Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گفت: الگوی حکمرانی مقاومت علاوه بر این که کارایی خود را در مقابله با اشغالگری و تجاوزگری آمریکا و صهیونیست­‌ها و دیگر عوامل منطقه‌­ای آنها به اثبات رسانده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، علی باقری‌کنی دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه در دیدار شفیق دیوب سفیر سوریه در ایران، سوریه را پیروز میدان­‌های نبرد و دیپلماسی توصیف کرد و گفت: پاک­سازی بخش اعظم خاک سوریه از لوث وجود تروریست‌ها، گواه قاطع پیروزی سوریه در میدان نبرد و درخواست گشایش سفارت از سوی دولت­‌های ناکام حامی ترویست‌­ها و تقاضای بخشش از دولت و مردم سوریه، نشان بارز موفقیت سوریه در میدان دیپلماسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که آمریکا و اروپا به­­ صورت هم‌­افزا از ظرفیت مراجع حقوق بشری بین‌­المللی علیه کشورهای مستقل مانند ایران و سوریه سوءاستفاده می‌­کنند، تصریح کرد: همکاری جدی‌­تر و مؤثرتر دولت­‌های جبهه مقاومت از جمله ایران و سوریه برای افشای حقیقت ضد بشری سیاست‌­ها و اقدام­‌های آمریکا و اروپا علیه ملت‌­های منطقه در مراجع بین‌­المللی دیگر یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است.
 
باقری‌کنی با اشاره به «نقش بارز و برجسته سردار سلیمانی در مبارزه منطقه‌­ای با تروریسم دولتی، تروریسم تکفیری و تروریسم جاهلیت مدرن» بیان کرد: اصلی‌­ترین دستاورد بیش از بیست سال تلاش و مجاهدت سردار سلیمانی در منطقه بسترسازی برای تکامل گفتمان و جریان مقاومت و تبدیل آن از یک موجودیت محدود واکنشی و سلبی به یک الگوی حکمرانی بر اساس اصول، مبانی و ارزش‌­های مقاومت است.

معاون امور بین‌­الملل رئیس قوه قضاییه در ادامه افزود: الگوی حکمرانی مقاومت علاوه بر این که کارایی خود را در مقابله با اشغالگری و تجاوزگری آمریکا و صهیونیست­‌ها و دیگر عوامل منطقه‌­ای آنها به اثبات رسانده است، کارآمدترین الگو برای تأمین منافع ملت‌­های مستقل و اداره جامعه رو به پیشرفت بر اساس خواست مردم است.

باقری کنی با بیان این که در حال حاضر مقاومت از همیشه قوی‌­تر و صهیونیست­‌ها از همیشه ضعیف‌­تر هستند، گفت: هنگامی که موشک سرگردان سوریه در نزدیکی مهم‌­ترین و حساس‌­ترین مرکز تولید سلاح‌های کشتار جمعی صهیونیست‌­ها فرود می‌­آید و گنبد آهنین دفاعی به عایق پنبه‌­ای تبدیل می‌­شود، وضعیت صهیونیست­‌ها در قبال موشک‌های نقطه‌­زن مقاومت از هم اکنون مشخص است.  

سفیر سوریه با استقبال از همکاری‌های حقوق بشری دو کشور برای ارائه الگویی جدید به جهان تاکید کرد: سیاست‌های استعمارگرایانه آمریکا و متحدین آن و تحریم‌های غیر قانونی که بر ملت‌ها تحمیل می‌کنند، دورویی آنها و دروغ بودن ادعای حمایت از حقوق بشر را برای همگان آشکار کرده‌­ است.

وی تحریم‌ را بزرگ‌ترین نقض حقوق بشر و جنایت جنگی خواند و تأکید کرد: جای تأسف است که آمریکا و اروپا از حقوق بشر برای پیشبرد اهداف سیاسی و گسترش سلطه خود بر سایر کشورها سوء استفاده می‌کنند.

شفیق دیوب با تأکید بر ضرورت همکاری ایران و سوریه برای مقابله با سوءاستفاده کشورهای غربی از حقوق بشر خاطرنشان کرد: محور مقاومت باید آینده منطقه را برای تحقق منافع ملت‌های آن رقم بزند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: علی باقری کنی ستاد حقوق بشر باقری کنی الگوی حکمرانی حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۷۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور : گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور امروز در همایش منطقه ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان گفت : با خردمندی و بصیرت مثال زدنی شاهد تحقق و توسعه وحدت میان شیعه و سنی در استان گلستان هستیم و این استان باید به عنوان الگویی برجسته برای همه معرفی شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری افزود : پیام اجلاس منطقه ای، وحدت است و معنایش این است که باید هم افزایی فکری ، برنامه ای و امکاناتی شکل بگیرد.

دیگر خبرها

  • گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود
  • رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور : گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • کارایی‌های عجیب کارت ملی در ایران؛ از خرید خودرو تا گوسفند!
  • گولسیانی و کنعانی، گلزن‌ترین زوج خط دفاعی لیگ برتر ایران
  • کاشانک را ناصرالدین شاه به عوض حکمرانی یک شهر به سوگلی‌اش هدیه کرد
  • فوری؛ حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه
  • راهبرد آمریکا در غرب آسیا چرا و چگونه شکست خورد؟