Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا؛ دکتر علیرضا رئیسی صبح امروز در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: سفر بین استانی از ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه ( 12 خرداد) تا 12 ظهر دوشنبه (17 خرداد ماه) ممنوع است. جریمه یک میلیون تومانی برای تردد در شهرهای قرمز و 500 هزار تومانی برای تردد در شهرهای نارنجی در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این محدودیت تردد بین همه استان‌ها و بدون در نظر گرفتن رنگ بندی شهرهاست.
رئیسی ادامه داد: امروز جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست رئیس جمهور برگزار شد و مروری بر وضعیت بیماری در سطح دنیا داشتیم؛ متاسفانه تعداد مرگ و میرهای ناشی از کرونا در هندوستان با سرعت بالایی در حال افزایش است و میزان موارد ابتلا در این کشور نیز همچنان بالاست. کشور انگلستان موج ویروس جهش یافته انگلیسی را پشت سر گذاشته و مجدداً در اکثر شهرهای این کشور ویروس جهش یافته هندی وجود دارد و این ویروس دارد جایگزین می‌شود.   جایگزین شدن ویروس جهش یافته هندی نکته مهمی است و سوش غالب، دیگر ویروس انگلیسی نیست و ویروس هندی در انگلستان جایگزین سوش انگلیسی شده است اما با توجه به اینکه در انگلستان حجم واکسیناسیون بالا رفته، علیرغم درگیری با ویروس هندی، میزان مرگ و میر ناشی از بیماری بالا نرفته است و این نشان دهنده تاثیر واکسیناسیون است که نکته امیدبخشی است.
وی با اشاره به روند کرونا در ایران تشریح کرد: در کشور خودمان، اکثر استان‌ها خوشبختانه همچنان روند نزولی بیماری را طی می‌کنند و میزان مرگ و میر ناشی از بیماری در حال کاهش است اما نکته مهم این است که در برخی استانها به بویژه جنوب و جنوب شرق کشور مواردی از افزایش بیماری در برخی شهرها را مشاهده می‌کنیم.
رئیسی با بیان این‌که استان‌های جنوبی و شرقی کشور باید پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند تا روند صعودی تبدیل به نزولی شود، گفت: در استان‌های بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان، کرمانشاه و هرمزگان موارد ابتلا به کرونا در برخی شهرها در حال افزایش است. وضعیت کرونا در کنگان، چابهار، جیرفت، سیرجان، شهر بابک، سرپل ذهاب، بندرعباس، جاسک، بندر خمیر، رودان، قشم، میناب، از نارنجی تبدیل به قرمز شده است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: دکتر علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۹۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، حسن قاسمی فرد در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز در خراسان شمالی اظهار کرد: هر ساله، دام‌های استان علیه بیماری‌ها واکسینه می‌شوند.

وی گفت: واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری‌های اولویت دار دامی به صورت رایگان و توسط شبکه دامپزشکی بخش دولتی و حتی بخشی از آن توسط بخش خصوصی انجام می شود.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی خراسان شمالی افزود: واکسیناسیون دام‌های علیه بیماری‌های تک گیر نیز به تقاضای دامداران به صورت بهادار توسط بخش خصوصی انجام می شود.

وی اعلام کرد: در استان، از ابتدای فروردین جاری واکسیناسیون دام‌های سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک یا همان پی پی آر شروع شده است که البته این واکسیناسیون به صورت سراسری در سطح کشور انجام می‌شود.

قاسمی فرد افزود: واکسیناسیون دام‌ها علیه این بیماری تا ۳۱ شهریور ماه امسال ادامه خواهد داشت.

وی همچنین عنوان کرد: در استان، از یکم فروردین جاری واکسیناسیون دام‌های سبک علیه بیماری آبله و شاربون نیز آغاز شده است که تا پایان شهریور امسال ادامه دارد.

رئیس اداره مبارزه با بیماری های دامی اداره‌کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: در استان واکسیناسیون بره‌های سه تا هشت ماه علیه بیماری برسلوز همچنین واکسیناسیون سگ‌های گله علیه بیماری هاری نیز در حال انجام است.

وی در ادامه اعلام کرد: در استان در نیمه دوم امسال نیز واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی انجام خواهد شد.

قاسمی فرد افزود: واکسیناسیون دام‌های سنگین علیه بیماری برسلوز نیز در طول سال انجام می‌شود که البته عمده انجام واکسیناسیون در نیمه دوم سال خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخن خود درباره انجام واکسیناسیون دام‌ها توسط شبکه دامپزشکی استان طی سال ۱۴۰۲ نیز اظهار کرد: در استان، طی سال گذشته یک میلیون و ۶۷۱ هزار راس دام سبک و سنگین علیه بیماری‌های شاربون، هاری، برسلوز واکسینه شدند همچنین از آنها تست‌های سل و مشمه و خونگیری انجام شد.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی همچنین گفت: در استان، طی سال گذشته هفت میلیون و ۹۱۷ هزار راس دام سبک و سنگین علیه بیماری‌های اختصاصی دامی از جمله آبله، تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شدند.

خبرنگار: سمانه قهرمانی

انتهای خبر/

کد خبر: 1227430 برچسب‌ها دامپزشکی بیماری دام

دیگر خبرها

  • ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها
  • چرا حمله موشکی «مشروع» بود؟ فهرست عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران
  • اینفوگرافیک | ۴۵سال جنایت عبری علیه ایران
  • ورود سامانه بارشی در هفته آینده
  • ۲۱ عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران /چرا حمله سپاه «مشروع» بود؟
  • چرا عملیات تنبیهی وعده صادق مشروع است؟
  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • خدمت بی منت به سالمندان آسايشگاه نشاط مهريز
  • شکایت از ممنوعیت عزاداری!