Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به نحوه بررسی صلاحیت‌های کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان باید یقین پیدا کند که این فرد می‌توانند وضعیت کشور را بهبود ببخشند. باید چپ و راست را کنار بگذاریم و دوستی خود را برای سربلندی کشور ثابت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز - ۷ خردادماه- در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: بر اساس فرموده امام صادق (ع)، انسان گاهی گناهی می‌کند و از نماز شب محروم می‌شود؛ عبادت نعمت خداست و گناه این نعمت را از ما می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نماز شبی که بر پیامبر اسلام (ص) واجب بوده، برای ما مستحب است، اما اگر گناهی انجام دهیم از خدا دور می‌شویم و نماز شب را به جا نمی‌آوریم. انجام گناه برای انسان بسیار برنده‌تر از کارد نسبت به گوشت است، چراکه انسان را از خدا دور می‌کند.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: امتحان‌های الهی هم در سختی انجام می‌شود و هم در آسانی؛ مؤمن واقعی کسی است که در سختی‌ها صبر کند. فقر گاهی انسان را به سمت انجام کفر می‌کشاند. در ثروتمندی هم امتحان الهی هست و سخت‌تر از همیشه است. خداوند فرموده که «انسان اگر خود را از خدا بی نیاز دید مانند قارون طغیان می‌کند.»

طباطبایی‌نژاد اضافه کرد: اینگونه نیست که فکز کنیم کسی که ثروت دارد، خدا به وی عنایت دارد و کسی که فقیر است نزد خدا عنایتی ندارد. اینکه خدا به ما عنایت داشته باشد یا خیر، دست خودمان است. اگر انسان پول داشته باشد، می‌گوید خدا من را کرامت کرده و اگر به فقر بیفتد می‌گوید خدا به من اهانت کرده است. بر اساس فرموده خداوند «اگر داشتی و از تو گرفتیم به خاطر این بود که با پول یاد خدا را فراموش کردی، یتیم را اکرام نکردی و برای فقیر دلسوزی نکردی و هر چه دست آوردی خودت خوردی و این برای تو ضرر بود و این یعنی تو را اکرام کردیم.»

وی خاطرنشان کرد: خود انسان است که گاهی لیاقت فضیلت را دارد و گاهی نیز ندارد؛ گاهی از قرآن استفاده می‌شود که این‌هایی که پول دارند و به یاد او نیستند دچار استدراج می‌شود، مانند دانش‌آموزی که بد رفتار می‌کند و معلم کم کم از وی چشم برمی‌دارد. خداوند در قرآن می‌فرماید که «درجه درجه این افراد را پایین می‌آوریم» و در آیات متعدد می‌فرماید «کفار را رها کردیم تا روز قیامت خودشان نامه اعمال خود را که دیدند خجل شوند.»

امام جمعه اصفهان افزود: امام رضا (ع) پیامی را به وسیله حضرت عبدالعظیم حسنی برای ما فرستاده که در آن می‌فرمایند «سلام من را به دوستان من برسان و به آن‌ها بگو زیاد با هم جدال و دعوا نکنند به خصوص در چیزهایی که فایده‌ای ندارند که خدایی نکرده در این جدال‌ها کدورت به وجود بیاید، سعی کنید یکدیگر را زیارت کنید این کار که با هم رفیق باشید و رفت و آمد داشته باشید باعث نزدیکی به ما می‌شود، به یکدیگر سخت‌گیری نکنید». در دوران انتخابات این مسأله بسیار اهمیت دارد. امام در ادامه می‌فرمایند که «به دوستان ما بگویید خود را به کوبیدن یکدیگر مشغول نکنند و خیال کنند با کوبیدن یکدیگر بزرگ می‌شوید، حواسمان باشد انتخاب افراد را برای خدا اگر انجام می‌دهیم گناه نکنیم و ده‌ها تهمت و نسبت‌ها ناروا به فرد دیگر بزنیم تا کاندیدای مورد نظر رأی بیاورد.»

طباطبایی‌نژاد اضافه کرد: خدا در قرآن می‌فرماید که «ما شما را امت وسط قرار دادیم شما برای مردم الگو باشید و پیامبر الگو برای شما باشد» که این همان تمدن اسلامی است. اگر می‌خواهیم الگو باشیم، نباید مانند ترامپ و بایدن بدی‌های یکدیگر را آشکار کنیم. بنا نیست آبروی کسی را بریزیم، چراکه خدا قیامت را برای مجازات گذاشته است.

وی با اشاره به نحوه رفتار کاندیداهای انتخاباتی با یکدیگر، گفت: خورد کردن یکدیگر خلاف مبنای دین و شیعه است. انتخابات مسأله‌ای مهم و ارزشمند بوده و دشمنان اسلام در همه مراحل سعی داشتند فسادی در آن به وجود بیاورند. دشمن در مسائل مختلف مانند جنگ تحمیلی شکست خورده و باید بازهم قدرت ببینند تا تعظیم کند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: سوم خرداد نقطه عطف تاریخ ایران است. وقتی خبر دادند که به امام (ره) بگویید خرمشهر سقوط کرد و آبادان در محاصره است، می‌خواستند نماز اول وقت بخوانند و فرمودند «جنگ است آقا جنگ است» و نماز را به جا آوردند. یاد خدا و توکل وی او همیشه کمک کننده است. وقتی می‌گوئیم امام معصوم اشجع الناس است یعنی می‌دانند همه جا برای خداست و مرگ شروع زندگی است

طباطبایی نژاد ادامه داد: برخی افراد در گذشته پیشنهاد دادند که در رابطه با برنامه هسته‌ای کشورمان مذاکره شود و مقام معظم رهبری هم معتقد هستند که می‌شود با قدرت بر اساس این داشته‌ها صحبت کرد؛ اما اگر میدان جنگ و علم نباشد کسی به حرفمان گوش نخواهد داد و حتی وزیر امور خارجه را هم به جلسات راه نخواهند داد.

