Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی والیبال کشورمان بعد از یک سال با تغییری بسیار مهم پا به عرصه مسابقات بین المللی گذاشته است. این تغییر حضور پر افتخار‌ترین سرمربی دنیای والیبال یعنی ولادیمیر آلکنو بود. کسی که انتخابش حرف و حدیث‌های زیادی را در پی داشت، اما بالاخره بعد از چند ماه فدراسیون والیبال پاییز سال ۱۳۹۹ این سرمربی نام آشنای والیبال را به عنوان سرمربی جدید تیم ملی والیبال کشورمان انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم ملی والیبال کشورمان برای حضور در مسابقات لیگ ملت‌ها و المپیک توکیو باید هر چه سریعتر تمرینات خودش را آغاز می‌کرد؛ اما باید هم لیگ والیبال ایران و هم لیگ والیبال روسیه به پایان می‌رسید تا بازیکنان بتوانند وارد اردوی تیم ملی شوند و سرمربی تیم ملی والیبال ایران نیز که در لیگ روسیه مشغول به کار بود به ایران بیاید.

با اتمام لیگ ایران، سرانجام روز ۱۴ فروردین ماه نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی بعد از انجام تست کرونا وارد اردوی تیم ملی والیبال شدند تا تمرینات خود را برای آماده سازی انجام دهند. از بخت بد تست کرونای تعدادی از بازیکنان و کادر فنی مثبت اعلام شد تا در همان ابتدا ۶ نفر به قرنطینه بروند. اما این پایان ماجرا نبود و در طول اردو‌ها هم چند بازیکن به ویروس کرونا مبتلا شدند تا کمی قوانین برای بازیکنان سخت‌تر شود.

آلکنو خود در روسیه به این وضع دچار شده بود و در جریان مسابقات لیگ روسیه چند بازیکن خود را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا چند هفته‌ای در اختیار نداشت و باعث شد کار برای او سخت شود. به هر ترتیبی که بود آلکنو به دستیاران ایرانی خود اعلام کرد که مراقب اوضاع تیم ملی و بازیکنان باشند تا او خود را برای در دست گرفتن امور تیم ملی به ایران برساند.

سرانجام روز ۲۹ فروردین ماه آلکنو وارد ایران شد و بعد از منفی شدن تست کرونایش سر تمرین ملی پوشان والیبال ایران حاضر شد. بعد از آمدن سرمربی و گرفتن اختیار تام از رئیس فدراسیون والیبال در امور تیم ملی شرایط تغییر کرد. برنامه‌های تیم ملی مو به مو انجام شد و بازیکنان به خوبی تمرینات خود را انجام دادند. پس از گذشت حدود یک ماه از حضور سرمربی تیم ملی والیبال در تمرینات، او نام نفرات برتر را برای سفر به ایتالیا اعلام کرد.

تیم ملی والیبال کشورمان بامداد روز دوشنبه سوم خرداد ماه ایران را به مقصد ایتالیا ترک کردند. همه گیری کرونا شرایط بسیار خاصی را برای این دوره از مسابقات لیگ ملت‌ها ایجاد کرده است. به گونه‌ای که هر تیم فقط ۲۵ نفر را می‌توانست راهی این مسابقات کند. هر طور که بود تیم‌ها در شهر ریمینی ایتالیا حضور پیدا کردند تا بار دیگر در مهم‌ترین مسابقات والیبال جهان به مصاف هم بروند.

تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ به ترتیب به مصاف ژاپن، روسیه، هلند، کانادا، ایتالیا، بلغارستان، آمریکا، صربستان، آلمان، استرالیا، برزیل، اسلوونی، فرانسه، لهستان و آرژانتین خواهد رفت. این مسابقات به میزبانی شهر ریمینی ایتالیا برگزار خواهند شد.

نگاهی به تیم ملی والیبال ژاپن در لیگ ملت‌های سال ۲۰۱۹

ژاپن در لیگ ملت‌های سال ۲۰۱۹ با کسب ۷ پیروزی، ۸ شکست و ۱۹ امتیاز عنوان دهم را به خود اختصاص داد. این تیم در هفته اول که به میزبانی صربستان برگزار شد، توانست با نتیجه ۳ بر یک از سد میزبان عبور کند و در ۲ بازی بعدی با نتیجه مشابه ۳ بر یک مغلوب روسیه و فرانسه شد.

ژاپن در هفته دوم در شرایطی که میزبان مسابقات بود، ۳ بر صفر از سد آرژانتین گذشت. در ادامه ۳ بر صفر به برزیل باخت و در آخرین بازی هفته دوم هم ۳ بر صفر نتیجه را به ایران واگذار کرد. در هفته سوم ژاپنی‌ها راهی بلغارستان شدند و در گام نخست با نتیجه ۳ بر یک مغلوب ایتالیا شدند. در ادامه ۳ بر ۲ بلغارستانِ میزبان را شکست دادند و در سومین مسابقه با همین نتیجه استرالیا را مغلوب کردند.

