Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جلیل شریفی نیا در خطبه‌های نخستین نماز جمعه خرداد ماه ۱۴۰۰ در شهرستان آرادان به میزبانی مسجد و مصلای صاحب‌الزمان (عج)، ضمن اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره مجلس، تاکید کرد: همانطور که معظم‌له نیز اشاره کردند نمایی کلی فعالیت مجلس نشان از تلاش و کارآمدی و توفیق در تصویب لوایح و طرح‌های مهم و متعدد به دلیل نیروهای جوان و پرتوان در کنار نیروهای دارای سوابق تقنینی و اجرایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه انتقاد رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره مجلس یازدهم دیگر نکته‌ای است که باید در بین سخنان ایشان، به آن تاکید کرد، افزود: ایشان فرمودند از همان شروع به کار مجلس یازدهم، برخی خواستند راجع به این مجلس، تصویر سازی منفی داشته و سیاه نمایی کنند البته برخی انتقادات به قصد صلاح است اما در تصویر سازی منفی این انگیزه‌های وجود ندارد و نمایندگان به بی اعتنایی، به اجرای وظایف خودشان ادامه دهند و در رفتار و گفتار بهانه‌ای ندهند.

انقلابی‌گری اولویت است

امام جمعه آرادان با اشاره به دیگر بخش سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره انقلابی بودن و انقلابی ماندن و همچنین حفظ تحرک و تلاش که می‌بایست بی وقفه ادامه داشته باشد، ابراز کرد: مراقبت از انحراف تدریجی که برخی عناصر در ابتدای کار، چه در دولت و چه مجلس، درگیر آن شدند و وسوسه‌های مال، مقام و شهرت آنها را تغییر داد، یکی دیگر از موضوعاتی است که معظم‌له به آن تاکید دارند.

شریفی نیا با بیان اینکه افزایش کارآمدی، عقلانیت و طمانینه در مجلس از دیگر نکاتی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره مجلس به آن اشاره کردند، گفت: ایشان فرمودند که وقتی می‌توان دو الی سه‌نفره مسائل را مطرح کرد، نیاز به هیاهو و جنجال نیست لذا می‌بایست آرامش در مجلس حفظ شود و نمایندگان کسانی هستند که تریبون در اختیار دارند و کمتر اقشاری هستند که چنین شرایطی را داشته باشند لذا بنا نیست که از این تریبون هرگونه سو استفاده‌ای شود لذا این تریبون برای بیان حقانیت اسلام و انقلاب اسلامی و دفاع از مظلومان و جلوگیری از ظلم ظالمان است.

وی با بیان اینکه هیچکس به اندازه امام خمینی (ره) انقلابی نبود اما در عین انقلابی بودن، با ادب ترین و عاقل‌ترین افراد بود، بیان داشت: جمع بین انقلابی‌گری و عقلانیت یکی از مهمترین موضوعاتی است که می‌بایست نامزدهای انتخاباتی به آن توجه داشته باشند. امروز شاهد هستیم که برخی طرفداران نامزدها کاسه داغ‌تر از آش شده و آنقدر جبهه می‌گیرند که خود شخص نامزد این چنین اقداماتی را نمی‌کند لذا باید عقلانیت را مد نظر قرار داد و صرفاً با شفافیتی که نامزدها در برنامه دارند، نسبت به ارائه برنامه‌ها اقدام کنند و اصلاً نیازی به تخریب نیست.

برخی دنبال انتقام از شورای نگهبان هستند

امام جمعه آرادان با بیان اینکه نیاز نیست که در انتخابات احساسات غلط شکل گیرد، بیان داشت: برخی نامزدها در پس عدم احراز صلاحیت مردم را به آرامش دعوت و از همه خواستند که در انتخابات شرکت کنند که باید از آنان قدردانی کرد. رهبر معظم انقلاب اسلامی هم از کسانی که وارد صحنه شدند و هم از کسانی که رد صلاحیت و عدم احراز شدند اما نجیبانه پذیرفتند. از سوی دیگر معظم‌له فرمودند که برخی اعتراضات به شورای نگهبان از سر دلسوزی است و به دلیل نگرانی از مشارکت پایین محسوب می‌شود که این امر مشکلی ندارد اما برخی به دلیل اینکه نامزد مورد نظرشان احراز صلاحیت نشده ناراحت هستند که این مورد هم اشکال ندارد اما برخی با اصل شورای نگهبان مخالف هستند و با مطالب خود در فضای مجازی می‌خواهند از این فرصت انتقام بگیرند.

شریفی نیا با بیان اینکه خداوند از این افراد نخواهد گذشت که شورای نگهبان را آماج اهانت قرار دادند، گفت: کسی که برای ادواری برای رئیس جمهوری انتخاب شده و با همین ساز و کار و قوانین ریاست کرد، چطور می‌گوید که اگر تأیید نشوم، رأی نمی‌دهم و هواداران من هم رأی نمی‌دهند، چطور با بلند پرواری و پر رویی شورای نگهبان را نمی‌پذیرد و اعلام می‌دارد که باید صدا سیما بگذارد تا من برای مردم حرف بزنم! خیر اینگونه نیست این افراد به تاریخ پیوسته‌اند. هر کسی با ولایت و نظام اسلامی و خون شهیدان و آرمان‌های امام خمینی (ره) بخواهد بازی کند، به تاریخ خواهد پیوست.

