Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمد رضا جیریایی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از ابتدای اردیبهشت ماه جاری دفاتر صندوق بیمه سلامت همگانی و از ابتدای خرداد ماه سال‌جاری نیز دفاتر کاغذی صندوق روستائیان و عشایر که ۶۰۹ نفر از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند، از چرخه درمان حذف و خدمات درمانی به این جامعه هدف از طریق نسخه نویسی الکترونیکی ارایه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت:  ۱۰۰ درصد موسسات تشخیصی درمانی در استان نسخه‌نویسی الکترونیکی را به‌صورت ۱۰۰کامل انجام می‌دهند  و  در بخش دولتی که اجرای طرح از اسفند ماه سال گذشته شروع شده تاکنون  نزدیک به ۷۰ درصد نسخه نویسی الکترونیکی اجرایی شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی اظهار داشت: در طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی نیازی به ارایه دفترچه کاغذی نیست و بیمه شده فقط با  کد ملی و دریافت شناسه رهگیری می‌تواند از خدمات تشخیصی درمانی استفاده کند.

جیریایی در خصوص پرداخت مطالبات موسسات تشخیصی درمانی طرف قرارداد نیز گفت :  ۳۲۲ میلیارد و ۹۵۱ میلیون ریال امسال بابت مطالبات موسسات تشخیصی درمانی طرف قرارداد استان پرداخت شده است که از این مبلغ ۱۱۷ میلیارد و ۴۳۷ میلیون ریال مربوط به مراکز دولتی دانشگاهی و مبلغ۸۴ میلیارد و ۹۳۷ میلیون ریال مربوط به مراکز خصوصی و مبلغ ۱۲۰میلیارد و ۵۷۷ میلیون ریال نیز مربوط به سطح یک روستائیان است.

وی تاکید کرد: از مجموع مبالغ پرداختی سال‌جاری به موسسات طرف قرارداد ۴۶ میلیارد و ۱۷۵ میلیون ریال آن بابت نسخه نویسی الکترونیکی به موسسات طرف قرارداد پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: مردم برای دریافت خدمات بیمه‌ای از سامانه خدمات غیرحضوری به آدرس  eservices.ihio.gov.ir/esc و نیز  eservices.ihio.gov.ir/esc و همچنین http://shekayat.ihio.gov.ir استفاده کنند.

جیریایی افزود: http://gms.ihio.gov.ir/peopie/createsuggestion سامانه پیشنهادات مردمی است که در اختیار بیمه شدگان برای دریافت خدمات معرفی می‌شود.

وی اظهار داشت: همچنین مردم می‌توانند برای اطلاع از وضعیت بیمه سلامت :*۱۶۶۶# و پایگاه اطلاع رسانی :https://mr.ihio.gov.ir و نیز سامانه تلفنی ۱۶۶۶ استفاده کنند.

بیش از ۹۷ درصد از مؤسسه‌های درمانی، بیمارستانی، آزمایشگاهی و داروخانه استان با اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی طرف قرارداد است.

برچسب‌ها اراک صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر استان مرکزی بیمه سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر استان مرکزی اراک صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر استان مرکزی بیمه سلامت اخبار کنکور نسخه نویسی الکترونیکی تشخیصی درمانی میلیون ریال طرف قرارداد استان مرکزی بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۸۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی اسلامی با قدردانی از همراهی و همکاری ارائه‌دهندگان خدمات سلامت با سازمان تأمین‌اجتماعی در زمینه ارائه خدمات به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی گفت: در فرایند پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد این سازمان، در مجموع ۲,۲۵۰ میلیارد تومان بابت بخشی از مطالبات این مراکز؛ به حساب ارائه‌دهندگان خدمات سلامت طرف قرارداد این سازمان ازجمله داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد واریز شد.

وی در مورد جزئیات این پرداخت افزود: ۱,۲۸۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌های خصوصی و دولتی طرف قرارداد پرداخت شده و همچنین بخشی از مطالبات مربوط به سهم سازمان هدفمندی (دارویار در تعهد دولت) نیز به سازمان مربوطه جهت پرداخت اعلام شده است.

اسلامی همچنین گفت: همچنین مطالبات دو ماه از عملکرد پزشکان طرف قرارداد که بالغ بر ۲۱۸ میلیارد تومان است، به همراه یک ماه از مطالبات سایر مراکز خصوصی طرف قرارداد شامل پاراکلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های خصوصی به مبلغ ۶۷۰ میلیارد تومان و مطالبات پزشک خانواده به مبلغ ۶۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: الباقی مطالبات مراکز طرف قرارداد نیز در آینده نزدیک از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت خواهد شد.

گفتنی است؛ سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش درمان برای تأمین و ارائه خدمات درمانی به بیش از ۴۶ میلیون نفر افراد تحت پوشش خدمات درمانی این سازمان؛ علاوه بر امکانات درمانی ملکی خود مشتمل بر ۴۰۶ مرکز درمانی شامل ۷۹ بیمارستان و ۵ دی‌کلینیک ملکی با بیش از ۱۱ هزار تخت فعال بیمارستانی در سراسر کشور، در بخش درمان غیرمستقیم نیز با ۱۲۴۸ بیمارستان و ۳۰۸۸ مرکز درمانگاهی و ۱۷ هزار و ۴۲ مرکز پا را کلینیک، مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و غیردولتی و پزشک مستقل طرف‌قرارداد است.

کد خبر 6086235

دیگر خبرها

  • اعلام رسمی نتایج «پیمایش ملی سلامت روان» در ابتدای تابستان
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی سال جاری انجام می شود
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • موسسات درمانی و تشخیصی در صورت قطع سامانه‌های بیمه نیز موظف به ارائه خدمات هستند
  • فوت و مصدومیت ۱۱۸ نفر بر اثر غرق شدگی در سال جاری