Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@08:52:50 GMT

توضیحات ستاد زاکانی درباره حکم محکومیت او در سال ۹۵

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۵۰۹۱۲

توضیحات ستاد زاکانی درباره حکم محکومیت او در سال ۹۵

ستاد زاکانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با انتشار اطلاعیه ای به ابهامات مطرح شده پیرامون حکم محکومیت او در سال ۱۳۹۵ پاسخ داد.

به گزارش ایسنا، توضیحات ستاد علیرضا زاکانی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با عنوان« پاسخ به شایعه در خصوص ابهام مطرح شده پیرامون حکم محکومیت دکتر علیرضا زاکانی در سال ۱۳۹۵» به شرح زیر است:

«انتشار تصویری از رأی دیوان عالی کشور مبنی بر محکومیت دکتر علیرضا زاکانی در سال ۱۳۹۵، به‌عنوان مدیرمسئول هفته‌نامه پنجره، موجب ابهاماتی در شبکه‌های اجتماعی و هجمه‌های ناآگاهانه و بعضاً کینه‌توزانه به شورای نگهبان شد، از این رو لازم به توضیح و شفاف‌سازی است که این حکم به دلیل شکایت نهاد ریاست جمهوری و وزارت نفت به اتهام نشر اکاذیب صادر شده بود که پس از فرجام خواهی از رأی صادره با اعتراض و درخواست دکتر زاکانی، مورد اعاده دادرسی و اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری قرار گرفت و نهایتاً موجب برائت ایشان از اتهامات وارده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در رأی قطعی‌الصدور شعبه سیزدهم دیوان عالی کشور مورخ ۱۳۹۸/۴/۴ مبنی بر نقض دادنامه مذکور و استماع دفاعیات دکتر زاکانی از سوی هیأت منصفه مطبوعات و با اشاره به اینکه ایشان در چند دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی به عنوان کمیسیون تحقیق و تفحص پس از اطلاع یافتن از مفاسد اقتصادی در جهت دفاع از بیت‌المال و حقوق عامه مبادرت به اطلاع‌رسانی نموده و هیچ‌گونه نفع شخصی در انتشار مطالب نداشته و در جهت مصالح کشور اقدام نموده، رأی سال ۹۵ خلاف شرع بین تشخیص داده شد و به استناد ماده ۴۶۹ قانون آئین دادرسی کیفری، برائت ایشان اعلام و محکومیت ایشان نقض شد و به استناد ماده ۴ قانون آئین دادرسی کیفری حکم بر برائت از اتهام انتسابی (نشر اکاذیب) صادر گردیده است.

بر اساس توضیحات فوق استناد منتقدین به حکم سال ۹۵ در خوشبینانه‌ترین حالت از سر ناآگاهی به اعاده دادرسی و حکم سال ۹۸ می‌باشد و دکتر علیرضا زاکانی در لحظه تأیید صلاحیت برای حضور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هیچ‌گونه محکومیت نداشته و از حکم پیشین تبرئه شده است.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: علیرضا زاکانی انتخابات ۱۴۰۰ سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری علیرضا زاکانی ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۰۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ توضیحات رئیس قوه قضاییه درباره انتصاب معاون اول دستگاه قضا

اژه‌ای: مدتی پیش معاول اول قوه قضاییه با استدلالی که داشتند استعفا دادند و براساس همان توضیحات استعفا را پذیرفتم. بیش از تمام موضوعات دیگر، درباره انتصاب معاون قوه قضاییه با افراد مختلف مشورت کردم.

دریافت 10 MB

دیگر خبرها

  • قطع درختان پارک ستارخان؛ زاکانی باز هم می‌خواهد مسجد بسازد؟
  • ۱۰۰ درصد ابلاغ‌های دیوان عالی کشور به صورت الکترونیکی است
  • توضیحات رییس قوه قضاییه درباره انتصاب معاون اول دستگاه قضا
  • فیلم/ توضیحات وحیدی از آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق سیل‌زده
  • فیلم/ توضیحات رئیس قوه قضاییه درباره انتصاب معاون اول دستگاه قضا
  • آزمایشگاه دکتر صالحی؛ بهترین آزمایشگاه خون در شیراز
  • توضیحات زاکانی درباره واردات پله برقی و آسانسور از چین
  • زاکانی: واردات واگن‌های مترو امسال انجام می‌شود
  • ناامیدی یوونتوس؛ قرارداد ماتیا زاکانی با لاتزیو تمدید می‌شود
  • واگن های متروی چینی در سالجاری وارد می شوند