Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رسانه‌های دولتی پاکستان روز جمعه اعلام کردند که همزمان با سفر «ولکان بوزکر» رییس ترکیه‌ای مجمع عمومی سازمان ملل به این کشور، وزیر امور خارجه پاکستان نیز در نشست ویژه شورای حقوق بشر در مورد نقض حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی سخنرانی کرد.

«شاه محمود قریشی» از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست تا با آغاز تحقیقات بین المللی، رژیم اشغالگر صهیونیستی را به دلیل ارتکاب جنایات اخیر علیه مردم مظلوم فلسطین پاسخگو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی امروز نیز طی پیامی در حساب کاربری خود در توییتر از تصمیم شورای حقوق بشر برای آغاز تحقیقات آزادانه درباره بررسی موارد نقض حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی از جمله شرق بیت المقدس استقبال کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان تاکید کرد که این کشور از ابتکارات و پیشنهادات شورای حقوق در جهت دفاع از حقوق ملت فلسطین حمایت کرده و تاکید دارد که سازمان ملل باید گام‌های عملی برای حفاظت از زندگی فلسطینیان و اطمینان از تامین حقوق آنان بردارد.

همچنین رییس هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل نیز طی کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر امور خارجه پاکستان در اسلام‌آباد گفت: ناتوانی برای حل مساله فلسطین به اعتبار سازمان ملل و شورای امنیت این نهاد بین المللی لطمه می‌زند.

وی همچنین نشست اخیر مجمع عمومی سازمان ملل درباره فلسطین را یک اقدام جبرانی پس از بن بست در شورای امنیت برای صدور بیانیه مشترک برای کمک به پایان خشونت‌ها در غزه و حفظ حقوق فلسطین توصیف کرد.

«ولکان بوزکر» در دیدار «عمران‌خان» با نخست وزیر پاکستان نیز درباره اهمیت پایبندی به چندجانبه گرایی در سطح بین الملل، قضیه فلسطین، مناقشه کشمیر و آخرین تحولات مربوط به روند صلح افغانستان گفت وگو کرد.

نخست وزیر پاکستان چھارشنبه گذشته در گفت‌وگو با رییس جمهوری مصر تهاجم اخیر رژیم صهیونیستی در نوارغزه را به شدت محکوم کرد و خواستار عقب نشینی کامل نیروهای اسرائیلی از سرزمین‌های اشغالی از جمله قدس شریف شد.

برچسب‌ها پاکستان شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد شاه محمود قریشی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد شاه محمود قریشی پاکستان شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد شاه محمود قریشی فلسطین اخبار کنکور شورای حقوق بشر سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۸۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی تحولات منطقه را بررسی کردند

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی روز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه در گفت وگوی تلفنی تحولات اخیر منطقه را بررسی کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با اشاره به وضعیت وخیم جاری در فلسطین اشغالی و نوار غزه در نتیجه تداوم جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، خواستار اقدام قاطع جامعه بین المللی و بویژه سازمان همکاری اسلامی و کشور‌های عضو در مقابله با این رژیم و توقف جنایات آن شد.

حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز در این گفتگو اقدام رژیم صهیونیستی علیه سفارت ایران در دمشق را محکوم کرد و ابراز امیدواری نمود با توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی زمینه ثبات و آرامش در منطقه فراهم گردد.

وی همچنین کمک به برقراری آتش بس پایدار و تسهیل ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم فلسطین و غزه در شرایط جاری را حیاتی دانست و بر تداوم تلاش‌ها و تبادل نظر در این زمینه تأکید کرد.

دیگر خبرها

  • دعوت امیرعبداللهیان از وزیر امور خارجه اندونزی برای سفر به تهران
  • امیرعبداللهیان: دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم
  • امیرعبداللهیان و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی تحولات منطقه را بررسی کردند
  • تجمع مردم پاکستان درحمایت از مردم غزه و حمله ایران به اسرائیل
  • روسیه خطاب به اسرائیل: از اقدام نظامی خودداری کنید
  • جلسه شورای امنیت در مورد پاسخ ایران به اسرائیل/ روسیه: حمله ایران نتیجه بی توجهی شورای امنیت به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران بود/ نماینده چین: اقدام ایران در پاسخ به حمله در دمشق بود/ نماینده الجزایر: اسرائیل کاری کرد که اوضاع منطقه به اینجا برسد
  • پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی مطابق حقوق بین‌الملل انجام شد
  • الجزایر: صلح و امنیت تنها با احقاق حقوق ملت فلسطین ممکن است
  • جلسه شورای امنیت درباره اوضاع در منطقه
  • فعال کارگری: اوضاع کارگران خوب نیست، وزیر کار استیضاح شود