Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، پس از وقوع زمین لرزه ۵.۹ ریشتری ۲۹ فروردین ماه امسال در بندرگناوه، با گذشت ۴۰ روز پس لرزه‌ها همچنان در این منطقه ادامه دارد، طوریکه از نخستین ساعت‌های بامداد امروز (شنبه) هشتم خرداد تا زمان مخابره خبر هفت زلزله با درجه‌های مختلف رخ داده است.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴ریشتر گناوه را لرزاند

 مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران از ساعت ۰۰:۰۸:۵۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ تا ساعت تا ساعت ۶:۴۱:۰۸.۶ صبح هشتم خرداد هفت زمین لرزه با شدت زیاد و کم ثبت کرده‌است.

این زمین لرزه ها باعث شد تا مردم این منطقه، شب سختی را همراه با نگرانی و استرس تا صبح سپری کنند، طوریکه بارها از خواب پریدند و با ترس خود را به حیاط و کوچه‌ها رساندند.

بیشترین شدت زمین لرزه در این منطقه ساعت ۱:۵ بامداد امروز شنبه همزمان با زلزله ۵ ریشتری بابامنیر استان فارس رخ داد که مردم با هراس و وحشت زده از منازل خود بیرون رفتند.

ازساعات اولیه صبح روز دوشنبه که هنوز آفتاب در نیامده بود، زمین لرزه‌های شدید در این منطقه رخ داده است که بیشتر مردم از خواب پریدند.

آخرین زمین لرزه در بندرگناوه تا قبل از ارسال خبر ساعت ۰۶:۴۱:۰۸.۶ به بزرگی ۳.۷ ریشتر در عمق ۱۸ کیلومتری در مرکز لرزه نگاری کشور به ثبت رسیده است.

اگرچه بنا به اظهار نظرکارشناسان وقوع زمین لرزه‌ها پس از زلزله ۵.۹ ریشتری امری طبیعی است اما تداوم آن باعث نگرانی و هراس شدید مردم گناوه شده‌است.

کارشناسان و حتی مردم این منطقه معتقدند که تداوم پس لرزه‌ها موجب ضعیف شدن مقاومت ابنیه و ساختمان‌های آنان شده و در آینده مشکل ساز خواهد شد.

فرماندارگناوه گفت: زمین لرزه های بامداد هشتم خرداد اگرچه تاکنون  خسارتی دربرنداشته است، اما نگرانی مردم را دوچندان کرده‌است.

غلامرضا مهرجو افزود: از شب گذشته تا صبح امروز شنبه چندین زمین لرزه در این شهرستان رخ داده‌است که با پیگیری‌های صورت گرفته گزارشی از خسارت‌ها وصول نشده‌است.

وی اظهارداشت: زمین لرزه ها هم در شهر و هم در روستاها با شدت زیاد و کم احساس شده‌است.

بندرامام حسن شهرستان دیلم هم در همسایگی شهرستان گناوه از زلزله در امان نماند.

به گزارش ایرنا به نقل از مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران،  زلزله‌ای به بزرگی ۴ ریشتر در این بندر رخ داد.

براساس این گزارش این زلزله ۴ ریشتری ۵ و ۲۵ دقیقه بامداد شنبه مرز استان‌های بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و فارس  - حوالی بندر امام حسن را لرزاند.  

با پیگیری‌های صورت گرفته این زمین لرزه تاکنون خسارتی نداشته است.

محل دقیق این زمین لرزه در منطقه‌ای به طول جغرافیایی: ۵۰.۵۷ و عرض جغرافیایی: ۲۹.۸۸ و ۳۰ کیلومتری بندرامام حسن بوده و در عمق ۱۹ کیلومتری زمین اتفاق افتاده است.

بندرامام حسن با فاصله ۳۰ کیلومتر، بندرگناوه با ۳۴ و بندر دیلم با ۴۴ کیلومتر نزدیکترین مناطق به کانون این زلزله بوده است.

کانون این زمین لرزه با بوشهر ۱۰۸ و یاسوج ۱۳۱ کیلومتر فاصله داشته است.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در ساعت  ۱۱:۱۱ روز یکشنبه ۲۹ فروردین امسال در ۲۸ کیلومتری شهرستان گناوه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد که باعث قطعی برق، تلفن ثابت، اینترنت، تخریب دیوارهای خانه‌ها، ریزش کوه، شکستن شیشه‌ها و اثاثیه منازل مردم و مصدومیت ۶ نفر شد.

شدت این زلزله در استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و فارس نیز احساس شد.

خدمات زیرساختی از جمله، برق، تلفن ثابت و اینترنت مناطق زلزله زده از بدو وقوع برقرار است.

کد خبر 604047 برچسب‌ها زلزله

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: زلزله زمین لرزه زمین لرزه زمین لرزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۵۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لرزش مجدد مسجد حضرت ابوالفضل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، بنا بر اعلام مرکز لرزه نگاری کشور، این زمین لرزه در ساعت یک و ۵۰ دقیقه امروز چهارشنبه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.
این زمین لرزه در ۱۸۵ کیلومتری زاهدان ونه کیلومتری مسجد حضرت ابوالفضل اعلام شده است.
محبی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گفت: تاکنون‌خسارتی از زمین لرزه گزارش نشده است.

دیگر خبرها

  • زلزله ۴.۱ ریشتری سمنان را لرزاند
  • دامغان لرزید
  • زلزله ۵.۶ ریشتری شمال ترکیه را لرزاند
  • دو زلزله منطقه مسجد حضرت ابوالفضل خسارتی نداشته
  • دو زلزله منطقه مسجد حضرت ابوالفضل خسارتی نداشته است
  • لرزش مجدد مسجد حضرت ابوالفضل
  • زلزله ۴.۸ ریشتری در سیستان و بلوچستان
  • زلزله بامدادی این استان را به لرزه درآورد/ جزئیات
  • زمین لرزه فاضل آباد گلستان را لرزاند
  • ثبت زلزله شاخص در شهداد کرمان / رخداد ۱۰۵ زمین‌لرزه طی هفته گذشته