Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسسه ریستاد انرژی اعلام کرد با توجه به اینکه تولید از چاه‌های نفت به طور متوسط سالانه ۲۰ درصد کاهش می‌یابد، صنعت بین المللی نفت هنوز هم به حفر چاه‌های جدید و ایجاد حداقل ۹۰۰ میدان نفتی جدید نیاز دارد. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، موسسه ریستاد انرژی اعلام کرد هزاران چاه نفتی و صدها میدان نفتی جدید برای تامین تقاضای جهان نیاز است حتی اگر تا نیمه قرن حاضر طول بکشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

 تحلیل‌های این موسسه در تضاد کامل با بررسی های آژانس بین المللی انرژی قرار دارد که هفته گذشته اعلام کرده بود سرمایه‌گذاران به دنبال هزینه برای چاه‌های جدید نفت و گاز و زغال سنگ نباشند چون قرار است دنیا تا اواسط قرن حاضر به تولید صفر گازهای آلاینده برسد.

 طبق سناریوی آژانس بین المللی انرژی، تقاضا برای نفت تا 2050 به 24 میلیون بشکه در روز می‌رسد در حالی که ریستاد انرژی این رقم را تا همان سال، 36 میلیون بشکه در روز پیش‌بینی می‌کند.

 این موسسه اعلام کرد:«با توجه به اینکه تولید از چاه‌های نفت به طور متوسط سالانه 20 درصد کاهش می‌یابد، صنعت بین المللی نفت هنوز هم به حفر چاه‌های جدید در میادین فعلی نیاز دارد و باید حدود 900 میدان نفتی جدید هم با 150 میلیارد بشکه ذخایر نفتی ایجاد کند».

تقاضای نفت اروپا به سرعت در حال افزایش استپیش بینی اوپک از افزایش 6 میلیون بشکه ای تقاضای روزانه نفت در سال 2021

 با توجه به اینکه ریستاد انرژی نسبت به آژانس بین‌المللی انرژی کاهش تقاضای کمتری را پیش‌بینی می‌کند، عقیده دارد این میادین و چاه‌های جدید باید حدود 10 میلیون بشکه در روز نفت  در دهه 30 تولید کنند. این موسسه عقیده دارد آژانس بین المللی انرژی تاثیر رشد سوخت‌های زیستی و تغییر رفتار در مصرف انرژی را بیش از حد تصور کرده است.

 تحلیل‌های ریستاد انرژی مورد استقبال شرکت‌های نفتی و کشورهای تولید کننده مثل نروژ قرار گرفته که بررسی‌های آژانس بین المللی انرژی را زیر سوال برده بودند.

اوپک هم اعلام کرده کمبود سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جدید باعث بی‌ثباتی بیشتر قیمت نفت می‌شود.

 انتهای پیام/86

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی ریستاد انرژی چاه های جدید میلیون بشکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۶۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان

عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: هدفگذاری صادرات کالا‌های غیر نفتی در سال ۱۴۰۲ بیش از سه میلیارد و صد میلیون دلار بود که سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار محقق شد که دو برابر سال قبل از آن بود..

 شهرزاد افزود: هدف گذاری ما برای سال ۱۴۰۳ بیش از ۴ میلیارد دلار است.

خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: بیشترین صادرات در بخش صنعت و معدن، شامل فلزات معمولی مانند فولاد، موادمعدنی، و محصولات کشاورزی و صنایع دستی بوده است.

قاسمی افزود: کشور‌های چین، امارات متحده عربی و عمان بیشترین مقصد صادرات کالا‌های غیرنفتی هرمزگان است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: با افزایش واحد‌های تولیدی - صنعتی و معدنی در استان و زیرساخت‌ها، هدفگذاری امسال نیز محقق می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
  • بیشترین قاچاق سوخت در حوزه کشاورزی صورت می‌گیرد
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • رییس سازمان انرژی اتمی: نیاز به غنی‌سازی بالاتر داشتیم/ به دنیا هم اعلام کرده‌ایم که محل مصرف ما حوزه سلامت و پزشکی است
  • توجه ویژه صنعت هسته‌ای به فناوری‌های روز دنیا
  •  استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی
  • استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی
  • اقتصاد ایران تا اطلاع ثانوی، نفتی، رانتی و دستوری است