Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی ولی پور روز شنبه در گفت وگو با ایرنا با اعلام گزارش نهایی زلزله پنج ریشتری بابا منیر افزود: با کسب اطلاع از وقوع این زمین لرزه، ستاد بحران بلافاصله در کشیک امداد مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات تشکیل و با برقراری ارتباط فوری با جمعیت هلال احمر استان های فارس و کهکیلویه و بویراحمد، دستورات لازم ستادی برای اعزام دو گروه ارزیاب به منطقه زلزله زده صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با اعزام دو گروه ارزیاب سه نفره به محل وقوع زمین لزره، در ارزیابی های اولیه و گزارش های دریافتی از شهردار منطقه و دهیاران مشخص شد این زمین لرزه خسارت مالی و تلفات جانی نداشته است.

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر اضافه کرد: این زلزله بین شهر بابا منیر و شهرستان گچساران و همچنین خالی از روستا و سکنه رخ داده است؛ در روستاهای اطراف کانون زلزله هم از جمله برم سیاه، مرغ، رباط، میشان، بیدکرز و بابامنیر گزارشی مبنی بر وجود خسارت اعلام نشده است.

ولی پور اطلاعات جمعیتی تا شعاع ۱۵ کیلومتری از محل وقوع زلزله را تشریح کرد و توضیح داد: جمعیت کل این منطقه ۳۰۳۳ نفر،  تعداد مردان ۱۴۸۷ نفر، تعداد زنان ۱۵۲۶ نفر، تعداد خانوارها ۷۹۶ و تعداد روستاها ۴۲ از سوی گروه های ارزیاب اعزامی ثبت و مخابره شده است.

وی فعال سازی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات، استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد، اعزام ۲ تیم ارزیاب از نزدیکترین پایگاه ها به محل وقوع این زلزله و برقراری ارتباط با دهیاران و مسئولین خانه های هلال را از مهم ترین اقدامات مدیریتی بحران این زلزله عنوان کرد.

به گزارش ایرنا از مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران، محل وقوع این زلزله ۵ ریشتری مرز استانهای فارس و کهکیلویه و بویر احمد  - حوالی بابامنیر بوده و در ساعت  ۰۱:۰۵:۵۴ بامداد شنبه ۸ خرداد رخ داد.  

طول جغرافیایی این زلزله: ۵۰.۹۲ و عرض جغرافیایی: ۳۰  و در عمق  ۱۰ کیلومتری بوده است.

نزدیک‌ترین شهرها به این زمین لرزه ۲۹ کیلومتری بابامنیر (فارس) و ۴۲ کیلومتری دوگنبدان و ۴۶ کیلومتری باشت از استان کهگیلویه وبویر احمد بوده است.  

منبع: الف

کلیدواژه: سازمان امداد محل وقوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۷۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای مانور لحظه صفر نیرو‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس جمعیت هلال احمر بردسکن گفت: بدون اطلاع قبلی از طریق مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی و با هماهنگی‌های صورت گرفته با شورای مدیریت بحران با تماس به پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهید سید احمد موسوی شهرستان بردسکن مبنی بر وقوع یک فقره تصادف بین دو دستگاه خودروی سواری در کیلومتر ۵ محور بردسکن به انابد سه راهی روستای حطیطه بلافاصله دو تیم از این پایگاه در قالب یک دستگاه آمبولانس و خودروی امداد و نجات به محل اعزام و اقدامات لازم را انجام دادند.

حسن جوان افزود: در اجرای این مانور تیم امداد و نجات جاده‌ای این پایگاه در اسرع وقت در محل حادثه حضور و نسبت به رها سازی مجروحان این حادثه فرضی اقدام کردند.

وی هدف از اجرای این مانور را آمادگی نیرو‌های پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهید سید احمد موسوی در مواقع حوادث جاده‌ای اعلام کرد.

درحاشیه این مانور علی سروری دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بردسکن با تقدیر از مدیریت جمعیت هلال احمر شهرستان مبنی بر برگزاری این مانور فرضی از حضور به موقع نیرو‌های پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهید موسوی در رسیدن به سر صحنه تصادف قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • زلزله ۴.۱ ریشتری سمنان را لرزاند
  • نوزاد بیمار در سیل جنوب سیستان و بلوچستان با بالگرد به بیمارستان کنارک منتقل شد
  • اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای
  • اجرای مانور لحظه صفر نیرو‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن
  • آخرین وضعیت اقدامات امدادی در سیل جنوب کشور/ امدادرسانی به هزار نفر و تداوم آماده‌باش
  • زلزله ۴.۸ ریشتری در سیستان و بلوچستان
  • نجات جان گردشگر ۶۷ ساله در ارتفاعات شهرستان بدره
  • سیل و آبگرفتگی در این ۷ استان
  • زلزله ۳.۹ ریشتری در حوالی مجن شاهرود
  • زلزله ۳.۹ ریشتری حوالی مجن شاهرود رخ داد