وی با بیان اینکه روز به روز در همه زمینه‌ها در حال پیشرفت هستیم، گفت: اگر تدبیر بود می‌شد بهتر از امروز کار کرد؛ قبل از انقلاب ۹ هزار مگاوات برق در کل کشور تولید می‌شد و الان به ۸۰ هزار مگاوات رسیده و این مسأله خاموشی برای دستگاهی بود که فکر نمی‌کردند اینقدر برق را ضعیف کند.

امام جمعه اصفهان اضافه کرد: در برق، پزشکی، علم و امنیت پیشرفت داشته‌ایم و دلیل آن همدلی‌ها و همدردی‌های ما است. مگر کشور وابسته به افراد است که مردم بگویند اگر شهید سلیمانی بود رأی می‌دادیم. مقام معظم رهبری فرمودند که «مردم وابسته به فرد نیستند و می‌خواهند کسی باشد که کشور را سامان دهد». بشار اسدی که می‌خواستند یک ماهه برکنار کنند، دیروز ۹۵ درصد رأی آورد که نشان دهنده شکست دشمن و عنایت جمهوری اسلامی است که اگر اینها نبود داعش آن‌ها را از بین برده بود.

طباطبایی نژاد با اشاره به ترکیب جمعیتی سوریه گفت: ۷۵ درصد مردم سوریه سنی، ۵ یا ۶ درصد علوی و ۵ درصد مسیحی هستند که با همه تفاوت‌ها در مرامشان، برای سربلندی کشورشان ۹۵ درصد به یک فرد رأی می‌دهند. آیا مردم ایران نباید از این مردم عبرت بگیرند و با صحبت‌های بیهوده همبستگی را از بین نبرند؟ مردم سوریه برای کشورشان و برای کوبیدن دشمنانی که می‌خواستند اسد را ۵ روزه برکنار کنند به وی رأی دادند.

وی با اشاره به نحوه بررسی صلاحیت‌های کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان باید یقین پیدا کند که این فرد می‌توانند وضعیت کشور را بهبود ببخشند. برخی افراد از جمله سعید محمد هم بیانیه زیبایی داده بود که به قول امام فصل‌الخطاب حرف شورای نگهبان است و همه باید این درک را داشته باشند. باید چپ و راست را کنار بگذاریم و دوستی خود را برای سربلندی کشور ثابت کنیم.

کد خبر 496727

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آیت الله طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان انتخابات انتخابات ۱۴۰۰ انتخابات ریاست جمهوری شورای نگهبان خطبه نماز جمعه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق امام جمعه اصفهان طباطبایی نژاد شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۱۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان دوران بی پاسخ ماندن جنایات صهیونیست‌ها

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه) شورای نگهبان از عملیات وعده صادق رزمندگان اسلام قدردانی کرد و گفت: حمله شایسته چند روز گذشته فرزندان شجاع ملت مسلمان ایران که بر اساس اصل دفاع مشروع و منطبق بر موازین بین‌المللی در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی صورت گرفت، جلوه پرفروغ دیگری از عزت و اقتدار ایران اسلامی را به نمایش گذاشت.   وی افزود: این اقدام موجب خوشحالی و دلگرمی آزادگان جهان و به ویژه مردم غزه شد. همچنین این اقدام دقیق، سنجیده و قاطعانه، مطالبه عموم مردم عزیز ایران بود و به همین دلیل با استقبال و همراهی چشمگیر مردم مواجه شد.   دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: واقعیت این است که در تاریخ انقلاب اسلامی همواره حضور مردم، زمینه‌ساز موفقیت بوده است. تاکید مقام معظم رهبری در شعار سال مبنی بر مشارکت مردم برای جهش تولید نیز برآمده از باور عمیق ایشان به نقش مردم است.   آیت‌الله جنتی ابراز امیدواری کرد که این رژیم غیرقانونی کودک‌کُش فهمیده باشد دوران بی‌پاسخ ماندن جنایاتش سرآمده و هر حرکت نابه‌جایی، نابودی او را سرعت خواهد بخشید.   وی با اشاره به سکوت این حامیان رژیم صهیونیستی در برابر جنایات اشغالگران گفت: همه کسانی که چشمان خود را به روی جنایات غیرانسانی صهیونیستها بسته‌اند بدانند که بر اساس سنت الهی، نابودی این رژیم ظالم حتمی است.   آیت‌الله جنتی در همین رابطه تاکید کرد: آنها که تمام موازین و قواعد بین‌المللی را پای جنایات رژیم صهیونیستی قربانی کرده‌اند، حاصلی جز سرافکندگی و خواری به دست نخواهند آورد.

دیگر خبرها

  • «محسن رضایی» با اعضای شورای نگهبان دیدار و گفتگو کرد
  • دشمن از نیرومندی سپاه پاسداران ترس دارد
  • دیدار محسن رضایی با اعضای شورای نگهبان
  • دیدار دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اعضای شورای نگهبان
  • واکنش آیت‌الله جنتی به عملیات «وعده صادق»
  • قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»
  • دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سرآمده است
  • آیت‌الله جنتی: دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است
  • پایان دوران بی پاسخ ماندن جنایات صهیونیست‌ها
  • غضنفرآبادی: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند