Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@10:45:01 GMT

دور جدید جلسات ارتقاء قاریان قرآن آغاز شد+عکس

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۴۵۰۳۱

دور جدید جلسات ارتقاء قاریان قرآن آغاز شد+عکس

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس اولین جلسه سیزدهمین دوره ارتقاء قاریان ممتاز قرآن کریم با رعایت تدابیر بهداشتی، به صورت نیمه حضوری و مجازی و با برقراری تعامل دوسویه و برخط با قاریان شرکت‌کننده به میزبانی شورای عالی قرآن برگزار شد.

در افتتاحیه این دوره که سیدعلی سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن و محمدتقی میرزاجانی معاون اجرایی شورا در آن حضور داشتتند، سرابی ضمن مغتنم دانستن برگزاری جلسات ارتقاء باحضور استادان مبرز قرائت و مفاهیم قرآن و با محتوای تخصصی خوبی که در این جلسات پیش‌بینی شده، آن را فرصت مناسبی جهت رشد قاریان سراسر کشور ارزیابی کرد و از شرکت‌کنندگان خواست تا با بهره‌گیری از این دوره جهت پیشرفت کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم مقام شورای عالی قرآن، در بخشی دیگری از سخنان خود از قاریان دعوت کرد تا ضمن حضور پرشور در انتخابات ریاست جمهوری، در راستای انجام وظیفه اجتماعی خود جهت تشویق آحاد مردم برای ادای این تکلیف الهی نقش آفرینی کنند.

در این جلسه که با دبیری محمودرضا بیژنی اول از قاریان پیشکسوت قرآن همراه بود، حمیدرضا مستفید و محمد عباسی از استادان و داوران بین‌المللی قرآن به ارائه نکات فنی و مفاهیمی و تحلیل قرائت قاریان پرداختند.

حمد موحدیان عطار و حمیدرضا نصیری از تهران و مصطفی قاسمی از مازندران، قاریانی بودند که در اولین جلسه ارتقاء حضور یافتند و آیاتی از سوره آل عمران را از حفظ تلاوت کردند و تلاوت حمیدرضا نصیری با کسب نصاب لازم به عنوان تلاوت منتخب در اولین جلسه ارتقاء دوره سیزدهم معرفی شد.

در بخش دیگری از این جلسه، قسمت اول برنامه تصویری آموزش تکیه های صوتی کلمات قرآن با تدریس مهدی حسنی از اساتید کشورمان و مؤلف کتاب میزان القرائه، که اخیراً در شورای عالی قرآن تولید شده است، پخش شد.

جرعه ای از معرفت برنامه دیگری است که با ایراد سخن توسط یکی از شخصیت‌های قرآنی همراه است. میهمان این برنامه محمدصادق علمی از استادان پیشکسوت قرآن کشور بود که در ارتباط تصویری با جلسه ارتقاء به بیان نکاتی پرداخت.

وی گفت: باید خداوند متعال را شاکر باشید که شما را اهل قرآن قرار داد و این توفیق را عنایت فرمود تا صدای خدا را در این روزگار پرهیاهو به عالم منعکس کنید. قاری عزیز ما باید توجه کند که جایگاهی که در آن قرار گرفته، جایگاه رسول الله (ص) است. اگر به این امر مهم توجه کرد و آن را عمیقاً درک کرد، مشکلات و آسیب‌های ظاهری و باطنی که او را تهدید می‌کند خنثی خواهد شد.

پایان بخش این جلسه، قرائت دعای ختم قرآن به صورت ارتباط تصویری توسط ابوالفضل قدیانی از قاریان ممتاز تهرانی بود.
لازم به توضیح است، سیزدهمین دوره جلسات ارتقاء شورای عالی قرآن، روزهای چهارشنبه به صورت هفته در میان، دو ساعت پیش از اذان مغرب برگزار می‌شود و فیلم کامل جلسات با فاصله چند روز در صفحه مجازی شورا در تارنمای آپارات بارگزاری خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن تدابیر بهداشتی تعامل دوسویه ارتقاء قاریان قرآن شورای عالی قرآن شورای عالی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۵۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، اسفند سال گذشته بیش از ۲۰ جلسه با ساعت‌های طولانی چانه زنی برای تعیین حداقل دستمزد ۱۴۰۳ برگزار شد. در نهایت دستمزد حداقل بگیران ۳۵ درصد و سایر سطوح ۲۲ درصد افزایش یافت. به این ترتیب حق اولاد از ۵۳۷ هزار تومان به ۷۱۶.۶۰۰ تومان افزایش یافت. بن خوار و بار از ۱.۱ میلیون تومان به ۱.۴ میلیون تومان و حق مسکن بدون تغییر ۹۰۰ هزار تومان حق تأهل ۵۰۰ هزار تومان برای اولین بار برای کارگر خانم و آقا در نظر گرفته شد.

پس از اعتراض نمایندگان کارگری نسبت به نادیده گرفته شدن عدد سبد معیشتی و ترک جلسه مصوبه بدون امضا جامعه کارگری مصوب شد.

در ادامه تاکید رئیس‌جمهور مبنی بر تأمین رضایت جامعه کارگران، شورای عالی کار در این هفته چندین جلسه داشت. بر اساس سخن برخی از اعضای شورای عالی کار افزایش حق مسکن در مصوبه حداقل مزد ۱۴۰۳ محتمل است و این عدد حدود ۳۰ درصد برآورد می‌شود.

اما نکته مهم این است که بین فاکتورهای تعیین کننده عدد دریافتی کارگران اعم از حق عائله‌مندی، خوار و بار و… تنها حق مسکن است که پس از تصویب در شورای عالی کار برای اجرا باید به تصویب هیأت دولت نیز برسد. در صورت تصویب در هیأت دولت برای اجرا از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ خواهد شد.

کد خبر 6081037 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • تکذیب تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت ملی
  • تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت ملی کذب است
  • تشکیل جلسه فوری شورای عالی امنیت ملی ایران؟
  • شورای عالی امنیت ملی جلسه اضطراری تشکیل داد؟
  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می‌شود
  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود
  • انتخاب قاری مازندرانی برای تشرف به سفر حج تمتع
  • وزیر آموزش و پرورش : پذیرش بدون آزمون قاریان و حافظان قرآن در دانشگاه فرهنگیان
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • آغاز فعالیت شورای عالی فیلم و سریال بنیاد روایت فتح