هفته چهارم برای ژاپنی‌ها به میزبانی آمریکا برگزار شد. شکست ۳ بر صفر مقابل آمریکا، پیروزی ۳ بر صفر مقابل چین و شکست ۳ بر ۲ مقابل کانادا مجموع نتایج ژاپن در هفته چهارم بود. چشم بادامی‌ها در هفته پنجم به آلمان سفر کردند. آن‌ها ۳ بر یک به لهستان باختند، ۳ بر یک از سد پرتغال گذشتند و در بازی آخر هم ۳ بر ۲ آلمانِ میزبان را از پیش رو برداشتند. ژاپن با نتایجی که کسب کرد از صعود به مرحله پایانی بازماند و در جایگاه دهم ایستاد.

آخرین دیدار ایران و ژاپن

آخرین دیدار ایران و ژاپن به مسابقات جام جهانی سال ۲۰۱۹ بر می‌گردد؛ جایی که ایران شکست را متحمل شد. ملی پوشان ایران در مهرماه سال ۹۸ در نهمین بازی خود در جام جهانی والیبال، به مصاف ژاپن رفتند و با نتیجه ۳ بر یک شکست خوردند. ایگور کولاکوویچ در آن بازی سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان و تیم خود را با ترکیب سعید معروف، پوریا یلی، مسعود غلامی، علی‌اصغر مجرد، پوریا فیاضی، میلاد عبادی‌پور و محمدرضا حضرت‌پور روانه میدان کرده بود که بازی را به ژاپن واگذار کردند.

در جام جهانی سال ۲۰۱۹ ایران از ابتدا به دلیل غیبت سیدمحمد موسوی، با ترکیب ناقص در این مسابقات شرکت کرده بود، با مصدومیت فرهاد قائمی و امیر غفور، تعداد بازیکنان به ۱۱ نفر رسید که ۲ نفر از آن‌ها هم لیبرو بودند و همین موضوع کار را برای تیم ملی والیبال ایران بسیار مشکل کرده بود.

در این دوره از رقابت‌های لیگ ملت‌ها و در هفته اول تیم ملی ایران در شرایطی به مصاف تیم ملی ژاپن خواهد رفت که یوجی نشیدا پشت خط زن و ستاره تیم ملی ژاپن غایب خواهد بود. ستاره ژاپنی‌ها در بازی‌های تدارکاتی تیم ملی ژاپن از ناحیه مچ پای راست دچار مصدومیت شده است، هر چند مصدومیت او چندان جدی نیست، اما به نظر می‌رسد در هفته اول این دوره از رقابت‌ها بازی نخواهد کرد. تیم‌های ملی ایران و ژاپن امروز از ساعت ۱۵:۳۰ به وقت ایران به مصاف هم خواهند رفت.

اسامی بازیکنان تیم های ملی والیبال کشورمان و ژاپن در مسابقات لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ به صورت زیر است:

تیم ملی ژاپن (۱۷ نفر دعوت شده اند):

پاسور ها: ماساکی اویا، فوجی، سکیتا پشت‌خط‌ زن ها: شیمیزو، نیشیدا، اوتاکه سرعتی‌زن ها: اونودرا، یاماووچی، هاکو ری، کنتارو تاکاهاشی قدرتی‌زن ها: ایشیکاوا، فوکوزاوا، اوتسوکا، تاکاناشی، ران تاکاهاشی لیبرو ها: یاماموتو، اوگاوا

هدایت ژاپنی‌ها را یوئیجی ناکاگائیچی بر عهده دارد.

تیم ملی ایران (۱۷ نفر دعوت شده اند):

پاسور ها: سعید معروف، محمد طاهر وادی پشت‌خط‌ زن ها: امیر غفور، صابر کاظمی، بردیا سعادت قدرتی‌زن ها: میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، میثم صالحی، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی سرعتی‌زن‌ها: سید محمد موسوی، مسعود غلامی، علی شفیعی، علی اصغر مجرد، رضا عابدینی لیبرو‌ها:محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی

هدایت تیم ملی والیبال ایران را هم  ولادیمیر آلکنو بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید

برنامه دیدار‌های تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌ها

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ولادیمیر آلکنو تیم ملی والیبال ایتالیا تیم ملی والیبال کشورمان تیم ملی والیبال ایران لیگ ملت ها تیم ملی ژاپن مسابقات لیگ لیگ ملت تیم ملی ژاپنی ها سال ۲۰۱۹ ۳ بر صفر ۳ بر یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۸۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول بیشترین قهرمانی سری آ / اینتر دومین تیم پرافتخار شد

نگاهی به تمام قهرمانان باشگاهی فوتبال ایتالیا انداخته‌ایم.

