Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@10:45:47 GMT

تولید علوفه هیدرو پونیک در بشاگرد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۵۵۸۰۸

تولید علوفه هیدرو پونیک در بشاگرد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، سید اکبر کساء مدیرمؤسسه خیریه امام علی گفت: در این طرح علوفه بدون خاک در یک سالن سی متری تولید می‌شود.

سید اکبر کساء افزود: در اجرای این طرح با تولید روزانه ۵۰۰ کیلو علوفه، غذای ۱۵۰ راس دام تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید

پرورش علوفه دام به روش هیدروپونیک در قشم


او گفت: درصورت استقبال از طرح تولید علوفه هیدرو پونیک، با کمک کمیته امداد و صندوق کارآفرینی امید این طرح در شهرستان بشاگرد گسترش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 هیدروپونیک کشت بدون خاک هم گفته می شود که قابلیت تولید انبوه را در فضای بسته دارد و امروزه نه تنها در علوفه بلکه در تولید انواع سبزی وداروهای گیاهی نیز استفاده می شود. این نوع کشت به علت فضای بسیار کم و آب مصرفی بسیار پایین اشتغال زا و درامدزا می باشد.

پیش از این یک گلخانه هشت هکتاری  به روش هیدروپونیک تحت نظارت شرکت اسپانیایی ininsa و هروی سن در شهرستان رودان راه اندازی شده بود.

انتهای خبر /ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوفه هیدروپونیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۵۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردم در عرصه‌های تولید نیازمند گفتمان‌سازی است

حجت الاسلام هادی صاحبقرانی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم توسط رهبر معظم انقلاب گفت: باید شعار امسال با تلاش روحانیون و دست اندرکاران ذیربط به گفتمان غالب در جامعه تبدیل شود.

وی ادامه داد: روحانیون باید در سخنرانی‌ها و برنامه‌های مختلف اهمیت جلب مشارکت مردم در رونق و جهش تولید را تبیین و آنان را برای فعالیت در این عرصه تشویق کنند تا احساس مسوولیت عمومی جامعه بدین منظور افزایش یابد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به تشکیل اتاق فکر و اندیشه ورز برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم در این اداره کل تصریح کرد: در این مکان اندیشه ورز راهکار‌های تحقق این مهم با حضور روحانیون و مسوولان و صاحبنظران مربوطه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

برگزاری دوره‌های سواد رسانه برای کاهش آسیب‌های فضای مجازی

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: برای کاهش آسیب‌های فضای مجازی و آشناسازی نوجوانان و جوانان نسبت به این آسیبها، دوره‌های سواد رسانه و طرح «منیر» توسط این اداره کل با همکاری آموزش و پرورش در شهرستان‌های مختلف در دست اجرا است.

وی تصریح کرد: در کنار این مساله در قالب مرکز رسانه ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها از ظرفیت‌های بومی برای آشنایی نوجوانان و جوانان و دانش آموزان و دانشجویان نسبت به آسیب‌های فضای مجازی بهره گرفته می‌شود و سطح آگاهی‌های عمومی افزایش می‌یابد.

صاحبقرانی محتوا سازی برای فعالان فضای مجازی در عرصه مقابله با ترفند‌های فرهنگی دشمنان و آسیب‌های این بخش را دیگر رویکرد‌های اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ذکر کرد.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • کشت چغندرعلوفه‌ای در ۱۰۰ هکتار از مزارع استان قزوین بصورت پایلوت 
  • اهدای ۴۰۰ کیسه آرد رایگان به نیازمندان در بشاگرد
  • احداث گلخانه در جهت خودکفایی شهرداری در تولید انواع گل + فیلم
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در باره بیماری گیجی گوسفندان
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری سنوروزیس ،گیجی در گوسفندان
  • احداث گلخانه تولید انواع گل
  • تولید ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای در بهشهر
  • به‌زودی، قیمت‌گذاری شوینده‌ها حذف می‌شود
  • مشارکت مردم در عرصه‌های تولید نیازمند گفتمان‌سازی است
  • بازگشایی راه‌های روستایی بخش گافر و پارامون بشاگرد تا پایان هفته