Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، این پروژه در این دو دهه انواع و اقسام مشکلات را به خود دیده، حذف و اضافه هم داشته و با اینکه چندین دولت و مسئولان مختلف طی این مدت جابجا شده، اما پروژه یار مهربان همچنان نیمه‌تمام است.

کتابخانه مرکزی خرم‌آباد یکی از پروژه‌هایی است که نماد بی‌اعتمادی مردم استان به پروژها شده و به این روند انتقاد دارند و دوستداران کتاب معتقدند با یار مهربان نباید نامهربانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد در سنوات اخیر درصد پیشرفت فیزیکی‌اش روی عدد ۷۰ گیر کرده بود و مسئولان هر بار و هر سال این عدد را در زمان‌های مختلف اعلام می‌کردند و سال ۹۸ با حذف سالن آمفی تئاتر از فاز نخست، پیشرفت ۷۰ درصدی را رد کرد.

ساختمان اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان نیز در فاز اول طراحی شده و این در حالی است که از سال ۹۶ و به علت عدم مقاوم‌سازی (نشست و ترک‌خوردگی دیوار و سقف) کتابخانه حضرت مهدی (عج) کارکنان این اداره خانه به دوش شده و در مکان استیجاری مستقر هستند.

کتابخانه مرکزی خرم‌آباد حتی در لیست پروژه‌های اقتصاد مقاومتی نیز قرار داشت و بنا بود تا پایان خرداد ۹۶ فاز نخست آن به بهره‌برداری برسد که این امر میسر نشد و پس از آن وعده‌های دیگری رسانه‌ای شد که هیچ‌کدام رنگ واقعیت به خود نگرفت.

شیفت لحظه‌شماری به سال‌شماری

علی جهان‌آرا، مدیرکل وقت کتابخانه‌های عمومی لرستان، تیر ماه ۹۶ درباره این پروژه گفته بود: کتابخانه مرکزی جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است و استاندار لرستان تأکید دارد که در سال جاری فاز نخست به بهره‌برداری برسد، اما تخصیص اعتبار به کندی پیش می‌رود.

وی ادامه داد: پروژه فعال است، اما به‌علت محقق نشدن برخی از تخصیص‌ها در خرداد ماه تکمیل نشد. سازه فاز نخست آماده است و تأسیسات و تجهیزات آن باقی مانده و نزدیک به ۱۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

جهان‌آرا بیان کرد: برای افتتاح این کتابخانه لحظه‌شماری می‌کنیم و معتقدیم که این پروژه فرهنگی باید زودتر به بهره‌برداری می‌رسید، اما متأسفانه در سنوات گذشته در ساخت آن کم‌کاری شده است.

مدیرکل وقت کتابخانه‌های عمومی لرستان یادآور شد: زیربنای این پروژه نزدیک به ۸۰۰۰ مترمربع است و با بهره‌برداری از آن فضای مطالعاتی استان دو برابر می‌شود.

از صحبت‌های مدیرکل پیشین بالغ بر چهار سال می‌گذرد و نه‌تن‌ها پروژه تکمیل نشده بلکه نیاز به اعتبار از ۱۵ میلیارد ریالی نیز چندین برابر افزایش یافته است.

مسئولان زیادی در این سال‌ها وعده‌های بی‌شماری برای افتتاح این پروژه داده‌اند، اما هیچکدام محقق نشده و کتابخانه مرکزی خرم‌آباد همچنان نیمه‌تمام است و وعده جدید از راه می‌رسد.

اعتبار لازم برای تکمیل پروژه برآورد و تامین شود

گودرز امیری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان، فروردین امسال در بازدیدی که از این پروژه داشت، گفت: کتابخانه مرکزی در هر شهر و استان مرجع حضور اندیشمندان، فرهیختگان، پژوهندگان و نویسندگان همان منطقه است و می‌بایست ساخت این کتابخانه که مدت زیادی از زمان کلنگ‌زنی آن گذشته است، هر چه زودتر به پایان برسد.
وی ادامه داد: با توجه به دستور ویژه استاندار لرستان در خصوص تکمیل هرچه زودتر این پروژه، ضرورت دارد اکیپ‌های عمرانی در حوزه‌های مختلف توسط پیمانکار در محل پروژه حضور داشته تا در مدت زمان تعیین شده این کتابخانه آماده بهره‌برداری باشد.

امیری تاکید کرد: همچنین می‌بایست اعتبار لازم برای تکمیل نهایی پروژه برآورد و تامین شود تا در این خصوص نیز مانعی وجود نداشته باشد.

در حالی چنین وعده‌هایی هر بار رسانه‌ای می‌شود که حتی نزدیک به افتتاح هم نمی‌شوند.

افتتاح کتابخانه مرکزی بسیار ضروری است

فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان در خصوص این پروژه اظهار کرد: دستگاه مجری ما نیستیم با این حال پیگیری‌های زیادی برای تکمیل این کتابخانه داشته‌ایم.

وی روند پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد را رضایت‌بخش عنوان کرد و افزود: در دیداری که با استاندار لرستان داشتم برای تکمیل ساختمان پروژه تا نیمه نخست سال جاری تاکید کرد که این مهم نیاز به اعتبار و تخصیص مناسب دارد.

طهماسبی ادامه داد: کمیت و کیفیت کتابخانه‌های عمومی نماد توسعه فرهنگی در هر جامعه محسوب می‌شود و با توجه به جمعیت شهرستان خرم‌آباد و تعداد کتابخانه‌های عمومی موجود و همچنین درخواست‌های مکرر مردم، به بهره‌برداری رسیدن کتابخانه مرکزی بسیار ضروری و حائز اهمیت است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان یادآور شد: در یکی دو سال اخیر اقدامات خوبی در این پروژه انجام و بدهی پیمانکاران پرداخت شد و اگر پیش از آن نیز کار‌ها به همین شکل اجرا می‌شد بدون شک این کتابخانه تاکنون به بهره‌برداری رسیده بود.

وی با اشاره به اینکه فاز نخست شامل ساختمان اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان، دو باب کتابخانه، سالن آمفی تئاتر و... است، تاکید کرد: همه تلاش ما این است که این فاز در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

صحبت‌های مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان در حالی مطرح شده که سال‌های ۹۸ و ۹۹ نیز از افتتاح فاز نخست این کتابخانه خبر داده بود.

وعده های روی زمین استاندار لرستان

سید موسی خادمی، استاندار لرستان نیز در خصوص این پروژه گفت: تکمیل و راه‌اندازی کتابخانه مرکزی به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های فرهنگی استان ضرورت داشته و بر این اساس و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ساختمان کتابخانه مرکزی در نیمه نخست سال جاری تکمیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این خصوص با معاون عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی لرستان به عنوان مجری پروژه، هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

خادمی تاکید کرد: کتاب، رابطه نزدیکی با توسعه‌یافتگی دارد؛ کشوری که مردمی کتابخوان دارد و بیشتر در حوزه علم کار می‌کند، از توسعه‌یافتگی، رفاه و پیشرفت بیشتری برخوردار است و موفقیت در ترویج کتابخوانی مستلزم انجام اقداماتی است.

در حالی قرار است تا نیمه نخست امسال ساختمان این کتابخانه به بهره‌برداری برسد که خرم‌آباد یکی از معدود مراکز استان بدون کتابخانه مرکزی است و همچنان با سرای یار مهربان، نامهربانی می‌شود.

منبع : ایسنا

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کتابخانه مرکزی خرم آباد وعده افتتاح کتابخانه های عمومی لرستان کتابخانه مرکزی خرم آباد بهره برداری برسد استاندار لرستان یار مهربان برای تکمیل نیمه نخست فاز نخست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۶۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از اولویت‌های دولت سیزدهم است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جمالی نژاد ظهر چهارشنبه در حاشیه برگزاری همایش معاونان عمرانی استانداری‌ها در بوشهر اظهار کرد: به منظور تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اقدامات اساسی را در دستور کار داریم و در این راستا از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌شود.

وی تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را از اولویت‌های دولت سیزدهم دانست و بیان کرد: رئیس جمهور و اعضای کابینه و همه مدیران استان در کنار هم برای تحقق این هدف مهم و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی تلاش می‌کنند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از رصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نیمه تمام خبر داد و اضافه کرد: سامانه مدیریت و نظارت بر توسعه استان‌ها راه اندازی شده است و به صورت مستمر بر پروژه‌ها نظارت می‌کند.

وی با اشاره به تکلیف شهرداری‌ها و شوراها برای تکمیل پروژه‌های غیر دولتی عمومی تصریح کرد: ۷۰ هزار پروژه نیمه تمام تا پایان این دولت قابل اتمام نیست ولی متناسب با نیازسنجی اولویت‌های مردمی در استان‌ها طرح‌های نیمه تمام تکمیل خواهند شد.

جمالی‌نژاد از مولد سازی برای تأمین اعتبارات برای تکمیل پروژه‌ها خبر داد و گفت: دولت برای جذابیت بخشی در شهرهای میانی و کوچک برای جلوگیری از مهاجرت و رونق سرمایه گذاری فعالیت‌های گسترده‌ای را دارد.

وی توجه به شهرهای کوچک و میانی را یک ضرورت دانست و اضافه کرد: جهش تولید نهضت ملی مسکن از مصادیق تحقق شعار سال است و باعث فعال شدن بسیاری از مشاغل می‌شود.

کد خبر 6081095

دیگر خبرها

  • دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است
  • پروژه‌های نیمه‌تمام لرستان در امر مولدسازی اولویت‌بندی شوند
  • تکمیل طرح‌های نیمه تمام آموزشی در دولت سیزدهم شتاب گرفتند
  • رئیسی: پروژه‌های نیمه تمام آبی استان سمنان پیگیری می‌شود
  • پروژه‌های نیمه‌تمام برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار شود
  • عزم دولت برای تکمیل ۷۰هزار پروژه نیمه تمام عمرانی جدی است
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از اولویت‌های دولت سیزدهم است
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال گذشته
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۲
  • افتتاح ۲۸۸ پروژه کشاورزی در دولت سیزدهم