Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی عیسی زاده روز جمعه در بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از شرکت فرش افشار زرینه و ستاره افشار میاندوآب‌ که استاندار آذربایجان غربی نیز حضور داشت افزود: میاندوآب دارای ۹۰ هزار هکتار زمین کشاورزی است که باید برای کشت و تولید محصول در این زمین‌ها، ۷۰۰ میلیون مترمکعب آب اختصاص یابد ولی اکنون آب در دسترس به حدود ۱۶۶ میلیون مترمکعب رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه میاندوآب‌ در شاهرگ ارتباطی ۶ محور شامل میانه، همدان، کردستان، کرمانشاه، مهاباد، ارومیه، تمرچین و آذربایجان شرقی قرار گرفته و این می‌طلبد که اقتصاد این منطقه مورد توجه قرار گیرد، گفت: فعالان شهرک صنعتی این شهرستان در زمینه صادرات، واردات، مشکل ارز، تولید و وضعیت بازار مطالبه دارند که نیازمند رسیدگی است.

وی با بیان اینکه از زمانی که تاجران برای مبادلات بازرگانی با تجار عراقی قرارداد منعقد می‌کنند، تا روز موعد برخی اتفاق‌هایی در مرز می‌افتد که آنان بازار را از دست داده و متضرر می‌شوند افزود: این مسایل مقطعی و تصمیم گیری های ناگهانی به ویژه در حوزه کشاورزی بسیار محسوس بوده و باید پیگیری و بررسی شود.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استاندار آذربایجان‌غربی تیزبینانه این مسایل را رصد می‌کند، افزود: برخی مشکلات باید در حوزه وزارتخانه و برخی هم بر عهده مجلس است که باید پیگیری و برای حل آنها تسهیلاتی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه اگر مشکلات تولید در میاندوآب حل شود در طول یکسال آینده آثار آن در رونق تولید مشاهده می‌شود اظهار داشت: بیش از ۵۰ درصد سرمایه واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی این شهرستان آورده شخصی است و زمانی که مورد حمایت قرار نگیرند این سرمایه از بین می‌رود.

عیسی زاده با بیان اینکه مشکلات شهرک صنعتی میاندوآب در رابطه با زیرساخت‌ها، پسماند، توسعه آن و همچنین راه‌اندازی هفت ناحیه‌ صنعتی در خارج از شهرک صنعتی شامل باروق، چهاربرج، ساحل چپ رودخانه تاتائو به اطلاع وزیر صمت رسیده است، افزود: با توسعه شهرک صنعتی به مساحت ۵۰ هکتار موافقت شده و ۸۰ واحد نیز با اعلام آمادگی برای سرمایه‌گذاری، پروانه‌های فعالیت خود را دریافت و ۸۰ متقاضی هم به شهرک صنعتی سایر شهرها رفته‌اند که اگر واگذاری زمین به آنان صورت گیرد می‌توانند در شهر خود به سرمایه‌گذاری و تولید اقدام کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفری ۲ روزه میهمان فعالان اقتصادی و تولیدی آذربایجان غربی است.

بازدید از پایانه مرزی تمرچین، جلسه با کولبران، بازدید از معدن زرشوران تکاب و چندین واحد صنعتی در شهرستان‌های نقده، مهاباد، میاندوآب، پیرانشهر و بوکان از برنامه‌های روز نخست سفر وزیر صنعت به آذربایجان‌غربی است.

در ادامه سفر و در روز دوم، وزیر صنعت در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی شرکت خواهد کرد و مشکلات فعالان اقتصادی این استان را خواهد شنید.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی بیکاری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اشتغال زایی میاندوآب بیمه بیکاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی بیکاری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران مجلس شورای اسلامی بیکاری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اشتغال زایی میاندوآب بیمه بیکاری اخبار کنکور آذربایجان غربی شهرک صنعتی وزیر صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۲۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند

هاشم علایی امروز در بازدید از شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل گفت: واحدهای صنعتی با نگاه ویژه می‌توانند مسیر تولید و زمینه صادرات را تسهیل کنند که اخذ استانداردها و گواهینامه‌های ملی و بین المللی، یکی از الزامات ورود محصولات تولیدی به بازارهای داخلی و صادراتی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل افزود: رعایت استانداردها در بخش تولید و افزایش محصولات صادراتی، از مولفه‌های لازم در دستیابی به تحقق شعار سال با مشارکت کارآفرینان و تولیدکنندگان است.

به گفته او، با حمایت از واحدهای تولیدی و ترغیب آنان به دریافت استانداردهای لازم به حضور آنان در بازارهای داخلی و بین المللی کمک می‌کنیم.

علایی با اشاره به حمایت شهرک‌های صنعتی از واحدهای تولیدی در قالب بسته‌های حمایتی افزود: این نوع مشوق‌ها باعث ارتقای محصولات تولیدی و افزایش صادرات کشور خواهد شد و تولید کنندگان می‌توانند از این ظرفیت مهم برای افزایش تولید و صادرات استفاده کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • پایش ظرفیت تولید ۲ هزار واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی تهران
  • میاندوآب از قطب‌های مهم دامپروری آذربایجان غربی است
  • فعالیت واحد تولیدی پلمب شده در شهرک صنعتی قدیم فیروزکوه از سر گرفته شد
  • واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • افتتاح دو واحد تولیدی در گرمسار
  • افتتاح دو واحدتولیدی در گرمسار
  • کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان قابل توجه است/ «آب» مهمترین دغدغه
  • تولید در واحدهای صنعتی استان سمنان کمتر از توان واقعی است
  • اعطای تسهیلات به صنعت داروسازی و اظهار امیدواری معاون وزیر صمت
  • هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند