Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، شکوری سرپرست معاونت توسعه حل اختلاف دادگستری استان سمنان گفت: بر اساس فراخوان عمومی که از قبل پیش بینی شده بود، تعدادی افراد حائز شرایط، متقاضی دریافت پروانه میانجی‌گری بودند که در این مرحله متناسب با شرایط اعلامی برای همکاری، ابتدا سوابق بررسی و پس از تطبیق شرایط، فرایند مصاحبه و گزینش انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در این مرحله ۱۰ نفر در سمنان شرکت کردند که کمترین شرکت کننده‌ها در استان‌ها به لحاظ آمار به استان سمنان اختصاص دارد.

شکوری  ادامه داد: بر اساس آیین نامه میانجیگری در امور کیفری، متقاضیان از میان معتمدان محلی یا دانش آموختگان رشته‌های مختلف با اولویت مددکاری اجتماعی، علوم تربیتی، روانشناسی، جامعه شناسی، حقوق و فقه و مبانی حقوقی هستند پذیرش می‌شوند بنابراین برای اینکه برای آن دسته افراد که دارای دانش حقوقی هستند مهارت‌های حرفه‌ای در مذاکره، تکنیک‌های حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش آموزش داده می‌شود و نیز برای متقاضیانی که در رشته‌های دیگر تحصیل کرده‌اند دانش و اطلاعات حقوقی لازم ارائه داده شود.

سرپرست معاونت توسعه حل اختلاف دادگستری استان سمنان گفت: یکی از راهبرد‌های اصلی در سند تحول قضایی، جهت گیری در توسعه روش‌های حل اختلاف جایگزین رسیدگی قضایی است و متناظر با این راهبرد، برنامه اجرایی بهره گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مردمی با استفاده از ابزار‌های داوری و میانجیگری اهمیت دارد که عملا رسیدگی به اختلافات را از فرایند قضایی به فرایند صلح و سازش سوق می‌دهد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آزمون سراسری مددکاری اجتماعی استان سمنان حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۹۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ هزار دانش آموز ایلامی در مرحله‌ اول آزمون سراسری شرکت کردند

به گزارش خبرنگار مهر، علی درویشی ظهر پنجشنبه به اتفاق جمعی از مسئولان این اداره کل از روند برگزاری کنکور در شهرستان‌های بدره و ملکشاهی بازدید کرد و در جریان این بازدید اظهار داشت؛ حدود ۱۵ هزار نفر داوطلب برای پذیرش در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در استان ایلام با هم به رقابت می‌پردازند که از این تعداد آموزش و پرورش استان متولی برگزاری آزمون برای ۵ هزار و ۹۹۰ داوطلب است.

درویشی افزود: نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ در پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی، علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبان‌های خارجی در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه برگزار می‌گردد.

وی در ادامه تصریح کرد؛ در شش شهرستان آبدانان، دهلران، چرداول، ملکشاهی، ایوان و بدره و در ۴۸ حوزه امتحانی آموزش و پرورش مجری برگزاری این آزمون است.

رییس دستگاه تعلیم و تربیت استان در پایان خاطر نشان کرد؛ از ۵ هزار و ۹۹۰ نفری که آموزش و پرورش میزبان آنان در مرحله‌ی اول آزمون است ۳ هزار و ۷۲۵ نفر دختر و ۲ هزار ۲۶۵ داوطلب پسر هستند.

کد خبر 6088479

دیگر خبرها

  • ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • برگزاری نخستین آزمون سراسری در شهرستان چالدران
  • برگزاری آزمون سراسری در پلدشت
  • ۱۵ هزار دانش آموز در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • نوبت اول کنکور با حضور ۱۰ هزار داوطلب در استان سمنان برگزار شد
  • ۱۵ هزار دانش آموز ایلامی در مرحله‌ اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • رقابت ۱۷ هزار دانش آموز قمی برای ورود به دانشگاه
  • آمادگی دستگاههای اجرایی پلدشت برای برگزاری آزمون سراسری
  • آمادگی دستگاههای اجرای پلدشت برای برگزاری آزمون سراسری
  • پیامک هشدار قضایی به داوطلبان کنکور ارسال شد