Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور اعلام کرد در ۱۶ مرکز استان انتخابات الکترونیک برگزار می‌شود که عملاً در ۲۴ مرکز استان، انتخابات شورای شهر و روستا به صورت الکترونیک برگزار خواهد شد، انتخابات شورا‌های شهر و روستا در ۷ مراکز استان الکترونیک برگزار نمی‌شود. خبرگزاری میزان - همزمان با شور و شوق و فرجام انتظار‌ها برای اعلام اسامی نامزد‌های نهایی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان، کم کم گروه‌ها و جریانات سیاسی مختلف نیز در حال تکمیل و ارائه لیست‌های نهایی خود برای انتخابات ششمین دوره شورا‌های شهر و روستا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در هزار و ۳۷۲ شهر و ۴۰ هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری در روز ۲۸ خرداد، همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اولین میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، و دومین میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

با توجه به شیوع بیماری کرونا و نیز با عنایت به حجم گسترده ثبت نام کنندگان در انتخابات شورا‌های شهر و روستا و همچنین فرآیند رای دهی طولانی‌تر این انتخابات نسبت به دیگر انتخابات‌ها، امسال هم روش انجام ثبت نام‌ها و هم تعداد دستگاه‌های الکترونیکی رای دهی، نسبت به دوره‌های گذشته دچار تغییر و تحولاتی شد.

امسال اولین بار بود که ثبت نام در انتخابات شورا‌های اسلامی از طریق تلفن همراه، رایانه و دفاتر پیشخوان انجام شد؛ البته روش حضوری یعنی مراجعه به بخشداری و فرمانداری‌ها نیز در نظر گرفته شده بود. در این دوره حدود ۲۴۶ هزار نفر ثبت نام کردند که ۷۱ درصد از ثبت‌نام کنندگان با مراجعه به بخشداری، ۱۷ درصد از طریق پیشخوان‌ها و ۱۶ درصد غیر حضوری ثبت نام کرده‌اند. در مجموع ۲۹۷ هزار نفر در شورای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کردند.    
۴ سال پیش، در توافق وزارت کشور با هیئت نظارت مرکزی آن دوره، در ۱۳۹ شهر، انتخابات شورا‌ها به صورت الکترونیکی برگزار شد. در این دوره ستاد انتخابات کشور به اعضای هیئت نظارت مجلس یازدهم اعلام کرده آمادگی دارد در آن ۱۳۹ شهر انتخابات الکترونیک داشته باشدو همچنین پیشنهاد داده‌اند که در کلانشهر‌ها نیز انتخابات الکترونیک شورا‌ها را برگزار شود.

اما حمیدرضا کاظمی، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورا‌ها پیشتر درباره شهر‌های مجاز برای برگزاری انتخابات الکترونیک شورا‌ها گفته بود که این مجوز برای کلانشهر‌های به غیر از تهران است، چرا که در پایتخت ۴ انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، میان دوره‌ای مجلس خبرگان و شورای شهر و روستا برگزار می‌شود که سه انتخابات دیگر دستی است و احتمال دادیم با برگزاری الکترونیکی یک انتخابات، مردم سردرگم شوند.

وزارت کشور برای برگزاری انتخابات شورا‌های شهر و روستا در روز ۲۸ خرداد حدود ۳۳ هزار صندوق رأی الکترونیک در اختیار دارد که البته ممکن است در برخی شعب با توجه به تعداد مراجعانی که وجود دارد ۲-۳ صندوق گذاشته شود با این تعداد صندوق می‌توانند، یک سوم از ۷۰ هزار شعبه در نظر گرفته شده برای انتخابات را زیر پوشش صندوق‌های الکترونیک شورا‌ها ببرند.

امیر شجاعان، رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور با اشاره به تعداد کلانشهر‌هایی که در آن‌ها انتخابات الکترونیک برگزار می‌شود، به خبرنگار میزان می‌گوید: در ۸ کلانشهر و به‌عبارتی کل کلانشهر‌ها بجز تهران انتخابات الکترونیک برگزار می‌شود.  
وی با بیان اینکه در ۱۶ مرکز استان نیز انتخابات الکترونیک برگزار می‌شود که عملاً در ۲۴ مرکز استان، انتخابات شورای شهر و روستا به صورت الکترونیک برگزار خواهد شد، توضیح می‌دهد: انتخابات شورا‌های شهر و روستا در ۷ مراکز استان الکترونیک برگزار نمی‌شود.

