Web Analytics Made Easy - Statcounter

آبی های پایتخت برای فصل جدید نیاز به جابجایی های بزرگ نیاز خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، یکی از عجایب استقلال در دو سال اخیر، نداشتن مربی در فصل نقل و انتقالات بوده و عجیب‌تر اینکه «تیم بدون مربی» در هر دو سال در بازار خرید و فروش بازیکن به شدت فعال بوده! یعنی ابتدا بازیکنانی براساس سلیقه افراد نزدیک به مدیران باشگاه و حتی گاهی با فشار ایجنت‌ها، بی‌هیچ معیار مشخصی خریداری شده‌اند و بعد از آن، تازه فرآیند جذب مربی آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از آغاز لیگ نوزدهم، وقتی هنوز خبری از عقد قرارداد با استراماچونی نبود، مدیران وقت استقلال بی‌آنکه ارزیابی درستی از وضعیت موجود داشته باشند، صرفاً شروع به جذب بازیکنانی کردند که در رسانه‌ها از آنها به عنوان «صید بزرگ نقل و انتقالات» یاد می‌شد. در واقع استراماچونی فقط فرصت آن را داشت که دو بازیکن خارجی یعنی شیخ دیاباته و هروویه میلیچ را با سلیقه خودش انتخاب کند و بقیه مهره‌هایی که جذب شده بودند، از مسعود ریگی و آرش رضاوند تا محمد بلبلی و علی دشتی، همگی پیش از حضور این مربی ایتالیایی به استقلال پیوسته بودند.

در لیگ بیستم هم این اتفاق به نوعی دیگر تکرار شد و بعد از ماجرای قهر و برکناری فرهاد مجیدی، نوبت به سعادتمند و اطرافیانش رسید که بدعت تازه‌ای در فوتبال ایران پایه‌ریزی کنند و مهره‌های تیم بدون مربی را به سلیقه خودشان جابجا کنند. در آغاز فصل هم محمود فکری در شرایطی به نیمکت استقلال رسید که با جذب نفراتی مثل بابک مرادی، متین کریم‌زاده و احمد موسوی عمده فعالیت آبی‌ها در بازار نقل و انتقالات به پایان رسیده بود و و فقط یکی دو مهره با سلیقه مربی جدید به استقلال آمدند.

حاصل این نابسامانی، همانی است که هم انتقاد محمود فکری را به دنبال داشت و هم فرهاد مجیدی از آن گلایه می‌کند؛ تیمی که دو سال بدون سرمربی بسته شده، «بالانس» نیست و در بعضی از پست‌ها، هیچ نیروی جانشینی وجود ندارد اما در عوض در بعضی مناطق، سه بازیکن با خصوصیات کاملاً مشابه دیده می‌شود. استقلال از آغاز فصل گذشته تا امروز، از این اتفاق ضربه خورده. مسأله آن نیست که بازیکنان فعلی، کیفیت نامناسبی دارند و باید استقلال را ترک کنند. مشکل آنجاست که بعضی از نفرات فعلی، برای استقلال مناسب نیستند و می‌توانند در سایر تیم‌ها، سرنوشت به مراتب بهتری داشته باشند.

فرهاد مجیدی چندی پیش، وقتی صحبت از فصل نقل و انتقالات شد، با اعتماد به نفس به خبرنگاران گفت: «سال آینده هستم و این تیم را درست می‌کنم». در آغاز لیگ آینده، چه فرهاد مجیدی همچنان مربی باشد یا نیمکت را به دیگری واگذار کرده باشد، در این گزاره تغییری ایجاد نمی‌شود که استقلال نیاز به یک خانه تکانی بزرگ دارد. برای باشگاهی باسابقه‌ای مثل استقلال، درد بزرگی است که در بازی‌های مهم لیگ قهرمانان آسیا، مربی‌اش ناچار می‌شود مدافع چپ تیمش (میلیچ) را در پست غیرتخصصی هافبک راست به کار بگیرد.

از قلب دفاع تا نوک حمله، آبی‌ها احتیاج به تقویت دارند اما این بدان معنا نیست که الزاماً «گران‌ترین»‌ها و «جنجالی‌ترین»‌ها جذب شوند. استقلال به جای منفجر کردن بمب در فصل نقل و انتقالات، نیاز به نگاهی فنی دارد که بداند کدام نفرات را جذب کند تا بالانس شود. این تیم در سال‌های گذشته به اندازه کافی از اقدامات پوپولیستی در فرآیند جذب بازیکن و بمب‌هایی که حتی به اندازه یک ترقه مؤثر نبودند، لطمه خورده.

