Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا رزم حسینی امروز ۷ خرداد در جلسه در شورای ساماندهی مبادلات مرزی پیرانشهر که با موضوع بررسی مشکلات کولبران در محل فرمانداری شهرستان مرزی پیرانشهر با حضور استاندار، نماینده مجلس، معاونین وزیر و مسئولین شهرستانی برگزار شد، افزود: آذربایجان غربی به عنوان پایلوت در این تصمیم تمامی اختیارات وزارتخانه را برای ساماندهی مرزنشینان به کار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مدیریت یکپارچه پایانه‌های مرزی در وزارت راه و شهرسازی می باشد، ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان مجموعه همکار در این راستا تمام تلاش خود را در جهت روان‌سازی و تسهیل امور انجام خواهد داد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: آن بخشی از امورات مربوطه که مرتبط به وزارت صمت است استاندار با جدیت تمام پیگیری نماید.

رزم حسینی مرزهای پیرانشهر و سردشت را از مرزهای اقتصادی کشور دانست و گفت: می خواهیم با کشورهای همسایه غربی صادرات گسترده‌ تری داشته باشیم، کالاهای ایرانی برای این کشورها جذاب است و این مرزها در این راستا ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای دارند.

وی با اشاره به اینکه خلق پول در سردشت و پیرانشهر به علت همین مبادلات مرزی بسیار بالاست، تصریح کرد: از این ظرفیت باید استفاده بهینه گردد و خلق پول تبدیل به تولید و اشتغال شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از آمادگی این وزارتخانه برای تامین زیرساخت‌های لازم در قالب شهرک‌ها و نواحی صنعتی در این منطقه خبر داد.

رزم حسینی همچنین با اشاره به راه‌اندازی سامانه با ظرفیت جامع تجارت گفت: یکپارچگی امور در این سامانه باید محقق شود و دستگاهها موازی کاری نداشته باشند.

وی با بیان اینکه شهرهای مرزی در تامین امنیت ملی خدمات ارزنده‌ای داشته اند، گفت: امنیت مرزها مرهون پایمردی مردمان مرزنشین از جمله پیرانشهر و سردشت است.

وزیر صمت در پایان تاکید کرد: شهدای گرانقدرمان برای حفظ و تمامیت ارضی کشور جانفشانی نمودند و ما نیز باید در کنار این فداکاریها اقتصاد مردم منطقه را تقویت و تامین نماییم.

شناسایی ۶۰ میلیارد تن ذخیره معدنی در کشور

علیرضا رزم حسینی اظهارکرد: تداوم عملیات اکتشاف معادن در کشور نشان می دهد که ارزش ذخایر آن تا ۱۰۰۰میلیارد دلار نیز خواهد رسید.

وی افزود: بخش معدن و صنایع معدنی امروزه از اهمیت زیادی برخوردار بوده و قابلیت همپایی با نفت را برای تحصیل ارز و ایجاد اشتغال در کشور داشته و بستری ارزشمند برای سرمایه‌گذاری جدید محسوب می‌شود. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: هم اینک بالغ بر ۶۰ میلیارد تن ذخیره معدنی در سطح کشور شناسایی شده که از این رقم حدود ۳۷ میلیارد تن ذخیره قطعی و بقیه احتمالی است.

رزم حسینی تاکید کرد: جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی را به صورت جدی دنبال می‌کنیم و بر این باوریم که معدنی را استخراج نکنیم مگر اینکه امکان فرآوری داخل برای ایجاد ارزش افزوده داشته باشد و این مسیر را با جدیت ادامه می دهیم.

وی معادن را فرصت مهمی برای توسعه متوازن و پایدار در کشور دانست و اضافه کرد: یکی از سیاست های این وزارتخانه حرکت به سوی فراوری مواد معدنی است و برهمین اساس تصمیم گرفته شده است تا هر واحدی که مواد معدنی آن به اندازه کافی باشد ملزم به فرآوری مواد معدنی تولیدی خود شود تا بدین وسیله به سوی اشتغالزایی بیشتر حرکت کرد.

پربیننده ترین کدام کالای ایرانی در ترکیه بیشترین مشتری را دارد؟ تاثیر قیمت ارز و مواد اولیه بر بازار لوازم خانگی دست انداز‌های بازار لوازم خانگی ترخیص کالاهای اساسی قضایی شد انباشت ۶.۵میلیون تن کالای اساسی در گمرکات

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وزارت صمت انتخابات ۱۴۰۰ معدن و تجارت مواد معدنی رزم حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۴۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)

وزیر کشور به استانداران سراسر کشور دستور داد تا برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره) در ۱۴ خرداد در تمامی شهرستان‌ها و روستاها اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش ایسنا، نشست ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، عصر چهارشنبه به ریاست احمد وحیدی وزیر کشور و با حضور اعضای این ستاد در وزارت کشور برگزار شد.

وزیر کشور با ادای احترام به مقام شامخ حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: ایشان یگانه دوران معاصر و انسان بزرگی هستند که همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت عظیم ایشان است.

وحیدی ضمن بررسی تکالیف دستگاه‌های مربوطه و ابلاغ اقدامات مورد نیاز، بر انتشار افکار و اندیشه‌های امام راحل(ره) تاکید کرد و افزود: باید ابعاد مختلف شخصیت والای حضرت امام(ره) برای کودکان، نوجوانان و جوانان با شیوه‌های نوین و ابتکاری تبیین شود.

وی تصریح کرد: این اقدام نباید به یک روز در سال محدود شود بلکه دستگاه‌های تبلیغاتی و همچنین رسانه‌ها برنامه‌ریزی مداومی در این زمینه داشته باشند.

وزیر کشور همچنین به استانداران، فرمانداران و بخشداران دستور داد تا بزرگداشت امام راحل(ره) را در همه شهرستان‌ها و روستاها با شکوه هرچه بیشتر برگزار کنند.

وحیدی ادامه داد: ۱۴ خرداد روزی است که باید انعکاس عمومی داشته باشد و محدود به تهران نشود.

در ادامه، محمد علی انصاری سرپرست حرم حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: بزرگداشت امام خمینی(ره) یک دستاورد معنوی، سیاسی، انقلابی و دینی است که در مجامع داخلی و بین‌المللی برگزار می شود.

وی با تاکید بر اهمیت این بزرگداشت، با بیان اینکه «هرساله شخصیت، آرمان‌ها، افکار و اندیشه‌های بلند امام(ره) توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی بازخوانی می‌شود»، عنوان کرد: بزرگترین دستاورد این مراسم این است که رهبر معظم انقلاب، مسیر امام(ره) را به دیگران می‌نمایاند.

سرپرست حرم امام خمینی(ره) افزود: دستاورد بزرگ این اجتماع مردمی این است، مفسر واقعی اندیشه های امام، نقشه راه را ترسیم می‌کنند.

انصاری پیام اجتماع بزرگ مردم در این مراسم را اعلام وحدت و انسجام حول محور امام و ولایت برشمرد و اضافه کرد: مردم میثاق خود با امام راحل(ره) و بیعت خود را با رهبر معظم انقلاب تجدید می‌کنند و اقتدار نیروهای نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی به رخ جهان کشیده می‌شود.

وی تاکید بر تداوم بی وقفه راه امام(ره) را سومین دستاورد مراسم بزرگداشت بنیانگذار انقلاب اسلامی برشمرد و یادآور شد: سالگرد ارتحال امام(ره) احیای این شعار است که راه امام با پیروی از ولایت زنده است.

سرپرست حرم امام خمینی(ره) با تقدیر از وزیر کشور که پرچمدار این راه و حرکت بوده است، تصریح کرد: سالگرد بزرگداشت امام(ره) میراث معنوی است که هرچه پررنگ‌تر، قوی‌تر، مردمی‌تر، انقلابی‌تر و وحدت‌بخش‌تر باشد، ثمرات و دستاوردهای بیشتری برای تقویت راه و آرمان‌های امام(ره) و حمایت قاطع از ولایت دارد.

در این نشست، دستگاه‌های مختلف درباره مسئولیت‌های محوله و اقداماتی که باید برای تسهیل حضور زایران امام خمینی(ره) در ۱۴ خرداد به عمل آورند، بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال
  • بالاترین میزان تولید مواد معدنی در مجتمع سرب و روی مهدی آباد
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر
  • برنامه ریزی برای واگذاری یک میلیون زمین روستایی در کشور
  • ◄ صادرات یک میلیون تن مواد معدنی به کشورهای حوزه خلیج فارس
  • ۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر در یک ماه نخست سال صادر شد
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • صادرات ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندرخمیر
  • صادرات بیش از ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندر چند منظوره خمیر