Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@17:22:20 GMT

۶ طرح گردشگری در بانه در دست احداث است

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۵۱۵۹۲

۶ طرح گردشگری در بانه در دست احداث است

یعقوب گویلیان گفت: ۶ طرح گردشگری در شهرستان بانه در دست احداث است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، یعقوب گویلیان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در جریان بازدید از روند احداث و میزان پیشرفت فیزیکی 6 طرح گردشگری بانه گفت: از سرمایه‌گذارانی که طرح‌های گردشگری و صنایع‌دستی مناسب و قابلیت اجرا داشته باشند به صورت ویژه حمایت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار کرد: این شهرستان ظرفیت‌های بالایی برای توسعه گردشگری در اختیار دارد و این طرح‌ها می‌توانند موجب رونق دوباره صنعت گردشگری در بانه در پسا کرونا شوند.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان ضمن اشاره به اینکه این طرح‌ها با حجم سرمایه‌گذاری بیش از 20 میلیارد تومان در دست احداث است افزود: این 6 طرح گردشگری شامل، مجموعه گردشگری و تفریحی آبشار، مجموعه تفریحی و ورزشی هانیه عادلی، مجموعه پذیرایی بین‌راهی احمد حلیمی، طرح پذیرایی بین‌راهی کامل محمدپور، مجتمع‌های گردشگری نژاد سعیدی و جمال رحیمی است.

 

گویلیان با اشاره به این مطلب که 6 طرح گردشگری بانه در صورت به بهره‌برداری رسیدن برای بیش از  100 نفر بصورت مستقیم اشتغالزایی خواهند کرد، افزود: «انتظار می‌رود با رونق هرچه بیشتر حوزه گردشگری بسترهای توسعه و اشتغالزایی در استان و به ویژه در شهرستان بانه فراهم شود.

 

وی ضمن استقبال از ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به این حوزه، افزود: ما در اداره‌کل به صورت کامل از افراد متقاضی سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری حمایت خواهیم و وجود طرح‌های بسیار مناسب در دست احداث در شهرستان بانه تاییدی بر این امر است.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و مشکلات به وجود آمده برای بخش خصوصی مجری پروژه‌های گردشگری، عنوان کرد: متاسفانه با گسترش این ویروس، خسارات فراوانی به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی وارد شده است که این اداره‌کل برای برداشتن موانع و رفع مشکلات، همکاری‌های لازم را با بخش‌های خصوصی دارد.


گفتنی است؛ علاوه بر بازرسی طرح‌های در دست ساخت از هتل پنج ستاره هاله بانه، هتل سه ستاره آریان، رستوران کباب ماهی قلا با همراهی سعداله رحیمی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه و تنی چند از مسئولین بازدید کردند.

 

پایان پیام/713

منبع: شبستان

کلیدواژه: صنایع دستی گردشگری کردستان گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی دست احداث طرح گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۱۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: این اداره‌کل در نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی ایران (اکسپو) حضور فعال خواهد داشت.
علیرضا جیلان تأکید کرد: افزون‌بر دو هزار و ۵۰۰ میهمان خارجی شامل سفیران و سرمایه‌گذاران از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: این اداره‌کل امسال برای دومین سال متوالی در نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی ایران (اکسپو) شرکت می‌کند.
جیلان گفت: نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی کشور (اکسپو) از روز شنبه هشتم اردی‌بهشت‌ماه جاری کار خود را آغاز می‌کند.
وی یادآور شد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری در غرفه ۴۱ نمایشگاه بین‌المللی تهران میزبان سرمایه‌گذاران خارجی برای ارائه توانمندی‌های صادراتی است.

دیگر خبرها

  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز