Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند ظهر امروز در نشست شورای حفاظت آب و کارگروه سازگار با کم آبی با بیان اینکه آب یک کالای مهم و استراتژیک است بیان کرد: اکنون یکی از مشکلات جوامع به ویژه مناطق خشک و گرمسیر تامین آب در بخش‌های مختلف شرب، کشاورزی و صنعت است.

او ۵ هزار چاه غیرمجاز در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: ساماندهی این چاه‌ها باید در اولویت برنامه‌ها قرار بگیرد چراکه برداشت بی‌رویه آب از این چاه‌ها صدمات جبران‌ناپذیری به سفره‌های زیر زمینی آب استان وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه دشت‌های استان بوشهر ممنوعه اعلام شده است گفت: استان بوشهر دارای دشت‌های مختلفی است که بخش عمده‌ای از آن‌ها ممنوعه شده و برخی هم بدون ظرفیت لازم برای استفاده است.

گراوند امنیت غذایی جامعه را منوط به تامین آب پایدار دانست و عنوان کرد: کمبود آب تولید محصولات کشاورزی و امنیت غذایی را تهدید می‌کند که نگاه استراتژیک به مقوله آب امری مهم و ضروری است.

او با اشاره به اعلام رنگ‌بندی دشت‌ها ادامه داد: براساس رنگ‌بندی اعلام شده دشت‌های استان بوشهر به وضعیت قرمز رسیده است و دیگر امکان برداشت از سفره‌های آب زیرزمینی مانند روال گذشته وجود ندارد.

استاندار بوشهر با اشاره به اجرا طرح نوسازی شبکه آبرسانی بیان کرد: برای جلوگیری از هدر رفت آب از شبکه‌های آبرسانی اقدامات مهم و موثر در نوسازی این شبکه‌ها انجام شده به گونه‌ای که ۶۰۰ کیلومتر از شبکه آبرسانی استان بوشهر سال قبل اصلاح و نوسازی شد.

گراوند با تاکید بر استفاده از پساب حاصل از تصفیه فاضلاب سه شهر بوشهر، گناوه و دیلم که دارای سیستم جمع‌آوری فاضلاب هستند گفت: باید از این ظرفیت برای تأمین آب شهرک‌های صنعتی استان بوشهر استفاده شود.

او ساماندهی انشعابات آب غیرمجاز را مورد اشاره قرار داد و افزود: بیشترین هدر رفت آب مربوط به انشعابات آب غیر مجاز و چاه‌های بدون پروانه بهره‌برداری است که باید در ساماندهی این انشعابات و چاه‌ها اقدام شود.

استاندار بوشهر، اجرا طرح نوین آبیاری در اراضی کشاورزی به‌ویژه در نخلستان‌ها را مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: اجرا طرح آبیاری تحت فشار از ۲۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر به ۴۰ هزار هکتار افزایش یافته و این درحالی است که در اجرا طرح نخلستان، ۲۴۰۰ هکتار اراضی نخیلات دشتستان در حال تکمیل و به‌زودی تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرد.

گراوند افزایش سازه‌های آبخیزداری را از دیگر طرح‌ها دانست و عنوان کرد: از ۸۰۴ سازه آبخیز استان بوشهر ۴۰۴ سازه آن در این دولت اجرا شده و در این راستا اجرا طرح باز چرخاندن آب در صنایع معدنی مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید

بارندگی در بوشهر کمتر از نقاط بیابانی/ مدیریت مصرف آب نیازمند فرهنگسازی اساسی‌ترین مشکل بوشهر، تامین آب است تابستان کم آب بوشهر/ مردم مصرف را مدیریت کنند

او استفاده از پساب حاصل از تصفیه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی بوشهر را مورد تاکید قرار داد و گفت: با استفاده از این ظرفیت مشکلات تامین آب شهرک‌های صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی برطرف می‌شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر جلوگیری از استفاده غرق آبی در آبیاری نخیلات و تسریع اجرا آبیاری نوین در نخیلات افزود: اکنون ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر به طرح آبیاری تحت فشار مجهز شده است که با بهره‌برداری این طرح در اراضی نخلستان مشکل این حوزه برطرف می‌شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب زیرزمینی امنیت غذایی آبیاری نوین تامین آب سازه آبخیز استاندار بوشهر استان بوشهر اجرا طرح تامین آب دشت ها چاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۵۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاروان کمک‌های سپاه به شهرستان سیل‌زده دشتیاری رسید

در پی وقوع سیلاب کم‌سابقه در جنوب استان سیستان و بلوچستان، نهادهای مختلف به یاری مردم شتافتند و حالا کاروان کمک‌های نیرو زمینی سپاه به روستاهای سیل‌زده شهرستان دشتیاری رسیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دشتیاری، در پی وقوع سیلاب کم‌سابقه در منطقه بلوچستان واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان، نهادهای مختلف به یاری مردم شتافتند و حالا کاروان کمک‌های نیرو زمینی سپاه به روستاهای سیل‌زده شهرستان دشتیاری رسیده است.

این کاروان شامل 40 دستگاه خودرو حامل ارزاق، آرد، اقلام بهداشتی و اسباب بازی به ارزش بالغ بر 50 میلیارد ریال بوده که اقلام آن میان ساکنان روستاهای سیل‌زده شهرستان دشتیاری در حال توزیع است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (ویدئو) خورشید قرمز رنگ در آسمان چین پدیدار شد
  • برنامه ملی بازآفرینی در کشور اجرا می‌شود
  • ثبت بیش از ۲۰۰۰ مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر در اغلب ساعات آرام خواهد شد
  • شیخ انصاریان‌: نماز جماعت به خط پایان رسیده است
  • کاروان کمک‌های سپاه به شهرستان سیل‌زده دشتیاری رسید
  • ۳۸۹ میلی‌متر بارش در کردستان ثبت شد
  • حسین انصاریان‌: نماز جماعت در کشور به خط پایان رسیده است
  • تعیین وضعیت ۳۹۰۰ انشعاب غیرمجاز در استان بوشهر
  • برگزاری هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه