Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر انگلیس در جریان دیدار با همتای مجارستانی‌اش در لندن تاکید کرد که نسبت به حقوق بشر در مجارستان از جمله برابری جنسیتی، حقوق همجنس‌گرایان و آزادی مطبوعات، نگرانی‌های جدی دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی دفتر بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس گفت: جانسون در جریان دیدار با ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان در لندن، نگرانی‌های جدی خود را در مورد حقوق بشر در مجارستان از جمله برابری جنسیتی، حقوق همجنس‌گرایان و آزادی مطبوعاتی مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رهبران انگلیس و مجارستان همچنین درباره تعدادی از موضوعات سیاست خارجی از جمله روسیه، بلاروس و چین مذاکره کردند. بوریس جانسون، مجارستان را به استفاده از نفوذش برای ترویج دموکراسی و ثبات ترغیب کرد.

به محض ورود اوربان به دفتر نخست وزیری انگلیس، خبرنگاران سوالاتی را از بوریس جانسون درباره اظهارات جنجالی نخست وزیر مجارستان درباره اسلام و مهاجران و همچنین موضع حامی روسیه‌اش پرسیدند.

اوربان، ناسیونالیستی که به خاطر فرسایش دموکراسی در مجارستان و مخالفتش با مهاجرت با اتحادیه اروپا به اختلاف شدید برخورده، در حال حاضر تلاش می‌کند تا ائتلاف محافظه‌کارانه جدیدی را در داخل اروپا ایجاد کند.

اوربان پیش از سفر به لندن به رسانه‌های داخلی گفته بود که مجارستان جای خالی انگلیس در اتحادیه اروپا را شدیدا احساس می‌کند و لازم است که روابط دوجانبه میان انگلیس و مجارستان تقویت شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انگليس مجارستان نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۵۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجارستان : رقابت ناتو در اوکراین جرقه جنگ جهانی سوم را خواهد زد

وزیر امور خارجه مجارستان گفت: آمریکا، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و اتحادیه اروپا بر سر اینکه چه کسی می‌تواند تسلیحات بیشتری به اوکراین برساند، رقابت دارند و این امر درگیری با روسیه را تشدید و تهدید یک جنگ جهانی جدید را جدی‌تر خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، پیتر سیجارتو در بدو ورود به لوکزامبورگ برای شرکت در نشست مشترک وزرای خارجه و دفاع اتحادیه اروپا، تاکید کرد که پس از تصمیم اخیر کنگره آمریکا مبنی‌بر تصویب لایحه جدید کمک به اوکراین، «سیاستمداران اروپایی طرفدار جنگ می‌خواهند این باخت خود را جبران کنند». او در حساب کاربری فیس‌بوک خود نوشت: «امروز تحویل تسلیحات جدید و میلیاردها یورو در دستور کار آنهاست».

وزیر امور خارجه مجارستان هشدار داد که «تدارک جنگ جهانی در بروکسل در حال تشدید است» و ایالات متحده، ناتو و اتحادیه اروپا «به جای تمرکز بر تقویت صلح و یافتن راه حل‌های دیپلماتیک» اکنون برای هماهنگی کمک‌های نظامی در مورد اوکراین با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وزرای اتحادیه اروپا قصد دارند در نشست هفته جاری در لوکزامبورگ در مورد جنگ اوکراین، به ویژه تامین سامانه دفاع هوایی از جمله پاتریوت بحث کنند.

آنها قرار است در زمینه استفاده از دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به کی‌یف، رایزنی می کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • انگلیس هزینه‌های دفاعی را به ۲.۵ درصد افزایش می‌دهد
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود
  • پیش‌بینی نخست‌وزیر مجارستان: جنگ اوکراین می‌تواند تا پایان ۲۰۲۵ پایان یابد
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • وعده انگلیس برای ارائه بزرگترین بسته کمکی به اوکراین
  • مجارستان : رقابت ناتو در اوکراین جرقه جنگ جهانی سوم را خواهد زد
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از بحران آب آشامیدنی در افغانستان
  • تاکید انگلیس بر حمایت از اردن