Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه عاملین کاهش مشارکت، دادِ "ای وای مشارکت" سر می‌دهند، گفت: عملکرد رئیس جمهور آینده در انتخابات‌های بعدی خود را نشان می‌دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، روح‌الله متفکرآزاد در نشست صریح و بی‌پرده در فضای انتخابات که در مسجد امام علی (ع) رشدیه تبریز با اشاره به اینکه برخی در ایام انتخابات، وعده چرخش چرخ اقتصاد و سانتریفیوژ را دادند و بر اساس سندهای چشم انداز باید متوسط رشد اقتصادی 8 درصد می‌بود، اظهار داشت: در سال 91 تا 98 متوسط رشد اقتصادی کشور "صفر" بوده و در سال‌های 98 تا 1400 هم نوسان بالایی داشته که این حجم نوسان برای اقتصاد بسیار مضر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و معیشتی باعث به خطر افتادن سرمایه اجتماعی شده است، گفت: دشمن هم بر این مشکلات موج سواری می‌کند که راه حل آن انتخاب رئیس جمهور قوی و کارآمد در قالب دولت جوان و حزب اللهی است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با انتقاد از عملکرد بسیار ضعیف دولت که بعد از هشت سال هنوز مردم را سرزنش می‌کند که چرا مرغ گران شد، چرا دلار گران شد، چرا بازنشستگان کم می‌گیرند، افزود: مسببین وضعیت فعلی، به جای پاسخگویی، مدعی شده اند، روح ما می‌توانیم را از بین بردند و جای اهم و مهم را تغییر دادند.

حجت الاسلام رستمی: همه‌ ظرفیت‌ها برای مشارکت حداکثری در انتخابات به‌کار گرفته شوداعلام حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از شورای نگهبان/ "همه در ایجاد فضای امیدبخش و شورآفرین انتخاباتی مشارکت کنند"آیت‌الله علم‌الهدی: شورای نگهبان از قانون اساسی دفاع می‌کند نه مصلحت/ مشارکت سیاسی در نگاه اسلامی یک تکلیف استبرنامه کاندیداهای ریاست جمهوری در افزایش مشارکت موثر است10 نکته از بیانات امروز امام خامنه‌ای درباره «انتخابات» و «مشارکت پرشور مردم»

وی با اشاره به اینکه این دولت، جامعه و اقتصاد را در راستای وابستگی به غرب شرطی کرد، گفت: آنهایی که نوسان بازار را با اظهارات رئیس جمهور آمریکا بالا پایین کردند، خیانت کرده و معنای استقلال و آزادی را زیر سوال بردند. وقتی بازار با اظهار نظر نفر دست چندم آمریکا نوسان یابی می‌کند، این به شدت به ضرر کشور است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مجازی با نمایندگان مجلس یازدهم اظهار داشت: بر اساس تاکید مقام معظم رهبری، مهم‌ترین مسایل روز کشور، مذاکره و... نیست بلکه باید اقتصاد و معیشت اولویت باشد.

وی شعارهای تبلیغات انتخابات سال 92 روحانی را یادآور شد و گفت: روحانی گفته بود که علت مشکلات کشور، 30 درصد تحریم و 70 درصد سوء مدیریت است امروز در سال 1400 این مطلب را باید بعد از 8 سال به خود ایشان نسبت داد.

روح‌الله متفکرآزاد با انتقاد از اینکه از 93 تاکنون بیش از 53 میلیارد دلار ارز جهانگیری برای واردات کالاهای اساسی و کنترل بازار هزینه کردیم، تصریح کرد: این کارها را برای جلوگیری از گرانی و تورم کردند اما اتفاقا گرانی و تورم شدید رخ داد، در حالی که کشور را معطل 10 میلیارد دلار بلوکه شده کره و ژاپن کرده اند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه عاملین کاهش مشارکت، دادِ "ای وای مشارکت" سر می‌دهند، گفت: عملکرد رئیس جمهور آینده در انتخابات‌های بعدی خود را نشان می‌دهد، علل کاهش مشارکت احتمالی ناشی از عملکرد نامطلوب دولت یازدهم و دوازدهم است و افرادی که باید پاسخگو باشند، مدعی هستند.

وی بهانه اصلاح طلبان برای حمله به شورای نگهبان را بی اساس خواند و افزود: اگر در مورد صلاحیت افراد مدعی هستند، باید قبلا پیشبینی کرده و فردی را بفرستند که بتواند صلاحیت بگیرد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه انتخابات بهانه بود و ضربه زدن به شورای نگهبان هدف بود، ابراز داشت: معتقدم باید انتخابات پرشوری داشته باشیم، صندوق های نظام اسلامی نباید خلوت باشد چراکه دشمن به خلوتی انتخابات و مشارکت کم، طمع دارد.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات سال 88 و حضور پرشور مردم با مشارکت بالا، افتخار بزرگی برای کشور و انقلاب بود. تحریم‌های فلج کننده دولتِ مودبِ اوباما، محصول فتنه گری فتنه‌گران 88 بود و اکنون طلبکار شده اند.

متفکرآزاد تصریح کرد: معتقدم برای تقویت اقتدار، هویت ملی و آینده کشور، تنها مسیر "تغییر وضع موجود" از صندوق رای می‌گذرد.

رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس یازدهم، با بیان اینکه ما بیش از همه از وضعیت فعلی گلایه داریم، تصریح کرد: با این وجود، مشارکت برای ما اولویت و موضوعیت دارد و انتخاب فرد اصلح اولویت دیگر است.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور منتخب باید با رای بالاتر و پشتوانه قوی‌تری انتخاب شود تا قدرت حل مشکلات داشته باشد.

انتهای پیام/111/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای نگهبان کاهش مشارکت رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۳۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب تشکیل استان تهران شرقی

آفتاب‌‌نیوز :

سید محمدتقی شاهچراغی، معاون وزیر کشور امروز در جلسه شورای اداری ورامین با تاکید بر لزوم پیگیری و رسیدگی به مطالبات مردم اظهار کرد: فرایند تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین آغاز شده و در مسیر اجرا قرار دارد.

وی با بیان اینکه بخشی از کار‌های استان تهران شرقی پیش رفته است، گفت: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود. 

معاون وزیر کشور با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق ۴ راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

شاهچراغی تصریح کرد: در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان و ۲۲ حوزه انتخابیه، ۹۰ داوطلب برای تصاحب ۴۵ کرسی مجلس شورای اسلامی در روز ۲۱ اردیبهشت رقابت می‌کنند. 

رئیس ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند، اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرز‌ها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از ۹۹ درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • ۹۰ داوطلب در دور دوم برای تصاحب ۴۵کرسی مجلس رقابت می‌کنند
  • ۹۰ داوطلب در دور دوم برای تصاحب ۴۵کرسی مجلس رقابت می کنند
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود
  • پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • نتیجه دور دوم انتخابات نقش موثر در کارآمدی مجلس آینده دارد
  • نقشه جبهه پایداری برای رسیدن به هیئت رئیسه چیست؟
  • احتمال برگزاری انتخابانی فدراسیون دوومیدانی در خرداد
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود