Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد شاهرخی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری به مناسبت دومین سال فعالیت این دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مقام معظم رهبری سخنان مهمی را روز پنج شنبه عنوان کردند و نقشه راه نمایندگان را برشمردند، ایشان اولا ارزیابی خوبی از عملکرد مجلس داشتند دوم بر انقلابی ماندن مجلس و مسوولان تاکید کردند زیرا برخی انقلابی می‌آیند اما انقلابی باقی نمی‌مانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مقام معظم رهبری به برخی از آسیب‌های مجلس شورای اسلامی از جمله تلاش برای سپردن مسوولیت‌های شهری و استانی به اشخاص مورد نظر خویش، قوم، جناح و اشاره کردند.

امام جمعه خرم‌آباد بیان کرد: متاسفانه این آسیب اجتماعی فراگیر بوده و تا حدودی استان ما هم در طول این دوره‌ها گرفتار بوده و متحمل آسیب شده، بنابراین باید این توصیه مقام معظم رهبری سر لوحه دلدادگان به نظام اسلامی باشد و رعایت اولویت‌ها و توجه به تحقق و اقدام عملی در راستای شعار سال در دستور کار قرار بگیرد.

خطیب جمعه خرم‌آباد در ادامه صحبت‌های خود به مقوله انتخابات ورود کرد و گفت: جمهوری اسلامی نوعی از حکومت است که مناسبات مردم با حاکمیت و حاکمیت با مردم بر اساس کتاب، سنت و دستور اسلام است، در این حکومت مردم در انتخابات حضور پیدا می‌کنند تا افرادی را انتخاب کنند که مناسبت حاکمیت با مردم و مردم با حاکمیت را براساس قوانین اسلامی رقم بزنند.

حجت الاسلام و المسلیمن شاهرخی با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی، اسلام، مردم و انتخابات با هم هستند، عنوان کرد: در طول این 42 سال از پیروزی انقلاب زورگویان عالم همان گرگ صفتانی که در جنگ یازده روزه از رژیم اشغالگر قدس حمایت کردند همواره اسلام، مردم و انتخابات را مورد هجوم خود قرار دادند و به دنبال این هستند مشارکت حداکثری صورت نگیرد.

وی تصریح کرد: این کشورها که ثروت‌های مردم فقیر دنیا را با زور تصاحب کردند خود دارای اکثریت ققیر هستند، اما به دنبال این هستند که نظام اسلامی را ناکار آمد جلوه دهند و با استفاده از امکانات تبلیغاتی ، ماهواره و مجازی می‌خواهند مردم را مایوس کنند.

امام جمعه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: مردم در 22 بهمن ، روز قدس و 9 دی با نظام اسلامی بیعت می‌کنند نه با جناح، گروه و فرد خاص، در انتخابات نیز به نظام اسلامی رای و با اهداف و آرمان‌های انقلابی ، اسلامی و ارزش‌ها بیعت می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی با اشاره به این مطلب که مردم ما ممکن است از مسوولان ناراضی باشند اما با انقلابی که محصول تلاش و مجاهدت خودشان است قهر نیستند، خاطرنشان کرد: مردم با شور و شعور پای صندوق‌های رای حاضر شده و بهترین رییس جمهور و بهترین شوراها را انتخاب خواهند کرد.

 خطیب جمعه خرم‌آباد در ادامه در خصوص عملکرد شورای نگهبان گفت: براساس اسناد بالادستی شرایطی برای داوطلبان ریاست جمهوری تعیین شده است، اصل 115 قانون اساس می‌گوید رییس جمهور باید از رجال مذهبی و سیاسی، اهل ایران، مدیر و مدبر، دارای حسن سابقه ، مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی، جمعی از 600 نفری که نداوطلب ریاست جمهوری شده بودند سوابقی مدیریتی را نداشتند بنابراین پرونده آنها از همان ابتدا ناقص بود، برخی هم که صلاحیت آنها احراز نشد از طیف‌ها و جناح‌های مختلف بودند.

وی بیان کرد: حتی برخی از افرادی که تایید صلاحیت نشدند منصوبینی درشورای نگهبان داشتند، اما این موضوع نتوانست دررای نهایی شورا تاثیر داشته باشد و این ناشی از استقلال و دقت نظر شورای نگهبان است.

امام جمعه خرم‌آباد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه انتخابات شورای شهر و روستا برای ما خیلی مهم است، عنوان کرد: در گذشته هم توسط این شوراها در استن کارهایی صورت گرفته اما تا رسیدن به نقطه‌ی که مردم اعلام رضایت کنند فاصله داریم، شهرهای استان از جمله خرم‌آباد نیازمند شورای شهری است که به اندازه چندین دوره کار فرهنگی و عمرانی انجام دهند.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی گفت: کسانی باید به شوراهای شهر راه بیابند که ایجاد تحول کنند، همان تحولی که مقام معظم رهبری در دیدار با تشکل‌های دانشجویی انجام شد، در امور عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی وظایف مهمی برای اعضا شورا تعیین شده از جمله نظارت بر درآمدها و هزینه‌ها.

