Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز پنجشنبه به انجام تحقیق درباره جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه رای مثبت داد.

آلمان، اتریش و انگلیس انجام تحقیقات بین المللی در مورد نقض حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطین را رد کردند.

با این وجود، تشکیل کمیته حقیقت یاب با ۲۴ رأی، تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ کشور به تشکیل این کمیته رأی منفی دادند و ۱۴ کشور نیز از رأی دادن خودداری کردند.

پیش از این کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل خواستار تحقیق دادگاه کیفری بین المللی، لاهه، در مورد حملات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان و سایر موارد نقض شدید حقوق بشر در غزه شدند.

کارشناسان سازمان ملل خاطرنشان کردند کوچاندن اجباری خانواده‌های فلسطینی ساکن شیخ جراح و سیلوان در بیت المقدس شرقی اشغالی جرقه‌ای بود که آتش یک جنگ همه جانبه را روشن کرد.

پیش از نبرد اخیر غزه نیز دیوان کیفری بین المللی اعلام کرد بررسی درباره جنایات جنگی در اراضی فلسطینی را با همکاری یا بدون همکاری رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای حقوق بشر سازمان ملل رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی سازمان ملل حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۷۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی به نبش قبر اجساد بیمارستان غزه اعتراف کرد

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این اقدام را در تلاش برای شناسایی اسرای صهیونیست نزد حماس از 7 اکتبر 2023 انجام داده است.

اما فولکر تورک سخنگوی کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت که از انتشار گزارش انهدام بیمارستان های ناصر و شفاء در غزه و گورهای جمعی شامل صدها جسد فلسطینی شوکه شده است.

وی افزود که برخی از این اجساد دست بسته بودند که نشانه نقض آشکار حقوق بشر و قوانین بین المللی است.

بنا به این گزارش، مسئولین فلسطینی نیز از کشف 283 جسد در بیمارستان ناصر و 30 جسد در بیمارستان شفاء خبر دادند که زیر زباله دفن شده بودند و برخی از آنان زن و سالمند بودند.

تورک همزمان حملات هوایی اسرائیلی به رفح در جنوب غزه را محکوم کرد و گفت که در بمباران در روز شنبه 20 آوریل 2024 میلادی 24 فلسطینی که عمدتا کودکان و زنان بودند، به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: هر 10 دقیقه یک کودک فلسطینی در غزه به شهادت می رسد یا زخمی می شود.

پس از گذشته 200 روز از حمله اسرائیلی به غزه با حمایت آمریکا، 112 هزار فلسطینی کشته و زخمی شده اند که عمده آنان زنان و کودکان هستند و غزه با گرسنگی و ویرانی بسیار گسترده مواجه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی به نبش قبر اجساد بیمارستان غزه اعتراف کرد
  • عمار حکیم: جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را وادار به اجرای آتش‌بس کند
  • موضع‌گیری جدید عمار حکیم درباره غزه
  • ژیم صهیونیستی سر عقل بیاید و دچار اشتباه دیگری نشود
  • رژیم اسرائیل، اعضای بدن شهدای فلسطینی را می‌دزدد
  • سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند
  • حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است
  • تظاهرات ضدصهیونیستی و نژاد پرستی در پاریس
  • آمریکا یک گردان ارتش رژیم صهیونیستی را تحریم می‌کند
  • سازمان همکاری اسلامی حمله به اردوگاه نورشمس در کرانه باختری را محکوم کرد