Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا- محققان امنیتی موفق به کشف 15 نرم‌افزار خرید و فروش، بانک داری و رمزارز شدند که به منظور دزدیدن سرمایه‌های قربانیان ایجاد شده است. محققان امنیتی موفق به کشف 15 نرم‌افزار خرید و فروش، بانک داری و رمزارز شدند که به منظور دزدیدن سرمایه‌های قربانیان ایجاد شده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  techradar، برنامه‌های جعلی iOS و اندروید مرتبط با رمزارزها از یک سرور مشترک استفاده می‌کنند و این نشان می‌دهد که یک گروه از مجرمان سایبری مسئولیت گرداندن آنها را برعهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فرض با در نظر گرفتن اشتراکاتی که در طراحی این نرم افزارها و همچنین سیستم پشتیبانی جعلی انها وجود دارد تقویت می‌شود.
 
 گفته می‌شود که این گروه از مشترکان برای تشویق کاربران به نصب این نرم‌افزارها راه‌های متفاوتی را امتحان کرده اند و برخی از آنها حتی با شرکت در وب‌سایت‌های همسریابی قربانی‌های خود را از این راه انتخاب کرده اند. در یکی از مثال ها، اپراتورهای اسکم به امید ایجاد این تصور که نرم‌افزار دانلود شده از سوی قربانیان از یک منبع معتبر نشات میگیرد، نسخه‌ای جعلی از صفحه دانلود اپ استور درست کردند.
 
زمانی که قربانی دکمه دانلود را می‌فشارد با آیکونی روبرو می‌شود که تا حد بسیار زیادی به یک نرم‌افزار موبایل استاندارد شباهت دارد و در برخی از موارد برند یک سرویس مالی مشهور را تقلید می‌کند. با این حال این آیکون تنها یک میانبر به یک صفحه جعلی است که قربانی‌ها در آن اعتبارات مالی خود را وارد کرده یا یک تراکنش مبتنی بر رمز ارز را انجام می‌دهند و به راحتی به دام می‌افتند.
     
گزارش‌های به دست آمده نشان دهنده آن است که اگر یک قربانی بعدا سعی داشته باشد که سرمایه خود را از آن وب‌سایت خارج کرده یا حساب کاربری خود را ببندد، اپراتورها دسترسی او را مسدود می‌کنند. با این حال کاربران با چند روش ساده می‌توانند خود را در برابر این دسته از حملات سایبری محافظت کنند.
 
کاربران به منظور دوری کردن از نرم افزارهای مخرب می‌بایست نرم افزارها را تنها از وب‌سایت‌های امن نظیر اپ استور را گوگل پلی دانلود کنند. همچنین بهتر است به خاطر داشته باشید که توسعه دهندگان نرم افزارهای محبوب اغلب وب‌سایتی دارند که کاربران را به این درگاه‌های امن دانلود می‌فرستند و به این ترتیب خیال کاربران از ایمن بودن آن نرم‌افزار راحت می‌شود.
 
در آخر اگر با مورد مشکوکی برخورد کردید یا پیشنهاد مالی بسیار وسوسه کننده‌ای داشتید و شخصی نا مطمئن به شما در رابطه با سرمایه گذاری در وب‌سایت یا نرم افزاری توصیه‌های نه چندان منطقی کرد، به یاد این روش‌های دزدی سایبری بیفتید و آن را رد کنید.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: رمزارز نرم افزار وب سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۴۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از دست‌افزارهای سنگی نویافته کشف رود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در این نشست تخصصی که در موزه بزرگ خراسان برگزار شد، گفت: کشف رود، رودخانه‌ای تاریخی، اساطیری و باستان‌شناسی است که نویافته‌های عصر «پلئیستوسن» در امتداد این رودخانه کشف رود بخشی از تاریخ این سرزمین کهن را نمایان می‌کند.

احسان زهره‌وندی افزود: هم‌چنین با رونمایی از نخستین دست‌افزار‌های سنگی آشولی در شمال شرف فلات ایران دستاوردی مهم از تاریخ این استان و ایران در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی با اشاره به چالش‌های زیست محیطی پیرامون کشف رود گفت: با رونمایی از مطالعات باستان‌شناسی و نویافته‌های محدوده کشف رود اهمیت این رودخانه دوچندان شده و وظیفه همه دستگاه‌هایی اجرایی است که این میراث ارزشمند طبیعی و تاریخی را حفظ کنند.

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی افزود: ارائه دستاورد‌های پژوهشی جدید محوطه قادرآباد توس نیز اهمیت منطقه تاریخی توس در کنار کشف رود را نشان می‌دهد و امیدواریم با روشن شدن بخشی از تاریخی کهن این سرزمین توجه مسئولان و مردم به این منطقه تاریخی جلب شود.

دیگر خبرها

  • چرا ایرانی‌ها بیشتر در دام بدافزار‌ها می‌افتند؟
  • کلاهبرداری با ارسال لینک جعلی ورود به نرم‌افزار کالابرگ
  • با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید
  • «ایکس» به جنگ بات‌ها می‌رود
  • جنجال هوش مصنوعی در انتخابات هند
  • کلاهبرداری به روش پانزی این بار در گنبدکاووس 100 قربانی گرفت
  • دستگیری سرشبکه هرمی سایت غیرقانونی ارز دیجیتال
  • سرشبکه هرمی سایت غیرقانونی ارز دیجیتال ترینوست در گلستان بازداشت شد
  • رونمایی از دست‌افزارهای سنگی نویافته کشف رود
  • رسانه آمریکایی ماهیت مسیح علینژاد را برملا کرد + تصاویر