Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال برابر ژاپن تن به شکست داد و با این باخت دومین گام را برابر روسیه برخواهد داشت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، مرحله مقدماتی سومین دوره رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال در بخش مردان امروز (جمعه) به میزبانی ایتالیا آغاز شد و تیم ملی والیبال ایران در حالی که سعید معروف را به دلیل سرماخوردگی در اختیار نداشت، برابر ژاپن با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولادیمیر آلکنو، علی شفیعی، سرعتی زن تیم ملی را در لیست ۱۴ نفره جایگزین سعید معروف کرد. محمد موسوی، میلاد عبادی پور، محمد طاهر وادی، علی اصغر مجرد، امیر غفور، محمدرضا حضرت پور یاران شروع کننده بازی برای تیم ملی ایران بودند.

ست نخست؛ ۲۵ بر ۱۹ به سود ژاپن

ایران امتیاز نخست بازی را به دست آورد اما در ادامه ژاپنی‌ها پس از جبران امتیاز از دست رفته دو اختلاف امتیاز ایجاد کردند و نخستین تایم استراحت فنی را با نتیجه ۸ بر ۶ پیروز نزد سرمربی خود رفتند. در ادامه ژاپن با ارائه بازی سرعتی و برتری در حمله موفق شد اختلاف امتیاز را بیش‌تر کند و دومین تایم استراحت فنی با نتیجه ۱۶ بر ۱۰ به سود شاگردان «یوئیجی ناکاگائیچی» همراه شد. در نهایت ژاپن با برتری در دفاع و حمله با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ این ست را به پایان برد.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۲۲ به سود ژاپن

شاگردان ناکاگائیچی در ست دوم نیز هماهنگی بهتری نسبت به تیم ایران داشتند و با ارائه بازی منظم تر موفق شدند برتری خود را حفظ کند. تعویض صالحی و حضور فیاضی بازی را در امتیاز ۵ برابر کرد اما مجددا حریف پیش افتاد و نخستین زمان استراحت فنی با نتیجه ۸ بر ۵ به سود ژاپن همراه شد. در ادامه ملی پوشان ایران به هماهنگی بهتری رسیدند و در حمله با حریف برابر شدند. ایران با جبران امتیازهای از دست رفته بازی را در امتیاز ۱۵ برابر کرد و علی اصغر مجرد، سرعتی زن جوان تیم ملی امتیاز ۱۶ را برای ایران کسب کرد تا دومین استراحت فنی با برتری ایران همراه شود.

ملی پوشان کشورمان موفق شدند برتری در حمله، دفاع و دریافت را از خود کنند تا همچنان با نتیجه ۲۰ بر ۱۹ تیم برتر زمین باشند. ژاپنی ها بار دیگر نبض حمله را در دست گرفتند تا بازی را از ایران بگیرند. با برتری ۲۳ بر ۲۱ حریف الکنو تقاضای تایم استراحت داد. در نهایت ژاپن ۲۵ بر ۲۲ پیروز ست دوم شد.

ست سوم؛ ۲۶ بر ۲۴ به سود ژاپن

امتیاز نخست با آبشار میلاد عبادی پور برای ایران ثبت شد. ملی پوشان ایران در نخستن تایم استراحت فنی با نتیجه ۸ بر ۵ پیروز شد. با گذشت زمان ایران در دفاع همچنان برتری را حفظ کرد و در حمله برابر پیش رفت  اما اشتباهات فردی مانند دو ست گذشته همچنان ادامه داشت. دومین تایم استراحت فنی نیز با برتری ۱۶ بر ۱۵ ایران همراه بود. در نهایت سرویس و دریافت‌های خوب ژاپن و اشتباهات پرتکرار ملی پوشان ایران باعث شد تا ست سوم هم با برتری ۲۶ بر ۲۴ به سود ژاپنی ها همراه شود.

تیم ملی والیبال ایران فردا در دومین بازی خود از ساعت ۱۴:۳۰ مقابل تیم ملی روسیه صف آرایی خواهد کرد.

 فرانسه، بلغارستان، آلمان، استرالیا، ایران، ژاپن، صربستان، اسلوونی، هلند، روسیه، آمریکا، کانادا، ایتالیا، لهستان، آرژانتین و برزیل ۱۶ تیم حاضر در مسابقات هستند. تیم‌های فرانسه، ایران، ایتالیا، آرژانتین، چین، برزیل، روسیه، لهستان، صربستان، آمریکا، آلمان و ژاپن ۱۲ تیم اصلی و ثابت برای هفت سال در گروه مردان لیگ ملت‌های والیبال هستند. تیم ملی چین به دلیل مسائل مالی از حضور در مسابقات انصراف داد تا تیم هلند جایگزین این تیم شود. تیم ملی اسلوونی نیز با قهرمانی در چلنجرکاپ جایگزین تیم ملی پرتغال شد که در سال ۲۰۱۹ از مسابقات سقوط کرد.

تیم ملی روسیه، مدافع عنوان قهرمانی در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به ترتیب با شکست تیم‌های فرانسه و آمریکا جام قهرمانی را بالای سر برد

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تیم ملی والیبال ایران تیم ملی والیبال ژاپن آلکنو تایم استراحت فنی استراحت فنی سود ژاپن ملی پوشان تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۲۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامبک و صعود دراماتیک شاگردان عطایی به فینال لیگ برتر والیبال

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم‌های پیکان تهران و فولاد سیرجان در دومین دیدار از سری پلی‌آف نیمه نهایی لیگ برتر والیبال از ساعت ۱۹ امروز (سه‌شنبه) در سالن فدراسیون والیبال به مصاف هم رفتند که نتیجه این بازی، ۳ بر ۲ به سود فولاد بود.

پیکان در ست‌های اول و دوم ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۲۱ برنده شد، اما شاگردان بهروز عطایی در تیم فولاد در ست‌های سوم و چهارم به بازی برگشتند و ۲۷ بر ۲۵ و ۲۵ بر ۱۹ پیروز شدند تا برنده بازی در تای برک مشخص شود. فولاد در ست پنجم هم ۱۵ بر ۹ به برتری رسید تا به‌عنوان نخستین تیم راهی فینال شود.

تیم فولاد سیرجان در بازی نخست که یکشنبه برگزار شد با نتیجه ۳ بر یک پیکان را شکست داده بود.
دیدار دوم تیم‌های شهداب یزد و شهرداری ارومیه از سری پلی‌آف نیمه نهایی لیگ برتر والیبال نیز فردا (چهارشنبه) برگزار می‌شود. شهداب در بازی نخست ۳ بر یک برنده شده است.

کد خبر 6063222

دیگر خبرها

  • برتری قاطع شهرداری گرگان در گام نخست نیمه‌نهایی سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا
  • تنیس مقدماتی جهان - مالزی؛ برتری پسران ایران مقابل هنگ کنگ
  • لیگ برتر والیبال؛ ارومیه کار را به بازی سوم کشاند
  • لیگ برتر والیبال|کار شهرداری و شهداب به بازی سوم کشیده شد
  • چند ساعت تا بازی‌های مرگ و زندگی در فوتبال ایران
  • لیگ برتر والیبال؛ فولاد کام‌بک کرد و فینالیست شد
  • کامبک و صعود دراماتیک شاگردان عطایی به فینال لیگ برتر والیبال
  • کامبک شگفت‌انگیز فولاد: عطایی اینجاست در فینال
  • صعود دراماتیک شاگردان بهروز عطایی به فینال/ پیمان اکبری ماراتن برده را باخت
  • تنیس مقدماتی جهان؛ شاگردان زیدی نتیجه را به تایلند واگذار کردند