طرفداری | اینتر با پیروزی مقابل میلان آن هم در دربی شهر میلان موفق به کسب عنوان قهرمانی سری آ در فصل 24-2023 شد. این بیستمین قهرمانی نراتزوری در رقابت‌های سری آ است.

تاریخچه سری آ

سری آ بالاترین سطح لیگ فوتبال در ایتالیاست و متشکل از ۲۰ باشگاه حرفه‌ای است. این مسابقات بیش از نود سال است که از فصل 30-1929 به صورت یک تورنمنت دوره‌ای و با نام سری آ برگزار می‌شود. پیش از آن، رقابت‌های باشگاهی فوتبال ایتالیا بین سال های 1898 تا 1922 تحت عنوان Prima Categoria برگزار می‌شد. در فصل 22-1921 دو بار مسابقات برگزار شد و از این فصل تا سال 1926 مسابقات با عنوان Prima Divisione برگزار شد. به مدت دو سال و از از 1927 تا 1929 مسابقات تحت عنوان Divisione Nazionale برگزار شد. در نهایت همانطور که گفته شد مسابقات باشگاهی فوتبال ایتالیا ار فصل 30-1929 با نام سری آ برگزار شده است و از قدمت رقابت‌هایی با این نام نزدیک به 94 سال می‌گذرد.

یوونتوس با 36 قهرمانی، رکورددار قهرمانی در سری آ است. فرمت برگزاری مسابقات سری آ

در طول تاریخ سری آ، تعداد تیم‌های حاضر در سطح برتر معمولاً 16 یا 18 تیم بوده است. با این حال، از فصل 2004-05 به بعد، 20 تیم در مجموع در این رقابت‌ها حضور داشته‌اند. فقط در یک فصل (48-1947) به دلیل تنش‌های پس از جنگ با یوگسلاوی و به دلایل سیاسی، 21 تیم در سری آ حضور داشتند. در زیر، خلاصه‌ای از تعداد تیم‌های حاضر در هر فصل از تاریخ این لیگ ارائه شده است:

18 باشگاه: 1929 تا 1934 16 باشگاه: 1934 تا 1943 20 باشگاه: 1946 تا 1947 21 باشگاه: 1947 تا 1948 20 باشگاه: 1948 تا 1952 18 باشگاه: 1952 تا 1967 16 باشگاه: 1967 تا 1988 18 باشگاه: 1988 تا 2004 20 باشگاه: 2004 تا به الان اینتر دومین تیم پرافتخار سری آ با 20 قهرمانی تمام قهرمان‌های سری آ

در این بخش نگاهی به تمام قهرمان‌های لیگ باشگاهی فوتبال ایتالیا انداخته‌ایم. جدول زیر مربوط به دوران قبل از نامگذاری این رقابت‌ها پیش از سری آ هم می‌شود. یوونتوس با 36 عنوان قهرمانی در جایگاه نخست قرار دارد. پس از تیم سه ستاره فوتبال ایتالیا، اینتر با 20 و میلان با 19 قهرمانی در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند.

باشگاهتعداد قهرمانیتعداد نایب قهرمانیآخرین قهرمانی
یوونتوس 36 21 2019-20
اینتر 20 16 2023-24
میلان 19 16 2021-22
جنوا 9 4 1923-24
تورینو 7 8 1975-76
بولونیا 7 4 1963-64
پرو ورچلی 7 1 1921-22 (Prima Divisione)
رم 3 14 2000-01
ناپولی 3 8 2022-23
لاتزیو 2 7 1999-2000
فیورنتینا 2 5 1968-69
کالیاری 1 1 1969-70
کاساله 1 - 1913-14
نووسه 1 - 1921-22 (Prima Categoria)
هلاس ورونا 1 - 1984-85
سمپدوریا 1 - 1990-91

 

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • رمز موفقیت تیم ملی فوتسال ایران/ ژاپن در حد و اندازه انتقام نبود
  • حضور یک ایرانی در تیم ملی والیبال ژاپن!
  • لیگ ملت‌ها: لیست ژاپن با حضور یک ایرانی
  • لیست رویایی تیم ملی ایتالیا برای لیگ ملت‌ها؛ حضور یک بازیکن آمریکایی!
  • لیگ ملت‌ها: لیست قهرمان جهان و رقیب دوم ایران
  • اسامی داوران حاضر در یورو 2024 اعلام شد
  • جدول بیشترین قهرمانی سری آ / اینتر دومین تیم پرافتخار شد
  • قدرت‌نمایی شاگردان شمسایی در روز حذف سامورایی‌ها
  • رکورد منفی ژاپن برای اولین بار/ شمشیر سامورایی ها دیگر برنده نیست
  • تیم ملی فوتسال ژاپن حذف شد / سامورایی‌ها جام‌جهانی را از دست دادند