Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@15:38:49 GMT

انتخابات شوراها در لرستان؛ مردم به چه کسی رأی می‌دهند + فیلم

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۵۸۸۳۶

انتخابات شوراها در لرستان؛ مردم به چه کسی رأی می‌دهند + فیلم

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- مردم استان لرستان این روزها از انتخاب افرادی کارآمد و قوی برای پارلمان شهری می‌گویند و می‌خواهند حضورشان در پای صندوق‌های اخذ رأی منجر به پیشرفت شهرشان شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  خرم‌آباد، شورا‌های شهر و روستا در نظام حقوقی ایران جایگاه منحصر به فردی دارند و نقش بسزایی در پیشبرد اهداف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هر منطقه دارند و اما انتخابات شورا‌ها فصل جدیدی در مدیریت امور شهری و نمونه‌‌ای از مشارکت آحاد مردم در ساختن شهرهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 بررسی و شناخت کمبودها، نیاز‌ها و  همچنین مشکلات و معضلات اجتماعی، بهداشتی و  عمرانی شهری و ارائه راه حل‌های مناسب و کاربردی جهت رفع آنها  از جمله وظایف شورا‌های اسلامی شهرهاست. 

 نقش شوراهای اسلامی  شهر در اداره جامعه بر شهروندان پوشیده نیست و ورود افراد متخصص و کارآمد در شوراهای اسلامی شهر و روستا برای خدمت به مردم بسیار مهم است به گونه‌ای که  افرادی که می‌خواهند وارد شوراهای اسلامی شوند علاوه بر داشتن شرایط عضویت در شوراها باید با  قوانین و مقررات اداره شهر و روستا آشنا باشند و بتوانند وظایف خود را به درستی انجام دهند و از دادن وعده‌های تحقق نیافته، خودداری کرده و حرف‌های صادقانه بگویند.

 البته در این میان نقش مردم در انتخاب بهترین‌ها برای اداره شورای شهر بسیار پررنگ است و باید در انتخاب افراد اصلح به دور از هر گونه نگاه سیاسی و طایفه‌ای دقت لازم را داشته باشند.

روایت آمار از داوطلبان انتخابات شوراهای 1400 در لرستان + فیلم 7 هزار و 668 داوطلب انتخابات شوراهای روستا در استان لرستان تایید صلاحیت شدند صلاحیت 123 داوطلب رد صلاحیت شده انتخابات شورای شهر لرستان تایید شد

این روزها مردم شهرهای  استان لرستان با بررسی و شناخت نیازهای  شهرها، محله‌ها و همچنین انتخاب افراد اصلح و متخصص به عنوان نماینده خود در شورای اسلامی شهر  مقابل دوربین خبرگزاری تسنیم از آمادگی خود برای خلق حماسه‌ای دیگر در 28 خرداد ماه 1400حرف زدند بخش کوتاهی از این گفت‌وگو را در کلیپ زیر مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/645/ی

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۸۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم،‌ استاندار قم در همایش فرهنگ سازان حضور با اشاره به اینکه توطئه‌های زیادی برای کاهش نرخ مشارکت مردم در کشور و به خصوص در قم صورت گرفته بود گفت: خوشبختانه به همت گروه‌های مختلف نرخ مشارکت در استان قم نسبت به انتخابات قبل ۶ و ۶۳ صدم درصد افزایش یافت.

سیدمحمدآقامیری با بیان اینکه استان قم در انتخابات قبل رتبه ۲۱ کشور را در مشارکت داشت گفت: در این دوره انتخابات استان قم رتبه هفتم را کسب کرد و استان قم ۹ درصد نسبت به میانگین کشور مشارکت بیشتری داشت.

وی افزود: در کشور تنها ۶ استان نرخ رشد مشارکت داشتند و استان قم یکی از این استان‌ها بود.

استاندار با تاکید بر برکات حضور مردم در عرصه‌های مختلف کشور افزود: هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد و این حضور در عرصه‌های مختلف همیشه مورد تاکید رهبر انقلاب بوده است.

وی افزود: قرارگاه مردمی حضور نباید تعطیل شود و به دلیل در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده و به دلیل نیاز به افزایش مشارکت باید این قرارگاه با برنامه ریزی به کار خود ادامه دهد.

آقامیری با بیان اینکه نباید گروه مردمی فرهنگ سازان حضور تضعیف یا تعطیل شود و این گروه باید برای انتخابات سال آینده برنامه ریزی شود گفت: مردم توقع دارند تا مشکلات آنان دیده و شنیده شود و مسائل و مشکلات آنان کاهش یابد و این مشکلات فقط با جوانان و کار جهادی حل می‌شود.

دیگر خبرها

  • مجلس نظارت در حوزه ورزش را بیشتر کند
  • آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • راهپیمایی جمعه خشم در همه شهر‌های لرستان برگزار می‌شود
  • همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد
  • هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد
  • برگزاری راهپیمایی جمعه خشم، ۳۱ فروردین در لرستان
  • رژه مقتدرانه ارتش جمهوری اسلامی در لرستان
  • مرمت حرم شاه عبدالعظیم طی ۶ ماه آینده
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • ادامه حمایت مردم لرستان از عملیات «وعده صادق» سپاه