Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-23@14:33:41 GMT

شاهد انضباط اداری و مالی خوبی در کشور هستیم

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۴۵۹۹۸

شاهد انضباط اداری و مالی خوبی در کشور هستیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، محمدباقر نوبخت، امروز (پنجشنبه _ ۶ خرداد) در مراسم افتتاح ساختمان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان، اظهار کرد: این ماه های پایانی، یک دوره همکاری و فعالیت سازمان های مدیریت و برنامه ریزی استان ها با سازمان برنامه و بودجه کشور است و این دوره هشت ساله به پایان می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  همکاران بنده در این هشت سال متناسب با ماموریت های محوله خود کار کردند و ماموریت اساسی و راهبردی را باید با مطالعه در عرصه های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی به قانون تبدیل می کردند و آن را در قالب یک برنامه کوتاه مدت و میان مدت به اجرا در می آوردند.
وی با بیان اینکه متاسفانه ظرف لازم برای انجام چنین ماموریتی وجود نداشت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سازمان بودجه احیا شد، افزود: در برنامه ریزی خود یک اتاق فکر را به وجود آوردید و ما مجبور شدیم، مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری را در کنار سازمان برنامه ریزی راه اندازی کنیم و اکنون یک نهاد دانشگاهی وابسته به برنامه و بودجه را داریم که این مرکز اسناد آمایش را تهیه کرد که این سند در کشور وجود نداشت. نخستین مطالبه رهبری تهیه چنین سندی بود و طی یک نامه، این سند آمایش را در قالب سه جلد تقدیم مقام معظم رهبری کردم.
نوبخت ادامه داد: برای ۳۱ استان سند آمایش تهیه شده است. جنگ اقتصادی را بر ما تحمیل کردند که یک برنامه در ۱۲ بسته تعریف شده است که در شرایط تحریمی باید چه راهکارهایی را برای توسعه کشور بیندیشیم، همچنین ۵۴۵ میلیارد تومان را برای تکمیل پروژه های نیمه تمام استان اصفهان اختصاص دادیم و برای کنارگذر شرق اصفهان نیز بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار دادیم.
نوبخت گفت: برای حل مشکل آب شرب اصفهان در همین خرداد ماه یک خط آبرسانی برای اصفهان و ۱۴ شهرستان اطراف آن خواهیم داشت، در همین دوره بزرگترین خط ریلی کشور به انجام رسید که استان های همدان، گیلان، کرمانشاه و آذربایجان های شرقی و غربی را به راه آهن سراسری کشور متصل کردیم.
وی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه کشور، مسئول توسعه کشور است و به خوبی به مشکلات مردم توجه می کند، ادامه داد: درآمدهای کشور را توانستیم افزایش چشمگیری دهیم و همچنین سازمان برنامه و بودجه مشکل معیشت کارکنان دولت را فراموش نکرده است و حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری را همسان سازی کردیم. با تلاش دولت و همراهی مردم یک روز حقوق کارکنان دولت عقب نیفتاده است و سروقت یارانه ها پرداخت شده است و در کل انضباط اداری و مالی خوبی را در کشور شاهد بوده ایم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: همراهی سازمان برنامه و بودجه کشور با اداره برنامه ریزی استان، مثال بدنی بوده است. کلنگ این ساختمان سال ۹۷ به زمین خورد و امروز به بهره برداری می رسد.
همچنین رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان در این مراسم، گفت: با وجود کمبود بودجه پیمانکاران کار  را به خوبی پیش بردند و این ساختمان را با متری دو میلیون تومان هزینه ساخت، احداث کردیم. 
نعمت الله اکبری افزود: برای این ساختمان که در مساحت ۷۵۰۰ متر مربع ساخته شده است، کتابخانه مجهزی در نظر گرفته ایم.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور انضباط اداری سازمان برنامه و بودجه کشور مدیریت و برنامه ریزی برنامه ریزی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۵۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم سالانه قم پس از ۱۹ ماه به زیر ۴۰ درصد رسید

جواد شاکر آرانی گفت: نرخ تورم سالانه کل (مناطق شهری و روستایی) استان قم، در فروردین ماه سال ۱۴۰۳، ۳۹.۱ درصد بوده است که نسبت به ماه قبل ۲.۴ درصد کاهش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم، عنوان کرد: این در حالی است که نرخ تورم کل کشور در فروردین ماه سال جاری ۳۸.۸ درصد بوده است و استان قم از نظر این شاخص در جایگاه ۲۰ بین استان‌ها قرار دارد؛ تورم سالانه قم در فروردین ماه پس از ۱۹ ماه به زیر ۴۰ درصد رسیده‌است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم افزود: نرخ تورم نقطه‌ای کل استان قم نیز در فروردین ماه ۱۴۰۳، ۲۸.۹ درصد برآورد شده‌است که نسبت به ماه قبل ۲.۸ درصد کاهش داشته‌است.

شاکر آرانی بیان کرد: نرخ تورم نقطه‌ای کشور در فروردین ماه سال جاری ۳۰.۹ درصد بوده‌است، نرخ تورم نقطه‌ای استان قم در فروردین ماه سال ۱۴۰۳، ۲ درصد پایین‌تر از متوسط کشور است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم،گفت: همچنین نرخ تورم ماهانه کل (مناطق شهری و روستایی) استان قم در فروردین ماه ۱۴۰۳، ۲.۸ درصد بوده‌است که نسبت به ماه قبل۰.۲ درصد افزایش داشته‌است، نرخ تورم ماهانه کشور در فروردین ماه ۲.۶ درصد بوده‌است و تورم ماهانه استان قم در فروردین ماه، در جایگاه ۱۹ بین استان‌ها قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم، در توضیح نرخ تورم افزود: نرخ تورم به معنای کاهش قیمت‌ها نبوده بلکه صرفا به معنای کاهش سرعت رشد و افزایش قیمت‌هاست.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • تورم سالانه قم پس از ۱۹ ماه به زیر ۴۰ درصد رسید
  • قالیباف: پیش از تصویب جداول تخصیص‌های بودجه‌ای علی‌الحساب است
  • پیام مهم برای سرمربیان پرسپولیس و استقلال
  • رئیس پزشکی قانونی : حقوق بازنشستگانِ پزشکی قانونی، کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد
  • برنامه‌ریزی برای گسترش محورهای پیاده در هسته مرکزی شهر قم
  • رئیس پزشکی قانونی: حقوق بازنشستگانِ پزشکی قانونی، کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد/ نوسانات ارز برای ما بسیار طاقت فرسا و سخت شده است
  • وزیر ورزش: به فدراسیون فوتبال اختیار داده‌ایم که آیین‌نامه فیرپلی مالی را بنویسد/وزارت ورزش آمادگی دارد مدیریت استادیوم آزادی را به فدراسیون بدهد
  • کیومرث هاشمی: فیرپلی مالی باعث عدالت در فوتبال کشور می شود