شجاعان با اشاره به اینکه پیگیر اجرای انتخابات الکترونیک در ۸ شهر دیگر نیز هستیم، می‌افزاید: برنامه‌ریزی ما برای ۳۲ شهر است که بتوانیم در آنها، رأی‌گیری الکترونیک برگزار کنیم.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور درباره تاثیر کاهش زمان رأی‌گیری در انتخابات شورا‌ها به صورت الکترونیک نیز توضیح می‌دهد: در شعب بنا به تعداد مراجعه‌کنندگان از دوره‌های قبل، صندوق رای الکترونیک، دستگاه اختصاص می‌دهیم لذا ممکن است در یک شعبه ۳، ۴ و یا ۵ دستگاه کذاشته شود تا از شلوغی و تجمع جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه در گذشته رأی‌دهندگان باید همین زمان را برای نگارش اسامی روی کاغذ اختصاص می‌دادند، می‌گوید: با بکارگیری صندوق‌های رای الکترونیک، افراد با ورود کد ۲-۳ رقمی داوطلبان رأی می‌دهند که این امر تغییری در زمانی که در گذشته هم صرف می‌کردند، ندارد. از سوی دیگر تعداد دستگاه‌ها را طوری می‌چینیم که ایجاد صف نکند.

شجاعان به امکان تخصیص ۳۴ هزار دستگاه برای انتخابات شورا‌های شهر و روستا اشاره کرده و ادامه می‌دهد: یک تعداد دستگاه را به عنوان ذخیره نگه می‌داریم تا اگر دستگاهی خراب شد، جایگزین کنیم تاکنون ۳۲ هزار دستگاه اورهال و آماده شدند و اکثر دستگاه‌ها تحویل شده است. بقیه دستگاه‌ها را نیز به زودی آماده ارسال می‌کنیم. بخش اعظم روند توزیع دستگا‌ه‌های الکترونیک رای گیری در شعب انجام شده است.   بیشتر بخوانید:  زمان رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری از ۷ صبح تا ۲ بامداد خواهد بود

انتهای پیام/

برچسب ها: انتخابات شوراها صندوق رای الکترونیک اخبار انتخابات

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انتخابات شوراها صندوق رای الکترونیک اخبار انتخابات انتخابات الکترونیک برگزار می شود انتخابات شورا های شهر و روستا انتخابات ریاست جمهوری ستاد انتخابات کشور صورت الکترونیک میان دوره ای مجلس انتخابات شورا ها مرکز استان کلانشهر ها دستگاه ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۸۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ دقیق دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم اعلام شد

 به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، احمد وحیدی وزیر کشور روز چهارشنبه - ۸ فروردین ماه - حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتخابات دور دوم در ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و برنامه‌ وزارت کشور این است که در ۸ حوزه انتخابات به صورت تمام الکترونیک برگزار شود و در حوزه هایی که تک نماینده است، انتخابات به شکل غیر الکترونیک خواهد بود.

وی همچنین درباره مبلغ جرایم رانندگی افزود: اساس جلوگیری از تخلفات رانندگی را مبنی بر فرهنگ سازی و توجه مردم عزیز به ضوابط رانندگی می دانیم ولی عده ای هستند که با عدم رعایت ضوابط از جمله سرعت و سبقت غیر مجاز و ... موجبات ایجاد مشکل برای خودشان و دیگران را فراهم می کنند. بنابراین برابر شرایط قانونی جرایم رانندگی به روز و اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود/ برگزاری انتخابات الکترونیک در ۸ حوزه
  • برگزاری انتخابات هشت حوزه به صورت الکترونیکی
  • تاریخ دقیق دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم اعلام شد
  • وزیر کشور: انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود / در ۸ حوزه، انتخابات به صورت الکترونیکی خواهد بود
  • برگزاری ۶۹ مزایده الکترونیکی در خراسان جنوبی
  • دور دوم انتخابات در ۸ حوزه الکترونیکی برگزار می‌شود
  • وزیر کشور: انتخابات دور دوم مجلس در ۸ حوزه الکترونیکی برگزار می‌شود
  • انتخابات دور دوم مجلس در ۲۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد
  • دور دوم انتخابات ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • انتخابات دور دوم ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود