Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدر رشیدی شنبه در گفت و گو با ایرنا ادامه داد:‌ در جلساتی که با پژوهشکده کشاورزی پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای کشور داشتیم رقم برنجی به نام موتانت هسته ای به ما معرفی کردند و در اختیار ما قرار دادند که مقاوم به شوری و خشکی است.
وی با اشاره به اینکه کاشت این برنج به صورت خشکه کاری(غیرغرقابی) در شهرستان کازرون صورت گرفت افزود: کشت این رقم برنج در نیم هکتار از اراضی بخش مرکزی به طور  الگویی با نصب کنتور اندازه گیری آب با آبیاری نواری کشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر جهاد کشاورزی کازرون اضافه کرد: با نصب کنتور انتظار داریم با عددی زیر هفت هزار مترمکعب آب در هر هکتار به تولید خوبی برسیم.
رشیدی اظهارداشت در صورت موفق بودن این کشت با همکاری پژوهشکده کشاورزی کشت این رقم برنج را در شهرستان بین کشاورزان توسعه خواهیم داد.

او گفت: کشاورزان شهرستان کازرون از دیر باز اقدام به کشت برنج به صورت سنتی می کردند که با بروز خشکسالی این کشت از چرخه تولید خارج شد.

کازرون از شهرستان های غربی فارس است که فاصله مرکز آن با شیراز حدود ۱۲۰ کیلومتر است. 

برچسب‌ها کشاورزی شیراز برنج کازرون فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی شیراز برنج کشاورزی شیراز برنج کازرون فارس اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۵۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از اضافه برداشت ۲.۳ میلیون مترمکعبی آب در خاتم و مروست

ایسنا/یزد رئیس اداره منابع آب خاتم و مروست از صرفه‌جویی بیش از دو میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی این اداره در یک سال گذشته خبر داد.

مهدی حیدری با اشاره به اهمیت حفظ آبخوان‌ها، گفت: در راستای طرح احیا و تعادل بخشی و با تلاش گروه گشت و بازرسی این اداره، تعداد ۴۵ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی شد و همچنین ۲۵ مورد تقلیل منصوبات و کاهش آبدهی چاه‌های مجاز صورت گرفت که این امر صرفه‌جویی بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب آب را در یک سال گذشته در پی داشت.  

وی با بیان اینکه تعداد ۲۵ حلقه چاه غیر مجاز پر شده است، افزود: با انجام دیگر اقدامات حفاظتی، تعداد ۱۱ مورد ادوات حفاری غیر مجاز توقیف شد و همچنین ۴۱ مورد قطع برق و پلمب منصوبات چاه‌های مجاز دارای تخلف و ۳ مورد کشیدن منصوبات غیر مجاز انجام شد.   

حیدری با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی و انتظامی این دو شهرستان برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب زیر زمینی  و سطحی اظهار داشت: این اداره با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت.

رئیس اداره منابع آب خاتم و مروست با بیان اینکه ۲۱۹ مورد مجوز برای جبران کاهش آبدهی مجاز چاه های کشاورزی، صنعت و خدمات و شرب صادر شده است، ابراز کرد: ۵۹ مورد مجوز تأمین آب برای واحدهای صنعتی، خدماتی و دامی با حجم بیش از ۴۵۰ هزار متر مکعب برای این دو شهرستان صادر شده است.  

وی همچنین به وضعیت خوب این دو شهرستان در نصب کنتور های هوشمند در دو بخش کشاورزی و صنعتی اشاره کرد و گفت: ۷۷ در صد از چاه‌های صنعتی و ۹۹.۸درصد از چاه‌های کشاورزی این دو شهرستان به کنتور هوشمند مجهز شدند و برای سومین سال پیاپی طرح تحویل حجمی آب کشاورزی با همکاری کشاورزان به طور کامل انجام شد.   

رئیس اداره منابع آب خاتم و مروست افزود: هزار و ۲۱۸ مورد بازدید چاه و قنات و کالیبراسیون کنتور های هوشمند چاه‌های کشاورزی و صنعت و خدمات از سوی گروه گشت و بازرسی این اداره انجام شده است.

وی همچنین ابراز کرد: در راستای مشارکت همگانی مردم و مسئولین در حفاظت بیشتر از منابع آب، تعداد ۲ جلسه شورای حفاظت از منابع آب و ۴ جلسه میز خدمت در محل نماز جمعه برگزار شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای یزد، حیدری در پایان به بهسازی و ترمیم بندهای خاکی و لایروبی بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ متر از رودخانه های این دو شهرستان اشاره کرد و گفت: عملیات لایروبی رودخانه مرکزی چاهک به طول ۱۴۰۰ متر، رودخانه چنارناز به طول ۲۰۰ متر و رودخانه مروست به طول ۳ هزار و ۲۵۰ متر انجام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف کلاهبرداری میلیاردی به شیوه خرید ارز دیجیتال در کازرون
  • ۸۰ بسته معیشتی برای نیازمندان کازرون اهدا شد
  • شخم بیش از نیمی از شالیزار‌های شهرستان ماسال
  • قائم شهر شهرستان پیشرو در کشت مکانیزه برنج
  • کلنگ زنی ۳ مدرسه در شهرستان کهگیلویه انجام شد
  • خسارت ۱۰۰ میلیارد تومانی سیلاب به بخش کشاورزی سپیدان
  • جلوگیری از اضافه برداشت بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب آب + عکس
  • جلوگیری از اضافه برداشت ۲.۳ میلیون مترمکعبی آب در خاتم و مروست
  • جنگ شادی به مناسبت میلاد امام حسن (ع) در مجموعه جهانی بیشاپور
  • ابتکار بولونیا در افزایش مهارت و مشارکت اجتماعی جوانان