عبور و مرور عابران و سلامت شهروندان در قالب پروژه‌های محله‌محور در حال اجرا است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: عملیات پیاده‌روسازی خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی به‌طول ۸۰۰ متر در ضلع جنوبی این خیابان حدفاصل مادی غفاری تا خیابان قدس در حال انجام است.

قاضی‌عسگر ادامه داد: این پروژه شامل عملیات خاک‌برداری، تسطیح و ریگلاژ، بسترسازی متراکم، بتن‌ریزی و اجرای کف‌فرش پیاده‌روها با مبلغ اولیه پیمان برابر ۲۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در دست اقدام است.

وی با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی این پروژه گفت: پروژه کف‌سازی و پیاده‌رو سازی این خیابان با هدف استانداردسازی معابر، بهبود عبور و مرور، افزایش رفاه شهروندان و برقراری نظم گذرگاه‌ها طی مدت زمان چهار ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 746904

دیگر خبرها

  • فرصت طلایی «مشارکت مردم» در توسعه طلای سیاه
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • اطلاع‌رسانی سبد خدمات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در آینده نزدیک
  • پیشرفت ۸۰ درصدی پیاده‌روسازی خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»
  • لزوم حرکت به سمت سرمایه‌گذاری تخصصی/ قوانین سرمایه‌گذاری در حوزه شهری تسهیل شود
  • احداث بزرگترین پارکینگ مکانیزه کشور در اصفهان
  • هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در همدان انجام می‌شود
  • برنامه جذب ۸۰ همت سرمایه بخش خصوصی توسط شهرداری تهران