Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@01:08:24 GMT

شورای امنیت روند انتخابات عراق را رصد می کند

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۵۳۳۶۱

شورای امنیت روند انتخابات عراق را رصد می کند

به گزارش ایرنا، شورای امنیت سازمان ملل شب گذشته (پنجشنبه) قطعنامه جدید را خود در این خصوص به تصویب رساند و وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد که این رصد کردن به درخواست دولت عراق بوده و نشان می دهد که بغداد در برگزاری انتخابات در موعد مقرر جدی است.
احمد الصحاف سخنگوی وزارت امور خارجه عراق در اظهاراتی خبری امروز جمعه گفته است که دولت عراق از طریق وزارت امور خارجه در چارچوب حاکمیت ملی و برای یک بار فقط، از شورای امنیت سازمان ملل رصد کردن انتخابات را درخواست کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطر نشان کرد که «رصد کردن» به معنی «نظارت» بر روند انتخابات نیست.
الصحاف ادامه داده است که اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل درخواست عراق را بدون هیچ کم و کاستی به اجماع به تصویب رسانده و ناظران این نهاد بین المللی از نزدیک روند انتخابات را رصد خواهند کرد.
وی در خصوص نگرانی از برخی اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل برای دخالت در روند انتخابات عراق گفت که این نگرانی ها کاملا طبیعی است اما حضور ناظران بین المللی از طریق نمایندگی سازمان ملل در عراق (یونامی) در راستای رعایت حاکمیت ملی عراق خواهد بود.
وی بدون اشاره به تعداد ناظران بین المللی که انتخابات عراق را رصد خواهند کرد گفت:علاوه بر ناظران اعضای دائم شورای امنیت، ناظرانی از اتحادیه عرب و سازمان همکاری های کشورهای اسلامی نیز روند انتخابات عراق را رصد خواهند کرد. 
به گفته وی، وجود ناظران خارجی برای پشتیبانی از روند دمکراسی در کشور است.
احمد الصحاف تاکید کرد که دولت عراق هیچ چیز سری برای پنهان کردن از افکار عمومی ندارد.
شورای امنیت سازمان ملل همچنین با تمدید کار نمایندگی سازمان ملل برای کمک به عراق (یونامی) تا تاریخ ۲۷ ماه می ۲۰۲۲ موافقت کرد.
نظارت برخی کشورهای دائم شورای امنیت سازمان ملل مانند آمریکا و انگلیس و حتی فرانسه به دلیل منافع و انتظارات سیاسی خاصی که نسبت به عراق دارند، در این کشور با انتقادهایی همراه است.
برخی از جریان های سیاسی عراقی چندان به این نظارت های بین المللی اعتقادی ندارند و آن را بهانه ای برای دخالت خارجی در روند انتخابات عراق می دانند.

برچسب‌ها انگلیس فرانسه سازمان ملل متحد شورای امنیت سازمان ملل شورای عالی امنیت ملی انتخابات پارلمانی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا عراق اتحادیه عرب بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انگلیس فرانسه سازمان ملل متحد انگلیس فرانسه سازمان ملل متحد شورای امنیت سازمان ملل شورای عالی امنیت ملی انتخابات پارلمانی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا عراق اتحادیه عرب بغداد اخبار کنکور شورای امنیت سازمان ملل روند انتخابات عراق دائم شورای امنیت وزارت امور خارجه بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۳۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای امنیت عضویت فلسطین در سازمان ملل را به رأی می‌گذارد

شورای امنیت قرار است روز پنج‌شنبه قطعنامه پیشنهادی الجزائر برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را به رأی بگذارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه خبری الجزیره اعلام کرد شورای امنیت روز پنجشنبه در مورد پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی الجزایر در رابطه با عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل رای‌گیری خواهد کرد.

پنج‌شنبه هفته گذشته اعضای این شورا در نشست غیرعلنی خود درباره عضویت فلسطین در سازمان ملل به توافق نرسیدند.

فلسطین بار دیگر به عضویت کامل سازمان ملل در نیامد

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • قطعنامه عضویت کامل فلسطین دوباره به رای گذاشته می شود
  • چین: در کنار مردم فلسطین هستیم
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنایع وابسته به پهپاد و موشک ایران/ وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت توسط آمریکا/ روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک/ حمله اسرائیل به پایگاه‌های دفاع هوایی در جنوب سوریه
  • صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد
  • فوری| صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد
  • فوری| انفجار تبریز، مناطق مرکزی ایران و ... | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد
  • رای گیری در مورد عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • رأی‌گیری جدید برای عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • شورای امنیت عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را به رأی می‌گذارد
  • شورای امنیت عضویت فلسطین در سازمان ملل را به رأی می‌گذارد