وی تاکید کرد: مرکز استان و دیگر شهرهای استان نیازمند تحول است مردم از اعضا این دوره شوراها انتظار دارند کاستی‌های گذشته جبران و وضعیت شهرها به لحاظ حاشیه‌نشینی و آسیب‌های اجتماعی اصلاح شود.

 امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه افرادی باید انتخاب شوند که بتواند تحول ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: مردم با نگاه قومی قبیله‌ی و خویشی و عدم توجه به شایسته‌سالاری انتخاب نکنند، بلکه افراد مومن، پاکدست، دارای حسن سابقه، دانا، توانا، متخصص و با تجربه دارای تدبیر را انتخاب کنند که می‌توانند تحول را در استان رقم بزنند.

خطیب جمعه خرم‌آباد در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد: رای دادن از روی هیجان به امید نفع شخصی ، حزبی و جناحی و بدون توجه به معیارها برای شهر ما آسیب زا است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات انتخابات1400 لرستان امام جمعه خرم آباد جمعه خرم آباد مقام معظم رهبری حجت الاسلام نظام اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۲۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در صورت اقدام متقابل رژیم صهیونیستی، پاسخ ایران حداکثری خواهد بود

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و جوزف بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، عصر امروز، یکشنبه طی گفت‌وگوی تلفنی در خصوص موضوعات مهم منطقه‌ای و بین المللی، از جمله عملیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تجاوزات نظامی رژیم صهیونیستی به ویژه به بخش کنسولی سفارت کشورمان در دمشق و همچنین تداوم بحران انسانی جاری در غزه گفت‌وگو کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس با اشاره به تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی ازجمله هدف قرار دادن نیروهای مستشاری کشورمان در مبارزه با تروریسم در سوریه تأکید کرد، حمله نظامی رژیم صهیونیستی علیه اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق، نقض آشکار کنوانسیون وین و عبور از خط قرمز جمهوری اسلامی ایران بشمار می‌رود.

امیرعبداللهیان افزود: در برابر انفعال دیپلماتیک سازمان ملل متحد و شورای امنیت در صدور حتی یک بیانیه در محکومیت این اقدام، جمهوری اسلامی ایران راهی جز تنبیه رژیم صهیونیستی در چارچوب دفاع مشروع نداشت.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تاکید بر موفقیت آمیز بودن اقدام نظامی کشورمان در چارچوب دفاع مشروع خاطرنشان کرد: پس از پایان عملیات، این پیام داده شد که از نظر جمهوری اسلامی ایران موضوع پایان یافته است، اما در صورت اقدام متقابل رژیم صهیونیستی، پاسخ جمهوری اسلامی ایران فوری، گسترده و حداکثری خواهد بود.

امیرعبداللهیان با اشاره به صدور بیانیه اتحادیه اروپا در محکومیت حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی کشورمان در دمشق اظهار داشت: امیدوارم اتحادیه اروپا برای خاتمه نسل‌کشی در غزه حامل یک ابتکار موثر و کارآمد باشد که البته در این صورت جمهوری اسلامی ایران آماده کمک به موفقیت آن است.

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این تماس با اشاره به اینکه پاسخ نظامی ایران دور از انتظار نبوده است، از اینکه این عملیات از نظر جمهوری اسلامی ایران پایان یافته ابراز خرسندی نموده و تاکید کرد، از نظر اتحادیه اروپا حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق به دلیل نقض کنوانسیون وین محکوم است.

بورل در ادامه از تلاش‌های دیپلماتیک اتحادیه اروپا برای حل بحران درغزه و پایان دادن به رنج و درد مردم این منطقه خبرداد و از ایران خواست ضمن خویشتنداری به تحقق این امر کمک کند.

کد خبر 6078319 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • تاکید بر مردمی‌تر کردن مشارکت‌ها در اجرای طرح عفاف و حجاب
  • بساط ناهنجاری‌ها و کشف حجاب کم کم جمع خواهد شد
  • لزوم بازبینی در حرایم بهداشتی دامپروری جهت مشارکت حداکثری مردم در حوزه دام
  • راهپیمایی «جمعه خشم» در لرستان برگزار می‌شود
  • عملیات «وعده صادق» حیثیتی برای رژیم صهیونیستی باقی نگذاشت
  • راهپیمایی جمعه خشم در لرستان
  • در صورت اقدام متقابل رژیم صهیونیستی، پاسخ ایران حداکثری خواهد بود
  • ضرورت تلاش مضاعف برای جلوگیری از اخلال‌آفرینی دشمن زخم خورده
  • عملیات قاطع ایران کاخ مستکبران را به لرزه در آورد + تصاویر
  • حمایت و مشارکت مردمی گنبد فولادین پدافندی و بازدارندگی در مقابل دشمن است