Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی صنعت برق گفت: با توجه به اینکه ایران یکی از معدود کشور‌های دارای فن آوری‌های احداث نیروگاه‌های گازی و سیکل ترکیبی است لذا سهم این نیروگاه‌ها در برنامه ریزی توسعه نیروگاه‌های کشور بسیار زیاد است.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق اظهار داشت: تکالیف و یا محدودیتی برای ساخت نیروگاه های جدید حرارتی به دلیل الزام توافق نامه پاریس برای کاهش گازهای گلخانه‌ای ناشی از این توافق به وزارت نیرو ابلاغ نشده است و برنامه های تدوین شده وزارت نیرو نیز فقط ناظر بر تامین برق مشترکان و تقاضای پیش رو و همچنین امنیت شبکه برق  و پایداری آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این راستا با توجه به پیش بینی افزایش مصرف مدل های چیدمان نیروگاه هایی که می بایست در آینده به مدار آیند، برنامه ریزی شده و مبنای عمل قرار می گیرد.

عضو هیئت مدیره شرکت توانیر تصریح کرد: با توجه به اینکه ایران یکی از معدود کشورهای دارای فن آوری های احداث نیروگاه های گازی و سیکل ترکیبی است لذا سهم این نیروگاه ها در برنامه ریزی توسعه نیروگاه‌های کشور  بسیار زیاد است؛ البته بسیاری از این نیروگاه ها طرح تبدیل به سیکل ترکیبی هم خواهند داشت که ان را تبدیل به نیروگاه‌های با تولید حداکثر و راندمان مطلوب می‌نمایند و از طرف دیگر منجر به صرفه جویی سوخت نیز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تاکید می کنم در فرایند برنامه ریزی احداث نیروگاه های جدید توافق نامه پاریس جایگاهی ندارد و طی هشت سال اخیر حدود بیست هزار مگاوات نیروگاه عمدتا نیروگاه های سیکل ترکیبی پر بازده احداث شده است که برای رشد متعارف مصرف کفایت می کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: صنعت برق قطعی برق خاموشی برق توافقنامه پاریس سیکل ترکیبی برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۱۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد معادن نیشابور فعال است

مسعود اکبری باقرآباد معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار نیشابور گفت: مشکل اصلی رکود در فعالیت معادن نیشابور مربوط به سرمایه در گردش است.

او افزود: لازم است تامین نقدینگی و سرمایه در گردش معادن راکد شهرستان با تسهیلات بانکی تامین شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار نیشابور ادامه داد: معادن فعال این شهرستان شامل مس، شن، سنگ مرمر، سنگ لاشه و معادن کوچک فیروزه است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت
  • انقلاب چین در صنعت ترانزیت: ارتقای بازدهی موتور دیزلی به بالای ۵۳ درصد
  • اولیانوف: سفر گروسی به روسیه در حال برنامه ریزی است 
  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • ۴۰ درصد معادن نیشابور فعال است
  • عبور تولید برق در نیروگاه شیروان از مرز ۶.۵ میلیون مگاوات
  • برنامه‌ریزی برای احداث پارکینگ در خیابان شهید چمران قم
  • ضرورت تقویت بخش تعاون در راستای تحقق اشتغال‌زایی