این نکته را هم یادمان باشد که اکثریت قریب به اتفاق ملی پوشانی که در لیگ‌های اروپایی یا قطر مشغول به بازی هستند، تمایل چندانی برای بازگشت به لیگ ایران ندارند و حتی لژیونرهای ناموفق هم ترجیح می‌دهند همچنان شانس خود را برای حضور در سایر لیگ‌ها آزمایش کنند. ضمن اینکه اغلب آنها، امروز بازیکنانی گرانقیمت محسوب می‌شوند و جذب آنها، ساده نیست. با این پیش فرض، بازی کردن با نام‌های تکراری، تبدیل به حربه‌ای ناکارآمد شده و استقلال برای نوسازی، چاره‌ای ندارد جز اینکه نگاه خود را به بازار داخلی معطوف کند.

 

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: استقلال استقلال نقل و انتقالات فرهاد مجیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۵۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستیار نکونام در آستانه قهر و ترک ایران/ دلخوری شدید مربی استقلال از خطیر

در شرایطی که تمرینات استقلال در روزهای گذشته استارت خورده یکی از اعضای کادر فنی به شدت نسبت به وضعیتش گله‌مند است.

به گزارش مشرق، «یوسو سسما» مربی بدنساز اسپانیایی تیم استقلال که از ابتدای فصل جاری به عنوان دستیار مورد اعتماد جواد نکونام به تهران آمد همزمان با نداشتن کارت بازی و حضور در حاشیه مسابقات روی نیمکت تیم، این روزها به خاطر یک موضوع دیگر به شدت از باشگاه استقلال گله‌مند است.

از افراد نزدیک به کادر فنی تیم استقلال مطلع شدیم «سسما» که در طول این ماه‌ها همواره مسابقات استقلال را از روی سکوها دنبال می‌کرده حالا نسبت به دریافت حق و حقوقش هم از باشگاه ناراضی است.

ظاهرا مبلغی که در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ به حساب اعضای تیم واریز شده برای این مربی اسپانیایی واریز نشده یا مقدار آن طبق توافقات حاصل بین او و باشگاه نبوده است. خبر موثق از اردوی تیم استقلال در ارتباط با سسما این است که او به شدت از وضعیتش ناراضی است و غیبت مدیرعامل در ایران هم موجب شده و نتواند با کسی در ارتباط با مشکلاتش حرف بزند. از این رو احتمال دارد به خاطر این نارضایتی و با توجه به مفاد قراردادش تهران را ترک کرده و به اسپانیا برگردد.

قهر احتمالی مربی بدنساز تیم استقلال در شرایطی کادر فنی آبی پوشان را تحت تاثیر خود قرار داده که این تیم خود را برای دیدار حساس ۱۰ روز بعد مقابل مس رفسنجان در تاریخ هجدهم فروردین ماه آماده می‌کند.

طبق برنامه‌ریزی اعلام شده از سوی سازمان لیگ، استقلال روز هجدهم فروردین باید در چهارچوب مسابقات هفته بیست و دوم در تهران میزبان مس رفسنجان باشد. این دو تیم در آخرین رویارویی در جام حذفی به مصاف هم رفتند که استقلال مغلوب حریف رفسنجانی شده و از گردونه مسابقات حذف شد.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • بلندپروازی پدیده مربیگری لیگ برتر در تیمی با انتظارات بالا
  • قهرمان لیگ برتر گرد و خاک می‌کند: آینده هم از آن ماست
  • پنجره نقل و انتقالات استقلال چگونه باز می‌شود؟
  • دستیار نکونام استقلال را تهدید کرد!
  • دستیار نکونام تهدید به جدایی از استقلال کرد
  • ناراحتی دستیار نکونام از شرایط مالی استقلال
  • دستیار نکونام در آستانه قهر و ترک ایران/ دلخوری شدید مربی استقلال از خطیر
  • مربی محبوب فرهاد مجیدی در کنار کادر فنی استقلال + عکس
  • حضور دستیار اول مجیدی در کادرفنی نکونام
  • تیم ملی نباید به خاطر جوانگرایی آسیب ببیند/ نیاز به بازیکنان جدید