Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از سازمان بهزیستی خراسان رضوی، حمیدرضا علیزاده اظهار کرد: بهزیستی خراسان رضوی تسریع در برنامه‌ی ترخیص منظم و برنامه‌ریزی شده‌ی مددجویان از مراکز شبانه‌روزی و انتقال آنان به خانواده را در دستور کار قرار داد.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی افزود: این تصمیم به دنبال جلسه‌ی مشترک با معاون دادستان و سرپرست دادسرای صغار، محجورین و آسیب‌دیدگان اجتماعی مشهد و عقد تفاهم‌نامه برای تسهیل پذیرش مددجویان جدید در مراکز تحت نظارت بهزیستی اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این رویکرد، مددجویان توانمندشده، درمان شده، قابل کنترل در خارج از مرکز، داوطلب بازگشت به خانواده و دارای خانواده‌ که به هر شکل قابل نگهداری و توانبخشی در خارج از مراکز شبانه‌روزی و یا در خانواده‌ی زیستی یا جایگزین می‌باشند را با موافقت خانواده و با دستور قضایی، ترخیص می‌کند، ابراز کرد: کمک هزینه ترخیص و نگهداری مددجویان شدید و خیلی شدید در مراکز شبانه‌روزی تا پایان سال گذشته حدود ۶٠٠ هزار تومان بوده که امیدواریم با تغییرات اقتصادی سال جاری، امسال به یک میلیون تومان افزایش یابد و در نظر داریم همین یارانه را در صورت نگهداری در منزل، به خانواده پرداخت کنیم.

علیزاده با بیان اینکه احتمالا بین ١٠تا ٣٠ درصد مددجویان مراکز با شیوه‌های تخصصی مددکاری و با همکاری مراکز ترخیص خواهند شد، بیان کرد: از آنجا که میزان مراجعات ورودی به برخی مراکز بهزیستی در ماه‌های گذشته رو به افزایش بوده، و تعداد مراکز هم به این وسعت قابل افزایش نیست، لذا با هماهنگی دستگاه قضایی مقرر شد مددجویانی که به توانمندی رسیده‌اند یا می‌توانند توسط خانواده تمشیت شوند و یا افرادی داوطلبانه حاضر به نگهداری از آنها در منزل با شرایط بهزیستی هستند از مراکز ترخیص شوند.

وی مراکز بیماران روانی مزمن، معلولین ذهنی، معلولین جسمی حرکتی و مراکز چند معلولیتی را مشمول این تصمیم دانست و یادآور شد: یک جلسه توجیهی با نمایندگان تشکل‌های توانبخشی و مسؤولان این مراکز برگزار شد تا فرایند توانمندسازی و ترخیص را جدی‌تر دنبال کنند و تنها مددجویانی در مراکز بمانند که یا بلاصاحب هستند و یا دارای معلولیت شدید می‌باشند که وابسته به تخت هستند یا زندگی نباتی دارند.

معاون بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد: از ابتدا هم سیاست سازمان بهزیستی این نبوده که بیماران و معلولین برای همیشه در مراکز اقامتی رسوب کنند بلکه این مراکز همان‌گونه که از نام‌شان پیداست مراکز توانبخشی و توانمندسازی بوده‌اند و باید همین شیوه را دنبال کنند و افراد در یک بازه زمانی مشخص در مراکز پذیرش و بعد از توانبخشی و توانمندسازی، ترخیص گردند تا همه افراد نیازمند بتوانند از خدمات مراکز شبانه‌روزی استفاده نمایند.

وی تصریح کرد: حق پرستاری در منزل هم به خانواده‌هایی که مددجویان شدید و خیلی شدید را نزد خودشان نگاه دارند پرداخت می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با اجرای اقدامات برنامه‌ریزی شده در زمینه‌ی ترخیص، امیدواریم ظرفیت خالی مراکز اقامتی افزایش یابد و بتوانیم مددجویان نیازمند جدید را بپذیریم.

علیزاده هشدار داد: در حال حاضر، جمعیت برخی مراکز، بیش از حد انتظار بالا رفته است که امید است با همکاری دستگاه قضایی و توانمندسازی خانواده‌ها بتوانیم افراد مجهول الهویه که دارای خانواده هستند را با حمایت‌های مالی و معنوی به آغوش خانواده بازگردانیم و کرامت انسانی این مددجویان را حفظ نماییم.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی یادآور شد: کمک هزینه‌ی پرداختی به خانواده در این برنامه، فعلا مربوط به مددجویان شدید و خیلی شدید است اما در حال رایزنی برای سایر مددجویان مثل معلول ذهنی خفیف یا متوسط هستیم که برای این عزیزان نیز بتوانیم کمک هزینه را به خانواده پرداخت کنیم.

وی تصریح کرد: همچنین برای تسریع و تسهیل ترخیص مددجویان از مراکز اقامتی، مشوق‌هایی برای این مراکز در نظر گرفته‌ایم که نتایج بهتری از این برنامه داشته باشیم.

انتهای پیام/ ٧٠٠۴٢

منبع: فارس

کلیدواژه: حمیدرضا علیزاده مددجویان بهزیستی خراسان رضوی مراکز شبانه روزی کمک هزینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۶۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامت مسافران نوروزی در مراکز اسکان فرهنگیان زنجان ۳۴ درصد کاهش یافت

علی اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در نوروز امسال هزار و ۵۲۱ خانواده شامل هفت هزار و ۶۲۰ نفر در مراکز اسکان فرهنگیان استان زنجان اقامت کردند که این رقم در سال گذشته ۲ هزار و ۳۰۰ خانواده با جمعیت هشت هزار و ۵۰۰ نفر بود.

وی ادامه داد: امسال در قالب ۱۰ پایگاه اسکان نوروزی و ‌۳۵ مدرسه با ۲۷۵ کلاس آماده سازی شده، میزبان مسافران نوروزی در استان بودیم.

اسماعیلی اظهار کرد: مراکز اسکان فرهنگیان استان زنجان به امکانات رفاهی مناسبی مجهز شد و تلاش کردیم تا شرایط مطلوبی برای خانواده ها فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: ۱۴۸ اتاق آماده سازی شده در سطح ویژه و ۱۳۷ مورد نیز در سطح الف بود.

اسماعیلی افزود: پذیرش مسافران از طریق سامانه متمرکز و به صورت اینترنتی از ۲۵ اسفند سال گذشته شروع و از ۲۸ اسفند نیز فرآیند پذیرش حضوری مسافران انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰درصدی مستمری مددجویان بهزیستی خراسان رضوی
  • واگذاری بیش از ۳۳ هزار واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • بیش از ۸۰ درصد مددجویان روستاهای استان گلستان مالک مسکن هستند
  • ۶۹۶ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجوان بهزیستی زنجان پرداخت شد
  • ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به عشایر غرب خراسان پرداخت شد
  • اخذ ۶۶ کد برای مراکز جامع سنجش نوآموزان خراسان رضوی
  • افراد از مراکز بهزیستی ترخیص نمی‌شوند تا به استقلال برسند
  • اقامت مسافران نوروزی در مراکز اسکان فرهنگیان زنجان ۳۴ درصد کاهش یافت
  • پرداخت بیش از دو میلیارد تومان کمک هزینه ازدواج به مددجویان لرستان
  • حمایت بهزیستی کرمان از سه قلوها