وی با بیان اینکه مردم خط شأن را از این افراد جدا کرده و پشت سر رهبرشان هستند، گفت: معظم‌له فرمود کسانی که در تاریخ مورد مذمت قرار گرفتند به خاطر این نبود که نماز نخواندند اینگونه نیست این افراد آنجا که باید از حق دفاع می‌کردند نکرده‌اند مانند طلحه و زیبر؛ و انانی که مورد تجلیل و تکریم قرار گرفتند بیش و پیش از اینکه به خاطر روزه و نماز و… باشد، به خاطر حمایت از دین و ولایت مورد تجلیل قرار گرفته‌اند مانند سلمان‌ها، مقدادها، عمارها و… لذا باید دقت داشت که حق امروز چه راهی را می‌رود.

کد خبر 5222313

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان خطبه های نماز جمعه مجلس شورای اسلامی انتخابات 1400 انتخابات 1400 ویروس کرونا چالش شایستگی بوشهر کرمانشاه سوم خرداد فتح خرمشهر گرگان آمار کرونا واکسن کرونا جنبش ازما اردبیل چالش شفافیت آزادسازی خرمشهر عکس استانها رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره شورای نگهبان معظم له

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۱۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«غریب‌آبادی» رییس ستاد مرکزی افشای حقوق بشر آمریکایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام موسی‌پور نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور حکمی کاظم غریب آبادی را به سمت رئیس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و بزرگداشت شهدای هفتم تیر منصوب کرد.

متن حکم صادره به شرح زیر است:

برادر ارجمند جناب آقای دکتر کاظم غریب آبادی (دام عزه)

سلام علیکم؛

بازخوانی و آگاهی‌بخشی جنایات و اقدامات خصمانه‌ی ایالات متحده آمریکا به مثابه شر مطلق و به عنوان بزرگترین ناقض حقوق بشر بویژه در حوزه تروریسم دولتی و اعمالِ تحریم‌های ظالمانه و نقضِ حاکمیت کشورهای مستقل و رونمایی از چهره مزورانه مدعیان دروغین انسان ستیز دولتمردان آن کشور یک ضرورت انقلابی است که همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و مهمترین کار ویژه ستاد بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی است.

کارنامه و عملکرد حقوق بشری آمریکا در طول دهه‌های گذشته همانند فاجعه هفتم تیر و به ویژه وقایع اخیر از جمله به شهادت رساندن سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی و نیز حمایت از جنایات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیسم در غزه و حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه و شهادت جمعی از مستشاران نظامی ایران مؤید این واقعیت است که دولتمردان آمریکایی با دستاویز قرار دادن حمایت از حقوق بشر، بسترهای لازم را برای دخالت‌های غیرقانونی خود در نقاط مختلف جهان فراهم و به بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان تبدیل شده‌اند.

لذا با عنایت به مأموریت‌های ذاتی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مبنی بر گرامیداشت ایام الله و پاسداشت رویکردهای ضد استکباری مناسب‌های ملی و انقلابی، جناب‌عالی را که بحمدالله دارای تجارب ارزنده و صلاحیت‌های علمی و عملی هستید به‌عنوان «رئیس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و بزرگداشت شهدای هفتم تیر» سال ۱۴۰۳ منصوب می‌نمایم.

امید است با تشریک مساعی، هم‌افزایی و بهره‌ مندی از ظرفیت‌های ملی و بین المللی، نهادهای انقلابی، سازمان‌ها، مراکز علمی پژوهشی و دستگاه‌های اجرایی، شبکه‌های گسترده مردمی، سازمان‌های مردم‌نهاد، مؤسسات هنری و هنرمندان متعهد، دانشگاه‌ها و فرهیختگان و فرزانگان، گام‌های مؤثر و اثربخشی برداشته و در تبیین و پاسداشت این رخداد مهم تاریخی موفق و مؤید باشد.

مزید توفیقات شما را در پرتو توجهات حضرت ولی‌عصر (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف) از خداوند متعال مسألت دارم.

محمد حسین موسی پور

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

کد خبر 6081183

دیگر خبرها

  • رییس کمیسیون حقوقی مجلس: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند/ طرح نور نیروی انتظامی جدا از قانون مجلس است
  • «غریب‌آبادی» رییس ستاد مرکزی افشای حقوق بشر آمریکایی شد
  • آقاتهرانی: انشالله شورای نگهبان فردا لایحه عفاف و حجاب را تایید کند
  • آقاتهرانی: انشالله شورای نگهبان فردا لایحه عفاف و حجاب را تایید کند /هیچ توجیهی برای کوتاه آمدن از حجاب وجود ندارد
  • مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس
  • رسیدگی به «لایحه تجارت» در مجلس پایان یافت
  • مجلس با رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت موافقت کرد
  • اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس
  • رفع بخشی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه‌تجارت
  • مجلس با رفع بخشی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت موافقت کرد